Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Nye norske serier

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 18:01   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Nye norske serier

Tv2 og NRK har begge en ny norsk serie i høst..
Noen som har tenkt å se?

NRK har Himmelblå:

På den lille øya Ylvingen på Helgelandskysten kjemper beboerne en desperat kamp for å holde sitt lille samfunn i live. De eldre dør og ingen unge kommer til. Når kommunen på toppen av alt vil legge ned skolen (tre elever blir i færreste laget) maner butikkeier Brynjar (Kjetil Høegh) befolkningen til kamp. De setter en annonse inn i VG og arrangerer familie-audition: Flytt til Ylvingen. Vi garanterer husly og en spennede jobb i turistindustrien på verdens vakreste øy. En bare delvis sann påstand, men skitt au, i krig og kjærlighet er alt lov.

Tv2 har Hvaler:

Det er lenge siden «Maria Blix» forlot Hvaler til fordel for en karriere i hovedstaden.
Plutselig en dag får hun en telefon som gjør at hun må reise tilbake, og like plutselig blir hun stående overfor viktige valg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 18:02   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye norske serier

Starter i slutten av september mener jeg.

Gammel 02-09-08, 18:10   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Nye norske serier

Nei!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 18:11   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg heller mest mot Hvaler. Men får se litt når de går.

Gammel 02-09-08, 18:30   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal ikke se noen av dem. Derimot har jeg tenkt å gi Grease på TVNorge en sjanse, fordi en elev fra skolen jeg jobber på er med. Det er godt mulig det blir med en episode, da.

Gammel 03-09-08, 09:15   #6
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da jeg så trailer for "Himmelblå" forrige dagen, tenkte jeg: er ikke dette remake av en britisk serie? Og da jeg så tittelen, var det ingen tvil. For det som heter "Himmelblå" på norsk heter "Two Thousand Acres of Sky" på engelsk. Og nå ser jeg på NRKs sider at det står "etter en ide av Timothy Prager".

Og dette finner jeg på Wikipedia...
The local Council of Ronansay has decided to close the primary school. It has only three pupils and needs five to stay open. The islanders fear that if the school closes, the young families will move away, leaving the island to die off with the older inhabitants.
Led by Douglas Raeburn (Michael Carter), owner of the local hotel, they decide to advertise for a family with two children to come and live on the island and run a Bed and Breakfast.
Abby (Michelle Collins), spots the appeal but needs a husband in order to fulfil the required criteria for living on Ronansay. She persuades best friend Kenny Marsh (Paul Kaye) to pretend they're married and accompany her and her two children to the island. However, keeping up the charade isn't easy, especially when Abby arouses the interest of the local salmon farmer, Alistair (John Straiton).

Kan hende jeg ser serien. Jeg rakk aldri å følge med den britiske serien.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 17:19   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe sier meg at den britiske serien er bedre enn den norske, uten at jeg har sett den britiske, eller har som mål å få med meg den norske.

Gammel 03-09-08, 17:28   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Motstand mot norske serier her eller?

Gammel 03-09-08, 17:33   #9
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Jeg kommer til å prøve meg på begge.
Lykken er en PVR.

Gammel 03-09-08, 17:42   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så glad i norske serier....

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:16   #11
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsket Two Thousand Acres of Sky, så jeg er usikker på om jeg kommer til å se Himmelblå. Kjente jeg ble litt sur når jeg så traileren. Hvorfor kan de ikke lage sine egne serier? I utgangspunktet er jeg positiv til norske serier, spesielt på NRK. Mulig jeg kikker litt på Hvaler.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:06   #12
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir nok å gi begge en sjanse.

Gammel 03-09-08, 20:11   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har PVR, så jeg kommer nok til å ta opp begge to. Så får vi se om jeg ser dem også.

Gammel 03-09-08, 20:20   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Tror faktisk jeg skal prøve å se begge, evt. luke ut hvilken jeg liker best. Jeg er en tanke ambivalent ifht. Hvaler, rett og slett fordi Hvaler har vært mitt paradis på jord siden jeg ble født. Men ifjor solgte mine foreldre hytten vi hadde der ute og det er ganske mange følelser knyttet til det hele. Så jeg vet ikke om jeg orker å se så mye av det, men skal absolutt prøve!!

Synes norsk film har tatt seg bra opp; verdt å gi det en sjanse i allefall!

Gammel 03-09-08, 20:30   #15
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner en av skuespillerne i Himmelblå, så kommer til å følge med på den. Søndagskvelder er greie tv-kvelder.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:39   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja jeg kommer til å se hva det er for noe *åpen* Syns tv-titting er en super ting, så jeg gir det meste en sjanse. Nå ser jeg forresten på Prinsene på NRK3. Det er bra såpe!!

Gammel 03-09-08, 20:55   #17
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Gleder meg til "Himmelblå" og vurderer også å få med meg "Hvaler".

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:58   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det teit å bare si:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:02   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvilkene dager går de forskjellige?

Gammel 03-09-08, 21:04   #20
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Skal se "Himmelblå".

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.