Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Blir USAs neste visepresident en kvinne?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-08, 21:05   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Blir USAs neste visepresident en kvinne?

McCain har nå valgt sin visepresident-kandidat, Sarah Palin. Fembarnsmor, 44 år, guvernør i Alaska. Les mer Sarah Palin.

CNN: Republican McCain picks woman as running mate

Også jeg som trodde at Bush II McCain ikke hadde noen sjanse mot Obama ...

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:28   #2
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?

Denne videoen er veldig bra, den er ikke en offisiell reklame:

McCain mot strømmen (varer 1 minutt):

Gammel 29-08-08, 21:32   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, som visepresident synes jeg hun har for lite tyngde.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:52   #4
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Tja, som visepresident synes jeg hun har for lite tyngde.

Utifra det jeg har lest så langt, så er jeg enig i det.

Men så er det dessverre sånn at det ikke er alle som avgir stemme som vurderer slikt, og hvis det står "Sarah" på den ene stemmeseddelen og "Hussein" på den andre, så spørs det hva enkelte velger. Der er fortsatt mange amerikanere som tror (etter svertekampanjer i innledende nominasjonsrunder) at Barak (Hussein) Obama er muslim, feks.

Gammel 29-08-08, 22:12   #5
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Tja, hun er vel valgt bl.a. for å erobre stemmer som ville gått til Clinton. Men hun står jo ikke akkurat for det det samme, erkekonservativ, kristen, abortmotstander. Det er vel litt naivt å tro at de som ellers ville stemt på clinton nå vil stemme på Palin, bare fordi hun er kvinne. Dessuten er det vel noen som vil kvie seg for å stemme republikansk også nå, nettopp fordi hun er kvinne. Nei, dette kan slå begge veier, tror jeg.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:31   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er et sjakktrekk. Alle Clinton-tilhengerne er en joker i dette valget, og det er MANGE på vippen.

Jeg er litt lettet også. Det kunne blitt en gæren sørstatspredikant, og med McCains alder, så...

Gammel 29-08-08, 22:42   #7
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hvis de virkelig klarer å velge Bush II i stedet for Obama melder jeg meg frivillig til en siste FN-misjon for å sette landet under administrasjon.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:57   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De KOMMER til å velge McCain. Det skal jeg vedde medaljesamlingen min på.

Gammel 29-08-08, 23:52   #9
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De KOMMER til å velge McCain. Det skal jeg vedde medaljesamlingen min på.

Bush var ikke særlig populær i 2004, men ble likevel valgt. Jeg tror den republikanske bølgen i USA fremdeles er ganske kraftig. At Obama har scoret så bra foreløpig er nok bare en reaksjon på Bush' upopulæritet. Skepsisen mot svarte i lederposisjoner er langt mer utbredt enn amerikanerne liker å innrømme. Jeg tror det er vanskeligere for mange å akseptere enn Obamas "liberale" synspunkter. McCain kommer til å vinne relativt klart. 55-45, tipper jeg.

Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 23:55   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stakkars mine amerikanske medstudent fra 2000; de får bare fortsette å bli i Irland de.
(Flere av dem påstod høylydt at de nektet å flytte hjem så lenge Bush var president. )

Jeg håper selvsagt at det ikke blir McCain, men amerikanerne, vel ... :'nough said:

Gammel 30-08-08, 00:13   #11
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg håper selvsagt at det ikke blir McCain, men amerikanerne, vel ... :'nough said:

Bush har ødelagt mye for omverdens syn på republikanerne. Verken Reagan eller Bush Sr. var særlig upopulære i Europa. Å sammenlikne McCain ensidig med Bush blir litt urettferdig. Men jeg liker ikke politikere på ytterste høyre ving, så jeg kan jo alltids håpe at amerikanerne tar til vettet. Særlig sannsynlig er det derimot ikke. Venstrevride norske journalister hauser opp Obama så voldsomt at nesten alle tror han er storfavoritt. Det er han ikke.

Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 00:15   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Nebbia! :smask:

Gammel 30-08-08, 00:16   #13
Stavangerjentå
Undrende

Stavangerjentå sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Håper ikke det. for hun er jo enda mer høyrevridd enn McCain.

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 00:21   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stavangerjentå, her.

Håper ikke det. for hun er jo enda mer høyrevridd enn McCain.

Nå er vel ikke McCain spesielt høyrevridd. Tvert i mot så er det vel det han risikerer å tape på - at han er for "liberal".

Gammel 30-08-08, 00:24   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne ønsket meg en presidentkandidat som tok et standpunkt ifht. Israel/Palestina, jeg. :enkel:
Men det er nok for mye forlangt av en som skal stille til valg i et land som er så avhengig av jødene. Eller noe.

Gammel 30-08-08, 00:29   #16
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå er vel ikke McCain spesielt høyrevridd. Tvert i mot så er det vel det han risikerer å tape på - at han er for "liberal".

Å snakke om høyre og venstre i amerikansk politikk med norske preferanser, blir som å blande inn styrbord og babord - ingen forstår noen ting. McCain er ikke særlig høyrevridd til republikaner å være. Obama har en del venstrevridde synspunkter, men i Norge ville Obama tatt plass på høyresiden.

:left, right, left, right:

Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 00:33   #17
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg kunne ønsket meg en presidentkandidat som tok et standpunkt ifht. Israel/Palestina, jeg. :enkel:
Men det er nok for mye forlangt av en som skal stille til valg i et land som er så avhengig av jødene. Eller noe.

Jeg tror både Obama og McCain har et ganske klart standpunkt når det gjelder Israel/Palestina, og de er rørende enige.

Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 00:54   #18
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror nå det eneste Palin vil være kvalifisert til om noen måneder er å promotere Pepsi, og det er ikke bare ønsketenkning; for meg ser dette ut som et desperat eller resignert valg; det er ganske mye som kan slå kraftig tilbake her.

Ben "Where's the beef?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 01:03   #19
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Venstrevride norske journalister hauser opp Obama så voldsomt at nesten alle tror han er storfavoritt. Det er han ikke.

Amerikanske medier hauser også opp Obama, det har nok mye med at han representerer noe nytt, han er en nyhet, rett og slett. McCain er ganske konvensjonell av seg; jeg tror at han valgte en kvinne som visepresidentkandidat som en mediastrategi, for å få spalte plass.

Europeiske medier har vel i de fleste amerikanske valgkamper heiet mest på demokratene fordi de ligger nærmest våre politiske ideologier.

Det var media, men jeg følger med på en god del amerikanske bloggere, og der er faktisk opptil flere som tidligere har støttet Bush, alltid har stemt republikansk, som nå støtter Obama. Men så er jo folk som klarer å formulere reflekterte blogginnlegg kanskje også de som er midt i Obamas målgruppe, de representerer ikke "massene" i USA.

Gammel 30-08-08, 01:33   #20
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Amerikanske medier hauser også opp Obama, det har nok mye med at han representerer noe nytt, han er en nyhet, rett og slett. McCain er ganske konvensjonell av seg; jeg tror at han valgte en kvinne som visepresidentkandidat som en mediastrategi, for å få spalte plass.

Det har du nok rett i. Obama er i seg selv en nyhet, og McCain trenger mer plass i media for å opprettholde balansen. Og som Benmurphy påpeker så kan det jo slå tilbake på ham. Det er nok av de som ikke liker Obama fordi han er afroamerikaner, men det er nok også en del konservative kristne som setter kaffen i vrangstupen av at McCain har valgt en kvinnelig visepresidentkandidat. Faren er at de lar være å stemme, og sånn sett reduserer det republikanske grunnfjellet. Men han kan også vinne mye blant tvilerne. Han fremstår ikke like erkekonservativ og grå med sitt valg av Palin. Men når alt kommer til alt, tror jeg ikke visepresidentkandidaten avgjør valget.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.