|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Litt treng, for nå ser jeg jo at denne tråden var startet før min tråd.
![]() |
#62 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?
Det virker som om den godeste Tveitereid aldri har satt sin fot i en barnehage, eller så har han vært max uheldig de gangene han har gjort det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Jeg tror han har brukt barnepark og tror barnehager er det samme.
![]() |
#64 |
Slumrende Ullteppe
|
Jeg hørte et intervju med denne Tveitereid - joda, han hadde vært noen dager på en småbarnsavdeling.
![]() |
#66 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Fint skrevet, Inagh!
![]() |
#67 |
Slumrende Ullteppe
|
Det er ikke lett i det heletatt... Og jeg skal love deg, det er like hjerteskjærende vondt både for barn, foreldre og de voksne i barnehagen.
![]() |
#68 |
Erfaren nok
|
Helt klart. Jeg har opplevd at foreldre har tatt sin ettåring UT av barnehagen igjen, og funnet en annen løsning et halvt års tid.
![]() |
#69 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Vi hadde en fryktelig tung periode da vi byttet barnehage (ufrivillig). Det var helt forferdelig. Jeg har i etterkant angret på at vi ikke gjorde noe mer som foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Sliter med tastaturet
Jeg også gleder meg til alt det, men jeg ser at det ikke nødvendigvis er noe jeg har hast med- jeg kunne godt vente til de var 2 med å glede meg (ut ifra barnas interesser, ikke mine egne). |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Erfaren nok
|
Jeg ønsker heller ikke i utgangspunktet at min ettåring skal være der 5 dager i uker, 8 timer hver dag. Ideelt er det nok ikke. Men skadelig er det nok heller ikke. Jeg mener ikke at det er sånn at ettåringer trenger barnehager, for de gjør de absolutt ikke. Men jeg tror ikke det er en dårlig løsning.
![]() |
#72 |
Sliter med tastaturet
Det er jeg enig med deg i. Jeg tror heller ikke det er en dårlig løsning, selv om jeg må si at jeg var kjempeglad for at min fikk starte i en hyggelig liten familiebarnehage. Det var flott i starten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Absolute Beginner
|
Dette kan jeg signere, fullt og helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Multitaskingmaniac
|
Jeg har veldig mange like erfaringer som deg! I tilvenningsperioden setter jeg mine behov helt på vent og tar med med barn inn når jeg skal på do om jeg må. Nå er vi i september og alle våre små er tilvent og fornøyde. Og kos, nærhet og glede, ja det bugner det av!
![]() |
#75 |
Med & uten trylleformel.
|
Og det har jeg så stor forståelse for! Håper at flest mulig har anledning til å gjøre dette (finne andre løsninger) dersom det trengs.
![]() |
![]() |
#76 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Er barnehage skadelig for små barn?
Jeg vet ikke helt om jeg kan si det så sikkert, at det ikke er skadelig.
![]() |
#77 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Re: Sv: Er barnehage skadelig for små barn?
Jepp, enig her. Det blir veldig feil å påstå at det ikke er skadelig, da blir det som kies "one size fit's all", og slik er det hvert fall ikke. Jeg kan være helt åpen for å forandre på dagens ordning av kontantstøtta, men å fjerne den helt, evt. bruke den på å gjøre barnehagene enda billigere, nei, det er jeg helt imot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Slumrende Ullteppe
|
Og JA til innføring av 6-timers arbeidsdag til barna er minst 10 år.
![]() |
#79 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Re: Sv: Er barnehage skadelig for små barn?
Selvsagt kan det være det, men i all hovedsak tror jeg ikke barnehage er skadelig per definisjon. På samme måte kan man jo si det det for noen barn er skadelig å være hjemme med en forelder, enten fordi vedkommende ikke er kompetent eller skikket, eller fordi barnet i seg selv har behov hjemmet ikke klarer å dekke. Det blir alltid vanskelig å trekke fram enkelttilfeller, det man kan diskutere er de store trekkene, for deretter å bruke det som en del av beslutningsgrunnlaget når man selv må finne sine egne indifiduelle løsninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Re: Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Jeg vet ikke helt i hvor stor grad kontantstøtte eller lignende ordninger gjør at det blir de barna som trenger mer tid hjemme som får det, og de som trenger tid i barnehage som får det. Jeg tror nok det er vanskelig å planlegge jobbe eller ikke jobbe sånn basert på en vurdering av hvor barnehageklar barnet er i 1-årsalderen. Både retur til arbeidslivet og det å finne en måte å være hjemme på er jo gjerne planlagt i god tid før det.
![]() |
|
|