Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagens gladsak (ang. asylmottak)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-08, 15:28   #5
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Dagens gladsak (ang. asylmottak)

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Så flott! Honør til Ernst Larsen og Adressa som ga dette en positiv vinkling.

Dette minner meg på noen av oppslagene etter skuddene mot Hvalstad asylmottak i juli. Ordfører Lene Conradi (H) var raskt ute og sa følgende:

De fleste naboene kjente seg tydeligvis ikke igjen i dette og ble med og arrangerte åpen dag og nabofest på mottaket.

Ang. Lene Conradi, så mener hun seg feilsitert.
Hun tar dog selvkritikk, for at hun svarte på spørsmål fra journalister som ikke hørte hjemme i den aktuelle sammenhengen.

"Conradi legger seg flat for kritikken. - Det er min egen skyld at jeg har kommet skjev ut, sier hun. ... (Conradi) understreker at det ikke var hun som brakte naboens reaksjoner og mottakets femtid på bane. - Jeg ble konkret spurt om jeg hadde mottatt brev fra naboer, og jeg svarte på spørsmål jeg ble stilt. I ettertid har jeg skjønt at jeg burde ha avstått fra å kommentere problemstillingen på det tidspunktet. Den hørte ikke hjemme i sammenhengen hvor alt fokus burde vært rettet mot asylsøkeren som var livstruende skadd. Det er mitt ansvar at jeg ikke greide å uttrykke meg så klart som jeg burde, og det tar jeg selvkritikk på, sier hun.

Sist redigert av bønna : 03-09-08 kl 15:33.
bønna er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
asylmottak

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.