|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Abort eller ikkea.C, med denne argumentasjonen synes jeg vi igjen beveger oss dithen hvor det er ok å "straffes" med et barn for sin egen uforsiktighet, mens de som ikke har muligheten å unngå graviditet får lov å avbryte svangerskapet.
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Abort eller ikke
Jeg synes det er en argumentasjon som folk som ikke skjønner følelsesspekteret muligens kan fatte.
Njah. Jeg så den komme, men er ikke helt med på den. Voldtekt og uforsiktighet ved sex kan ikke sammenlignes på noen som helst måte. Jeg synes man kanskje bør tenke seg om en ekstra gang hvis man er i et forhold og har hatt et "uhell", men det betyr på ingen måte at jeg nødvendigvis mener at abort er et dårlig valg i den situasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
frakoblet
|
Sånn ser jeg det også.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
Enig. Og nettopp fordi det alltid blir helt håpløst å prøve å kartlegge "i hvilke tilfeller det er OK med abort", er det eneste fornuftige å si at spørsmålet er helt og holdent opp til den enkelte kvinne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
- Eller å si at det aldri er lov. Det er like "fornuftig".
![]() |
#8 |
|
Ja, jeg er enig i at det må være opp til hver enkelt kvinne, men jeg har ingen problemer med å stå for at det er situasjoner jeg har lettere for å skjønne hvorfor kvinner velger abort enn andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() |
#10 |
|
Exactly. |