Sv: Trodde Gore-tex var vanntett jeg
Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.
Jeg syns aldri GoreTex har vært noe å bruke i regn og vanndammer, uansett hva de sier i butikken.
Så lenge Gore-Tex-merket har ETT ÅRS GARANTI for vanntetthet blåser jeg langt i hva ansatte i skobutikkene sier om ditt og datt. Garanti er garanti. Ferdig med det. Og jeg impregnerer, før første gangs bruk og en gang i blant underveis. I de butikkene jeg syns de yter best service impregnerer DE skoene før jeg forlater butikken. 
Og prisen til tross; så lenge man kan reklamere og henvise til garanti og få nye sko, pengene tilbake eller tilgodelapp synes ikke jeg det er så avskrekkende med 600,- for et par. For har man kjøpt et merke som er greit/en modell som er bra for barnets fot, er det mye bedre med gore-tex (eller den norske varianten Sympatex) enn med all verdens viking thermo, cherrox eller gummistøvler. Hilsen ortopeder og fysioterapeuter. ( og andre varianter av skikkelige støvler, være seg skinnsko osv, og de kan også bli så godt som vanntette, med riktig behandling og impregnering.)
Ettersom jeg aldri bruker gummistøvler, cherrox eller lign. på mine barn eller til meg selv, tar jeg stadig sjansen på å kjøpe goretexsko på salg: jeg ser an størrelsen på det inneværende paret, og kjøper 1-2 str. større, måler bare sålene mot hverandre, og vips: stadig vekk sko til halv pris.