Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er barnehage skadelig for små barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-08, 20:36   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er barnehage skadelig for små barn?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Helt klart. Jeg har opplevd at foreldre har tatt sin ettåring UT av barnehagen igjen, og funnet en annen løsning et halvt års tid.
Ikke pga misnøye mot barnehagen, men fordi de rett og slett ikke maktet å gå i fra ungen sin når den gråt så sårt, dag etter dag.

Og det har jeg så stor forståelse for! Håper at flest mulig har anledning til å gjøre dette (finne andre løsninger) dersom det trengs.

Og ja til at de minste bør ha mulighet til kortere og evt færre dager i barnehagen. Ja til innføring av 5 timers arbeidsdag til en av foreldrene frem til barnet er 2 år!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 21:01   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Ja til innføring av 5 timers arbeidsdag til en av foreldrene frem til barnet er 2 år!

Og JA til innføring av 6-timers arbeidsdag til barna er minst 10 år.

Selv om jeg er barnehagepedagog sjøl, er jeg veldig, veldig fornøyd med at vi har anledning til at jeg jobber 50% og kan ta Storebror ut av barnehagen en dag nå og da, samt gi ham kortere dager når jeg har sjansen.

Tiden går så fort så fort når barna er små.

Gammel 31-08-08, 22:16   #3
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Tiden går så fort så fort når barna er små.

Ja. Og nå treffer jeg stadig damer med voksne barn, som angrer på at de ikke ofret mer tid på barna da de var små. Den tiden får de/vi aldri tilbake.

Gammel 31-08-08, 22:41   #4
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja. Og nå treffer jeg stadig damer med voksne barn, som angrer på at de ikke ofret mer tid på barna da de var små. Den tiden får de/vi aldri tilbake.

Jeg må bare kommentere at jeg i all hovedsak har hørt menn si det.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 23:25   #5
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Før var jo mammaene mer hjemme da barna var små. Pappaene var fedre, og de måtte jobbe mye. Og det vrimlet av barn å leke med i gata på formiddagen midt i uka. Jeg husker mamma støvsuget inne og hørte på Nitimen. Jeg løp innom for ei kneipskive med gulost i ny og ne... En fin tid.
Så var det kjøttkaker og kålstuing da far kom hjem fra arbeidet kl 1630.

De damene jeg har snakket med som har sagt at de angrer, var vel de såkalte karrierekvinnene. Eller de som måtte tjene penger fordi de hadde husbanklån.

Gammel 01-09-08, 13:26   #6
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Og det blir flere og flere av disse..

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 14:45   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Slik jeg ser det, så er ikke goder som kun fokuserer på barn av yrkesaktive foreldre en helhet.

Langt de flest barn har minst én yrkesaktiv forelder.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 22:48   #8
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Det har eg og hørt fleire gonger, av damer.

Gammel 31-08-08, 23:28   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Er det undersøkt hvor mange som bruker kontantstøtten til svart dagmamma, fremmedspråklige som burde ha barna i barnehage før skolestart, arbeidsky slabbedasker, uegnede foreldre og andre som bruker kontaktstøtten som ikke burde det kontra de som faktisk klarer å leve på dette/jobbe deltid som Skremmern?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 11:33   #10
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Leste artikkelen på Dagbladet.no i går og innså jo at fyren som mener dette ikke får meg til å få dårlig samvittighet akkurat. Utsagn som 'det er ikke mye nærhet, latter og glede i barnehagen' vitner om at han enten har vært veldig uheldig med barnehage eller ikke akkurat har tilbrakt mye tid der.

Han sa også at 'det ideelle er om mor er hjemme det første året og far det andre.' Jeg er jo ikke nødvendigvis uenig med ham, men det luktet veldig av at 'slik vi har gort det er det beste for alle'.

Synes det er morsomt at en som etterlyser en nyansert debatt kommer med så unyanserte utsagn selv! Vanskelig å ta på alvor mener nå jeg...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 12:15   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er barnehage skadelig for små barn?

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Synes det er morsomt at en som etterlyser en nyansert debatt kommer med så unyanserte utsagn selv! Vanskelig å ta på alvor mener nå jeg...

Jeg har nå tenkt at han provoserer med vilje.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.