|
Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Nytt fra forskningens verdenForskere har brukt Google Earth til å se på hvordan kuer står mens de spiser og hviler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt fra forskningens verdenOg som jeg leste i en diskusjon om dette: Da er jo kyr kjempepraktisk å ha med seg på langtur, man kan bruke dem som kompass, og om man går tom for proviant kan man spise dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt fra forskningens verden
Skikkelig praktisk!
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
:nerdemodus på: Også har jeg tenkt litt på denne her - det blir jo rart, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Ikke hvis de mener at lengeaksen til kua er parallell med magnetlinjen - den kan jo like gjerne være på tvers, eller i hvilken som helst vinkel.
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work. Sist redigert av Mauser : 27-08-08 kl 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Nytt fra forskningens verdenBM: Da spørst det om du finner veien hjem etter maten, vettu.
![]() |
#14 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Nytt fra forskningens verdenDa er jo spørsmålet om de orienterer seg etter sola -for eksempel ved å vende flankene bort fra sollyset midt på dagen fordi de ikke vil bli for varme -eller om de har magnetitt i hjernen som en del trekkfugl og føler magnetlinjene direkte. Det skulle ikke være umulig å finne ut. Jeg tipper det første, selv om det minsker nytten av dem som kompass...
![]() |
![]() |
#15 |
-
Medlem siden: Oct 2006
De hevder å ha utelukket orientering etter solen. I følge artikkelen fra Nature på nettet:
Ben "I'll have mine rare please" Murphy |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
Nemlig. Og så lurer jeg på om kyr helt sør i Chile faktisk vender seg parallelt med lengdegradene eller mot magnetisk sørpol som er sør for Australia.
![]() |
|
|