Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nøstebarn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 10:54   #41
lille L
Kykkeliky !

Medlem siden: Aug 2008
lille L er litt kul
Standard

Sv: Nøstebarn

Vi har hatt ribbukser til lille L siden hun var et halvt år. De første buksene nuppet en god del. Men det tror jeg har noe med at hun krøp rundt i dem. De hun har nå, nå er hun snart 2 år, nupper ikke. Så det kommer kanskje an på bruken ? Vi fikk en stooor forsending derfra for et par uker siden, og i går ble det en god pakke til gitt De nye ribbuksene var jo så fine i fargen. Bodyer og trøyer, samt hettegenser er bestilt

Gammel 02-09-08, 11:03   #42
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lille L, her.

. Bodyer og trøyer, samt hettegenser er bestilt

Hettegenser?

Gammel 02-09-08, 11:04   #43
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hettegenser?

De har fått hettegenser i ullfleece. Deilig kosegenser.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 11:09   #44
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, se der ja.

Men fy flate så prisen svidde. 678 kr til storebrorog 478 til lillebror. For bare en genser liksom. Legger man til to pyjamaser, så er man over 2000 kr.

Gammel 02-09-08, 11:21   #45
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ah, se der ja.

Men fy flate så prisen svidde. 678 kr til storebrorog 478 til lillebror. For bare en genser liksom. Legger man til to pyjamaser, så er man over 2000 kr.

Jeg vet. Jeg må være litt fornuftig, og se over det vi allerede har av strikkeklær og slikt. Men det frister å fornye begge ungenes garderober fra innerst til ytterst.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 11:38   #46
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av lille L, her.

Vi har hatt ribbukser til lille L siden hun var et halvt år. De første buksene nuppet en god del. Men det tror jeg har noe med at hun krøp rundt i dem. De hun har nå, nå er hun snart 2 år, nupper ikke. Så det kommer kanskje an på bruken ?

Ikke umulig at det er forklaringen her også. Har kun et par ribbebukser, og de fikk hun da hun var i verste krypealderen. Vasker dem ellers i kaldt vann, ullvugge og bruker sitronsåpe på flekker, så det bør ikke være vaskingen som forårsaker nuppingen.

Uansett er jeg så heldig at jeg har en mor som strikker, også ribbebukser, så jeg har bestilt noen nye fra henne til høsten

Gammel 02-09-08, 12:22   #47
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Ylvania er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Nøstebarn har mye fint og det var veldig fine, nye farger nå. Jeg har imidlertid dårlig erfaring med å maskinvaske klærne derfra, selv på ekstra skånsomt ullprogram, og jeg synes rett og slett det funker dårlig med hverdagstøy som må håndvaskes. Synes også at ribbebuksa nupper en del, så jeg vet ikke helt om jeg synes prisen står i forhold til kvaliteten.

Samme erfaringen har vi gjort.

Gammel 02-09-08, 13:06   #48
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Uansett er jeg så heldig at jeg har en mor som strikker, også ribbebukser, så jeg har bestilt noen nye fra henne til høsten

Blir de make / like fine?

Gammel 02-09-08, 13:21   #49
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hun strikker med tykkere garn, så de blir annerledes, men like fine. Supert å ha sett med bukse og genser/jakke/kjole. Har satt henne igang med å strikke barnehagekjole med lommer, hette og bukse til nå. Gleder meg til å se det ferdig!

Tror forresten Nøstebarn selger både garn og oppskrifter til ribbebuksene sine, så det bør være mulig å strikke like selv også.

Gammel 02-09-08, 13:36   #50
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har strikket etter Nøstebarn-oppskrift, men den blir ikke like tettvevd. Det er to helt forskjellige bukser.

Gammel 02-09-08, 13:37   #51
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Jeg har strikket etter Nøstebarn-oppskrift, men den blir ikke like tettvevd. Det er to helt forskjellige bukser.

Ja, det er det jeg også ser for meg. Sikkert veldig fint begge deler.

Gammel 02-09-08, 13:38   #52
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Nøstebarn selger oppskrifter på ribbestrikket bukse og genser, min svigermor har strikket et par og de er veldig fine. Men de er jo hjemmestrikket så de ser jo litt annerledes ut. Det eneste er vel at ullen i den hjemmestrikkede stikker litt mer enn den maskinstrikkede, men man har jo som regel undertøy under.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.