Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nå har til og med jeg sydd noe

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-08, 19:52   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Nå har til og med jeg sydd noe

Forrige onsdag var jeg på sykurs hos Fru Liland i Oslo. Dette var et nybegynnerkurs, altså beregnet på folk som meg, som knapt har luktet på en symaskin siden vi gikk ut av ungdomsskolen for x antall år siden. Det var så basic som: "slik trer vi nåla i maskinen" osv. Akkurat midt i blinken for meg.

Det var vrient, jepp, jeg er ei kløne av dimensjoner, men fy søren så gøy det var. Og så lærte jeg noe moro om meg sjøl... nå veit jeg hvor Storebror har det fra, at han stikker tunga ut av munnen når han plundrer med noe. Etterhvert gikk det bedre, og til slutt husket jeg til og med å puste mens jeg sydde.

Vi var åtte damer på kurset, og alle sydde vi oss hver vår lille pose/bag. Kan tro jeg var - og er - bra stolt av resultatet. (Og Storebror adopterte den pronte, så nå bor lekebilene hans oppe i den. Så mye for at jeg gikk og funderte på hva fint jeg skulle bruke den til. )

Uansett - stolt som jeg er - her kommer sjølskrytet:

Tada!

Gammel 03-09-08, 19:55   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Nå har til og med jeg sydd noe

Så fin! Flinke Inagh
Nå må du bare kaste deg uti det og sy ivei. Du lærer aller mest av prøving og feiling

Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:58   #3
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Ååå så moro!!!!
Ja, nå må du bare fortsette! Sy en ny slik pose hjeme, sånn at du føler du har kontrollen. Deretter kan du begynne på nye prosjekt.
Slike poser kan jo brukes til alt!

Kjempeflinke Inagh!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:59   #4
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så flink du var! Det kurset hadde vært midt i blinken for meg også; jeg fikk symaskin (etter eget ønske) til 30-årsdagen for ganske nøyaktig fem år siden, og alt jeg kan skilte med er opplagte, ferdigkjøpte panelgardiner. Og så går det så lang tid mellom hver gang maskinen er framme at jeg bruker lang tid på å finne ut hvordan den virker - hver gang.

Ser at neste nybegynnerkurs er 22. september, tre dager før termin. Det tør jeg ikke ta sjansen på.

Gammel 03-09-08, 19:59   #5
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Den var kjempe fin, og så fresh og flott i fargene.
Jeg kjenner at jeg gleder meg til vi skal få gjort om i huset slik at jeg får mitt etterlengtete gjeste/syrom. Da skal jeg endelig ta opp tråden med sying som har ligget brakk siden ... ja, skoletiden. Det er kjempe gøy å sy.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:08   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bare å komme i gang. Noen blir bitt av basillen. Jeg har ikke blitt helt det, men jeg skjønner jo at det er innmari gøy.

Sy en pose til så snart som mulig, så glemmer du ikke det du lærte på kurset.

Å ja, jeg synes den var veldig fin.

Gammel 03-09-08, 20:11   #7
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fin!
Og så kult at du prøver noe nytt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:48   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Flott - en god start det der; posen ble fin!

Gammel 03-09-08, 21:11   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fin den ble! Flink er du.

Gammel 03-09-08, 21:15   #10
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Kjempefin bag Inagh!

Gammel 03-09-08, 21:18   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Du har jo vært veldig flink synes jeg.
Jeg syr endel selv (eller gjorde, nå har jeg aldri tid).
Eneste er at jeg kan ikke sy rett, det blir alltid slalåm.

Gammel 03-09-08, 21:22   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fin den var! - Om du syr den litt lavere og evt i et litt tykt stoff, så har du jo en hipp og kul brødkurv

Gammel 03-09-08, 21:43   #13
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Fin pose ja!

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:45   #14
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så fin pose du har laget. Skulle jammen meg hatt et slikt kurs jeg også. Har jo en symaskin på loftet....som ikke er brukt mange gangene nei.

Gammel 03-09-08, 21:47   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er imponert, Inagh, særlig etter episoden med buksene til gubben din.
Nå blir det andre boller, posen var kjempefin.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:47   #16
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Så moro! Flinke Inagh.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:48   #17
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så flink du har vært, Inagh! Sier som de andre, sy en pose til på egenhånd fortest mulig, mens du ennå har det i hendene.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 23:13   #18
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Den var fin! Hiv deg rundt og fortsett, det er kjempe gøy!

Gammel 03-09-08, 23:30   #19
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott!

Gammel 03-09-08, 23:39   #20
Frantzen
Passiv

Standard

Kjempeflinke Inagh, den posen ble virkelig fin!
Også bare nevner jeg at jeg ønsker meg et par sånne poser til å bruke på jobben

Stå på, du kommer til å bli en super-syer!

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.