Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nøstebarn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-08, 19:08   #21
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Vi har vært strålende fornøyd med kvaliteten på alt Nøstebarntøyet vårt inntil i fjor - da kjøpte jeg en ullbody som raknet rundt knappene i skrittet etter to gangers bruk. Fikk byttet den, men den nye raknet jammen meg den også. Men ellers har jeg ikke noe å klage på - bortsett fra at armene på pysjene blir så slakke.

Det blir nok en tur ned dit i høst også.

Vi brukte den lekedressen som pysjamas i fjor, den har strikk nederst på ermene og er ikke blitt slakk noen steder. Veldig fornøyd med den.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 19:18   #22
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Helt utrolig hva?! Skulle tro de kunne klare å formidle det på andre måter.

Synes jeg absolutt.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 19:21   #23
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Jeg elsker Nøstebarn! I dag kom enda enda en ribbukse i posten. I dag så jeg at det var kommet nye farger, så da har vi visst enda en ribbuske + en trøye på vei. Ullfleecedressen fra i fjor passer nok i år også.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 21:28   #24
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Mye fint!
Dere som har slike ribbestrikkete bukser: hvordan og hvor ofte vasker dere dem? Jeg er virkelig dårlig på håndvask, og er derfor skeptisk til å kjøpe ubehandlet ull som ikke tåler maskinvask...

Gammel 01-09-08, 21:31   #25
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg har lovet meg selv å holde meg unna Nøstebarn i år pga dårlig erfaring med kvaliteten (og kundeservice) i fjor. Det løftet har jeg tenkt å holde .

Enig med du. Utrolig skuffende gitt.

Gammel 01-09-08, 21:31   #26
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg har lovet meg selv å holde meg unna Nøstebarn i år pga dårlig erfaring med kvaliteten (og kundeservice) i fjor. Det løftet har jeg tenkt å holde .

Holder med deg her.

Gammel 01-09-08, 21:32   #27
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av maggypop

Dere som har slike ribbestrikkete bukser: hvordan og hvor ofte vasker dere dem? Jeg er virkelig dårlig på håndvask, og er derfor skeptisk til å kjøpe ubehandlet ull som ikke tåler maskinvask...

En litt nyere vaskemaskin (ikke eldgammel) med et godt ullvaskeprogram (ullvugge), 30 grader og ullvaskemiddel fra Nøstebarn, så kan man vaske de i maskinen.
De trenger dog ikke vaskes så ofte altså.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 21:33   #28
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Mye fint!

Jeg vasker de sjelden, bare hvis de er synlig skitten og da på 30 graders ullvask i maskinen. Har aldri krympet i min maskin ihvertfall.

Gammel 01-09-08, 21:37   #29
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg vasker når de er skikkelig skittent. 30 grader i AEG maskin.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 22:02   #30
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mye flott! Jeg skal handle litt jeg også. Må ha en ribbukse iallefall, finner sikkert noe mer også. Jeg vasker i maskin på 30 grader, går så fint så.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 22:07   #31
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er det med ullribb-buksene, slites de fort på knærne?

Gammel 01-09-08, 22:13   #32
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Nøstebarn

Det er de beste buksene.
Kjøp store, de kan brettes opp nederst, og "krølles" oppover, som du gjør med en sokk nedover liksom. Hvis du skjønner..
Da kan de brukes i mange sesonger.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 22:16   #33
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nøstebarn har mye fint og det var veldig fine, nye farger nå. Jeg har imidlertid dårlig erfaring med å maskinvaske klærne derfra, selv på ekstra skånsomt ullprogram, og jeg synes rett og slett det funker dårlig med hverdagstøy som må håndvaskes. Synes også at ribbebuksa nupper en del, så jeg vet ikke helt om jeg synes prisen står i forhold til kvaliteten.

Gammel 01-09-08, 22:17   #34
Marge

Marge sin avatar

Standard

Min erfaring er at de er veldig slitesterke, ullfleece-buksene derimot synes jeg slites fort.

Gammel 01-09-08, 23:15   #35
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Storebror her i huset fikk et par slike da han var baby. De var ganske så lange, og gutten brukte de tre vintersesonger før de ble utslittt og fikk hull på knærne. Og da ble de mye brukt - i perioder daglig. Beste kjøpet jeg noen gang har gjort.

Gammel 01-09-08, 23:27   #36
lille L
Kykkeliky !

Medlem siden: Aug 2008
lille L er litt kul
Standard

Jeg prøver også å få bestilt. Knall fine farger i år Men her henger det bare

Gammel 02-09-08, 01:49   #37
mammsen31
mamma til 4 gull

mammsen31 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Norge, et stenkast fra oslo
mammsen31 er litt kul
Standard

hmm synes troll og janus å har mye fint ulltøy

Gammel 02-09-08, 09:47   #38
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Nøstebarn har mye fint og det var veldig fine, nye farger nå. Jeg har imidlertid dårlig erfaring med å maskinvaske klærne derfra, selv på ekstra skånsomt ullprogram, og jeg synes rett og slett det funker dårlig med hverdagstøy som må håndvaskes. Synes også at ribbebuksa nupper en del, så jeg vet ikke helt om jeg synes prisen står i forhold til kvaliteten.

Jeg lurer på hva vi gjør forskjellig med ullbuksene våre, for seksåringen her har sin stripete ribbebukse på tredje sesongen i år (hvis den passer fortsatt), og den har nesten ingen nupper. Og den er brukt daglig i vinterhalvåret.

Jeg vasker på ullprogram med kaldt vann, og bruker gallesåpe på evt flekker.

Gammel 02-09-08, 09:49   #39
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Storebror her i huset fikk et par slike da han var baby. De var ganske så lange, og gutten brukte de tre vintersesonger før de ble utslittt og fikk hull på knærne. Og da ble de mye brukt - i perioder daglig. Beste kjøpet jeg noen gang har gjort.

Heh, seksåringen her har hatt slike bukser i hele sitt liv - og brukt slike hver vinter. Det sier litt om fleksibilitet i størrelsene.

Gammel 02-09-08, 09:58   #40
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det er de beste buksene.
Kjøp store, de kan brettes opp nederst, og "krølles" oppover, som du gjør med en sokk nedover liksom. Hvis du skjønner..
Da kan de brukes i mange sesonger.

Jeg sto mellom to størrelser til minsten her, og endte opp med 86/92 (han er omtrent 80 cm høy, kanskje litt mer.) Jeg tror bretten er på nesten 15 cm på bena, de buksene er gode i størrelsen, men de sitter så godt etter at det overhodet ikke gjør noe at de er lange. Jeg vil tro han kan bruke den buksa 2-3 år.

Jeg kjøpte forresten brun bukse til begge barna, tenkte at det er en varig farge som ikke trenger så hyppig vask.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.