|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grillmat til matpakken
Du kan steke mange pølser med pinnebrød/pizzadeig surret rundt hjemme. Opbevar dem i fryseren, og send med etter behov. Da trenger han bare å varme dem litt på bålet. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Har fått viljen sin
|
Blir de ikke svidd da? |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grillmat til matpakkenVi har en butikk i nærheten som selger billigt og godt tursett. Er vist mange barnehager som bruker de. Men spørs jo hvilke andre butikker som har det samme. Heter nemlig Metro og minner litt om Europris. Svigermor kjøpte vaffeljern, toas jern, rist, plate, Stativ til gryter og eventulet risten om man ikke vil ha den på bakken. Og betalte 500kr eller noe sånt. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Har fått viljen sin
|
Hørtes ut som noe for oss ja. Privat også egentlig. Metro |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Øyboer
Sv: Grillmat til matpakkenDet kan jeg sjekke. Vaffeljernet og toastjernet er jo genialt! Har laget en del ostesmørbrød i folie. Men blir alltid svidd. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Øyboer
Sv: Grillmat til matpakkenusikker. Har ikke prøvd de. Skal se på det. De er kansje for tung til at han kan bære det med seg. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Grillmat til matpakkenDe har en plass der de er fast, men jeg tror ikke noe sted er trygt for ungdommer som fester/bare er ute etter å ødelegge. De voksne bærer nok med seg en del utstyr. Jeg skal forhøre meg mer om hva de har en gang det er roligere når jeg jeg henter/leverer. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Grillmat til matpakkenLillegutt har hatt med seg pizzasnurrer i folie til grilling han. Han har måtte få hjelp til å få dem ut av bålet og pakke opp selvfølgelig, men det var veldig populært ihvertfall.
|
|
|
#50 |
|
...
De kan selvfølgelig bli svidd som alt annet man griller, kommer an på hvor lenge og hvordan de blir varmet. Fordelen er at de smaker godt når de er kalde, eller bare litt lunket også. Og ikke minst sikrer man seg at ungene ikke bare spiser all deigen uten å steke den først. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
...
Sv: Grillmat til matpakkenJa man kan absolutt gjøre deigen litt grovere. Når de ligger klar i fryseren kan man også slippe å lage pinnebrøddeig kl 00.30 (i fall man er en sånn mamma som kan komme til å glemme at man hadde lovt poden å få med det neste dag |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Har fått viljen sin
|
Da kan du kanskje komme med en grunnoppskrift på pinnebrød også? |
|
|
|
|
|
#55 |
|
...
2.5 kopper mel |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Grillmat til matpakkenHar du prøvd sånn fiskerist, som du legger fisk inni og klemmer sammen? Husker ikke hvor jeg kjøpte våre, tror de finnes i butikker som Jernia. De veier ikke for mye, og man kan jo legge mye annet inni enn fisk!
|
![]() |
|
|