Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan bruke opp seks egg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 23:48   #21
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan bruke opp seks egg?

Opprinnelig lagt inn av kakadu, her.

Du kan jo lage eggelikør,veldig godt!

Bra forslag! Hjemmelaget eggelikør er veldig godt. Bedre enn pannekaker og omelett.

Gammel 03-09-08, 00:03   #22
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Bra forslag! Hjemmelaget eggelikør er veldig godt. Bedre enn pannekaker og omelett.

Oppskrift?

Gammel 03-09-08, 00:13   #23
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vent litt da, så skal jeg se etter.

Gammel 03-09-08, 00:17   #24
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

*venter i spenning*

Gammel 03-09-08, 00:22   #25
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Fant den desverre ikke. Skal sei morgen. Men fant oppskriften på mokkalikør og den er minst like god.

Mokkalikør

3 dl vann
3 dl kremfløte
2ss kaffepulver
2ss kakaopulver
3 eggeplommer
5 ss sukker
2 dl 60% sprit

Kok opp vann, fløte, kaffe og kakao. Visp sammen eggeplommer og sukker. Spe den varme væsken i eggeblandingen under kraftig røring. Hell alt tilbake i kjelen og kok forsiktig opp under røring til likøren begynner å tykne. Avkjøl og bland i spriten. Fordel likøren på flasker og oppbevar dem kjølig. Likøren er holdbar i flere måneder.

Gammel 03-09-08, 00:26   #26
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Seigmenn

2 kg sukker røres ut i 6 dl kaldt vann
4 pk gelatinpulver røres ut i 4 dl vann
Slås sammen i panne og kokes i 15 min.

Tilsettes farge/smak (fås kjøpt på apoteket, panduro m.m)

Settes kjølig over natta. Skjæres i passe biter og trilles i sukker. Oppbevares i tett boks. STOR porsjon!

Gammel 03-09-08, 00:30   #27
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Seigmenn

Settes kjølig over natta. Skjæres i passe biter og trilles i sukker. Oppbevares i tett boks. STOR porsjon!

Tenkte sånn på jula når jeg skrev ned oppskrifta på mokkalikøren. Glemte at jeg ikke var på tråden "min beste juleoppskrift" når jeg posta oppskrifta på seigmenn.

Tror det er på tide å legge seg...

Gammel 03-09-08, 00:32   #28
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Seigmenn

nå datt jeg litt ut her. Hvor ble det av eggene her?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 00:32   #29
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Tenkte sånn på jula når jeg skrev ned oppskrifta på mokkalikøren. Glemte at jeg ikke var på tråden "min beste juleoppskrift" når jeg posta oppskrifta på seigmenn.

Tror det er på tide å legge seg...

Aha, da så! God natt!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 00:35   #30
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Aha, da så! God natt!

Gammel 03-09-08, 14:41   #31
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg satt også og lette etter eggene i seigmennene.

Håper du fikk sove godt ihvertfall Tertit!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 17:16   #32
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg satt også og lette etter eggene i seigmennene.

Håper du fikk sove godt ihvertfall Tertit!

Sov så godt atte!
Lite egg i seigmennene, men de bør prøves lell.

Gammel 03-09-08, 18:54   #33
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kakadu, her.

Du kan jo lage eggelikør,veldig godt!

Fant den desverre ikke. Skal sei morgen. Men fant oppskriften på mokkalikør og den er minst like god.

Mokkalikør

3 dl vann
3 dl kremfløte
2ss kaffepulver
2ss kakaopulver
3 eggeplommer
5 ss sukker
2 dl 60% sprit

Kok opp vann, fløte, kaffe og kakao. Visp sammen eggeplommer og sukker. Spe den varme væsken i eggeblandingen under kraftig røring. Hell alt tilbake i kjelen og kok forsiktig opp under røring til likøren begynner å tykne. Avkjøl og bland i spriten. Fordel likøren på flasker og oppbevar dem kjølig. Likøren er holdbar i flere måneder.

Likør var et ualminnelig godt forslag! Men jeg har ikke sprit i hus (drukket opp hele lageret). Og takk for seigmennene også, selv om de er eggløse. Jeg ante ikke at det fantes oppskrifter på det, så da har jeg lært noe i dag også.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:02   #34
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åj. Jeg har kastet mange egg som kunne vært brukt.

Hva man ikke lærer på fp, sier jeg bare

Gammel 03-09-08, 22:08   #35
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å, takk for oppskrift! Jeg har fortsatt de seks eggene i tillegg til de nyinnkjøpte seks eggene. Jeg lære jo her at de fortsatt kan brukes i lang tid, så da har jeg bare lent meg tilbake i sofaen og vurdert alternativene.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.