|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Middag på tur (stormkjøkken etc.)Hva slags middag lager dere på tur vha. stormkjøkken o.l. ? Tips og råd mottas med takk. Det er begrenset hvor mange ganger det er interessant å lage pannekaker.
![]() |
#2 |
Etylbarbital
![]() Sv: Middag oå tur (stormkjøkken etc.)Middag PÅ tur. Kan noen moddiser endre tittelen?
![]() |
#3 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)I barnehagen har de ofte med seg tortilla lefser og lager en enkel variant av fajitas. Det er visst kjempesuksess!
![]() |
#4 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)Vi lager sjelden middag på tur, det går stort sett dobbeldekkere av ostesmørbrød.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)http://melk.no/Article.aspx?artid=85...mnu3id=&mnu4id= |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)Når vi er på sykkel/teltur, pakker vi så lett som mulig, og da går det mye i pasta med diverse sauser eller pesto og bacon eller spekeskinke eller annet som tåler å oppbevares en stund utenfor kjøleskap. De stormkjøkkenkjelene er bittesmå, men vi klarer å få plass til akkurat nok pasta til hele familien uten at det renner over og slukker rødspritflammen.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)For å være ærlig går det mest i Real sine ferdigpakker når jeg går på tur selv. Eller brødskive med ost. |
![]() |
![]() |
#8 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)Vi har bare laget middag på bål. Og da er det lettere når man kan ha ei stor wokgryte med oss. Vi har egentlig laget det meste på den måten.
![]() |
#9 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)Spagetti og kjøttsaus
![]() |
#10 |
Etylbarbital
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)Takk for tips!
![]() |
#11 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)Vi bruker faktisk endel av de ferdige posene fra REAL. De er de absolutt beste på markedet når det kommer til smak og metthet. De har også etterhvert fått utrolig mange forskjellige spennende smaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)På overnattingsturer går det mye i posene fra REAL beskrevet over her, jeg tar alltid med meg en pose med revet parmesan til å strø over. Med litt parmesan smaker det meste ganske godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)
Kjempetips! Det skal jeg sannelig prøve ut jeg også! |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)
Det har vi/mannen også. Egentlig tror jeg vi har de fleste variantene etterhvert - det er da mannen som står for innkjøp av det. |
![]() |
![]() |
#16 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)Med eller uten barn?
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)Hva jeg har vært med på en gang, og som funket kjempebra var: Ha med et par-tre liter med varmt vann på termos. (Så bruker man ikke så mye tid på å koke opp vannet.) Buljong til kraft. Grønnsaker etter smak, finkuttes og kokes i vannet, og så evt noen kjøttbiter oppi. Kjempegodt!
![]() |
#18 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)Hvis det er mer enn en overnatting pleier jeg å ha med (som noen før meg nevnte, ) ferdigstekt/kokt kjøttdeig, pasta, ris, egg, evt rå egg i tupperwarebolle (til å steike eggerøre med; kan sikkert også steikes ferdig før man drar..) og kjøttkaker. Alt som kan fryses (ferdigstekt eller ikke), fryser jeg for å få kjøleelement-effekt... Tomatsuppe/andre supper/pastasaus på glass er jo også genialt, så kan man blande nedi kjøtdeig, egg, pasta eller hva man måtte ønske.. Grillpølser, wienerpølser, røkte kjøttpølser er også greit tilbehør som kan fryses.. Greit med mat som holder seg lenger og samtidig hoøder kjølebagen kald...
![]() |
#19 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)Egg til omelett og eggerøre er forresten flott å ha på flaske!
![]() |
#20 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)Det går jo an å lage hva som helst ute på tur. Men skal jeg gjøre det enkelt, har jeg ofte med meg en boks med lapskaus som jeg bare heller i stormkjøkkengryta mi, og varmer opp.
![]() |
Emneord |
turmat |
|
|