Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan var det nå med sokker i GoreTex sko?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-08, 23:07   #21
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan var det nå med sokker i GoreTex sko?

Jeg er litt snurt for at de la ned den lokale barneklesbutikken som førte bl.a NameIt. Samtidig så gir dette meg en unnskyldning til å dra på kjøpesenteret en tur over helga - uten barn tror jeg vi sier.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 23:07   #22
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får sørge for å komme meg på Exit og se om jeg får rasket med meg litt.

Gammel 30-08-08, 23:08   #23
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Exit har byttet navn til NameIt. Eller var det omvendt?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 23:10   #24
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Exit har byttet navn til NameIt. Eller var det omvendt?

Hmm, her er den en Exit-butikk som også fører NameIt-klær, og en uavhengig butikk som fører begge merker.

Gammel 30-08-08, 23:11   #25
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Nuh vel. Billige sokker har de i allefall.

Gammel 30-08-08, 23:17   #26
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Standard

Jeg lurer egentlig på om det er lønnsomt for meg å stikke på Exit på kjøpesenteret.

+ Billige sokker

-Bensin
-Alt annet jeg sikkert handler
-Jeg skal nok helt sikkert ha en kaffe..baristaene er veldig dyktige der..

Jeg tror det lønner seg.

Gammel 30-08-08, 23:17   #27
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Gammel 30-08-08, 23:32   #28
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Det høres veldig lønnsomt ut. Alt du har satt minus foran er jo egentlig pluss. Sokkene er bare ren bonus.

Gammel 31-08-08, 00:21   #29
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen problem med sokker i ren ull så lenge goretexen virker som den skal. Her bruker vi ren ull og ingen fryser på bena eller er våte.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 00:59   #30
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Blandingssokk fordi: Polyester transporterer fuktigheten vekk fra foten, mens ulla holder den varm. Og siden Goretex er et pustende materiale vil fuktighetne bli transportert videre ut.
Ved bruk av ren ull vil fuktigheten holde seg i sokken ( ull kan holde på 10 ganger sin egen vekt i vann/fuktighet før den føles våt).
Så med fuktig ullsokk vil man bli kaldt på føttene fordi fuktigheten er i støvelen og ikke har blitt transportert ut.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 01:02   #31
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips ang. NameIt-sokkene... Bruker mye Ulvang, men antiskli, som det er på mange av dem, er jo ikke ideelt i sko!

Gammel 31-08-08, 01:54   #32
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Blandingssokk fordi: Polyester transporterer fuktigheten vekk fra foten, mens ulla holder den varm. Og siden Goretex er et pustende materiale vil fuktighetne bli transportert videre ut.
Ved bruk av ren ull vil fuktigheten holde seg i sokken ( ull kan holde på 10 ganger sin egen vekt i vann/fuktighet før den føles våt).
Så med fuktig ullsokk vil man bli kaldt på føttene fordi fuktigheten er i støvelen og ikke har blitt transportert ut.

Kjempebra forklart!
Har vært klar over dette med ullsokk og Goretex, så det passer jeg godt på!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 06:10   #33
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Tja - dette er vel en sannhet med modifikasjoner? Det skal være ganske mye vann i en ullsokk før den føles kald. I mine fjellstøvler med gore-tex bruker jeg kun ullsokker og det fungerer kjempebra.

For et par uker siden måtte jeg vade over ei elv, da brukte jeg ullundertøy og jeg var ikke i nærheten av å bli kalde etterpå. Fordi jeg var så sulten måtte jeg lage mat, og tok meg ikke tid til å skifte siden jeg ikke ble kald...

Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 10:04   #34
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Litt av poenget med GoreTex er vel borte hvis man ikke bruker pustende materiale innerst mot foten også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 10:21   #35
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min mor selger sko, og flere av leverandørene sier de har gått bort fra det med blandingssokker og at man fintkan bruke ren ull. Som sagt har det fungert i flere år hos oss, med blandingssokker blir både jeg og sønnen vår kald og klam med en gang. Samboeren min bruker også ren ull, ingen problemer med det.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 10:56   #36
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

På NameIt

Tror du de har de på Exit?
Vi har den her og de har jo både nameit og exit klær....

Gammel 31-08-08, 11:51   #37
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker Janus, Name it etc.
Jeg kjøpte noen La Mote sokker i fjor, blanding. På Spar. De satt veldig godt på foten!
Min bestemor strikker hjemmestrikka sokkene litt for tykke synes jeg. Luft er viktig. Og de hun strikker kan man liksom ikke ha rett på foten, så da blir det ofte for trangt og tykt nedi skoene.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.