|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Passiv
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Dessuten er det vel lagt opp slik at man helst skal jobbe bittelitt ved siden av. Stort sett alle studenter jeg kjenner gjør det. Det er ikke veldig mange hundrelapper som skal til før det blir bedre. |
![]() |
![]() |
#22 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Den studenten hadde nå veldig mye penger igjen etter husleien ble betalt da. Jeg er student, har barn, så får noe tillegg i måneden. Men etter faste utgifter (hus, strøm, tlf-brukes LITE, internett, barnehage og buss), så har jeg bare igjen 60 kroner pr dag. Og dette skal gå til mer enn bare mat: Klær, bleier, kattemat (frivillig), bøker, skolemateriell o.l.
![]() |
#24 |
Pauset
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?
Det er vel meningen av man ikke skal jobbe om man studerer 100%. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
I mål
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg synes det høres helt greit ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
*_*
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Er student med boliglån, barn, telefon, pendlervei (månedskort). Aner ikke hvor mye jeg har til overs hver måned, da jeg så og si lever på mannen. Det meste av pengene jeg får fra Lånekassa betjener min del av boliglånet (som er 50%). Resten går til ymse innkjøp av mat, bleier og småting vi trenger. Det er sjelden kontoen er helt skrapa når "lønningsdag" nærmer seg. Tjener en til to tusen brutto i måneden og dette går til nødbuffer (på egen konto) og kos eller klær alt etter hva jeg trenger.
![]() |
![]() |
#27 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Det er akkurat det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Tja. Med sånn ca. en pakke nudler og et eple om dagen har man fortsatt råd til 10,8 pils (beregnet snittpris 45,-, man kan ikke henge på de dyreste stedene, altså) i uken. Det burde holde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg synes ike 600 er lite pr uke for 1 person til mat.
![]() |
#31 |
Absolute Beginner
|
Om det kniper kan man jo droppe eplet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg lurer mest på hvordan han har 630,- i uken til mat jeg om han ikke jobber ved siden av. Det blir ca 2650 i måneden. Altså 3550,- i mnd til husleie, strøm, transport, bøker, klær, forsikringer osv. Han bor ikke i stor by eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg synes det virker lite. I hvert fall om det også skal dekke dopapir, sjampo osv osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
godt brukt
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Uansett hva jeg hvor mye jeg hadde fått så hadde sikkert prioriteringen vært den samme: |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Vi er en familie på 5, og vi bruker mellom 700-1300 kr i uka på mat |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Passiv
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Igjen skuffer FBI - de framstiller sakene veldig ensporet. |
![]() |
![]() |
#37 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Summen er helt grei for en person som lager mat hjemme, og tenker litt over innkjøpene sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Ekvilist
|
Det varierer ganske mye fra kommune til kommune, men man skal som enslig ha rundt 4500,- etter at husleie og strøm er betalt iallefall. Og det inkluderer mye mer enn mat.
![]() |
#39 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Nå som jeg er alene med ungene vil vi ha 8500,- til bensin, mat, klær osv osv.
![]() |
#40 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Da jeg studerte hadde jeg husleie på 4300,- i mnd. Det gikk også 420,- i mndkort til trikk/buss, 600,- i telefonregning, 200,- i internettregning, og ut over det litt ekstra til skolemateriell. Legger man sammen dette blir det 5520,-. Det vil si at jeg, uten å ha skullet jobbe ved siden av ville sittet igjen med 460,- til mat, husholdningsartikler, hygieneartikler, og evt. andre utgifter som lege, tannlege, hva_har_du. I mnd!!!
![]() |
|
|