Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En oppdatering på bilsikring og fremsete, takk!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-08, 14:38   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En oppdatering på bilsikring og fremsete, takk!

Han har barn som verken sitter på pute eller i stol. Og jeg tror ingen av dem er 135. Den yngste er det garantert ikke!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 14:43   #22
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: En oppdatering på bilsikring og fremsete, takk!

Men stoler dere på teknikken når dere skrur av air-bagen med nøkkelen (slik man kan på VW biler, f.eks.)?

Er det noen risiko for at den utløses ved ulykke uansett?

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 15:06   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En oppdatering på bilsikring og fremsete, takk!

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Men stoler dere på teknikken når dere skrur av air-bagen med nøkkelen (slik man kan på VW biler, f.eks.)?

Er det noen risiko for at den utløses ved ulykke uansett?

Jeg har lest ganske mye om dette, og alle kilder jeg har funnet er entydige: det er sikkert å skru av airbagen med nøkkel/bryter. Det store, store usikkerhetsmomentet ligger i den menneskelige faktor: husker man å gjøre det fra gang til gang.

For min del hadde jeg ikke våget å stole på det et sekund. Hos oss måtte enten airbagen være permanent skrudd av (men gjerne med nøkkel), eventuelt så sitter barna bak (hvilket de også alltid gjør).

NB. Det man ikke skal gjøre, er å prøve å slå av airbagen ved å fjerne sikringen. Enten gjør man det på et verksted eller med den teknikken som bilfabrikanten selv har installert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 16:37   #24
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: En oppdatering på bilsikring og fremsete, takk!

Takk, Teofelia - kjekt å vite. Og jeg er helt enig i at det er tryggest å la dem sitte bak - noe vi også gjør. Men det hender - som en "belønning" de får sitte foran når de er alene. Da er det så spesielt at vi lager en seremoni av å skru av air-bag'en...

Men Lillejenta som kommer om kort tid, vil jeg nok, for sikkerhets skyld, plassere bak for å minimere risikoen for menneskelig svikt... I hvert fall i ammetåka!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 19:40   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En oppdatering på bilsikring og fremsete, takk!

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Men Lillejenta som kommer om kort tid, vil jeg nok, for sikkerhets skyld, plassere bak for å minimere risikoen for menneskelig svikt... I hvert fall i ammetåka!

Enten det, eller ha henne foran permanent. Å glemme airbagen når man har en bakovervendt unge i forsetet kan være ensbetydende med å ta livet av barnet. (Jeg har sett testdukkefilm av airbag og bakovervendt sete, og det er sjelden slike filmer gjør meg uvel, men den gjorde det.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 19:48   #26
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En oppdatering på bilsikring og fremsete, takk!

Vi har gått til innkjøp av et ekstra sete (15-36 kg) som bare brukes når vi har med noen andre unger over 15 kg. Siden vi har to bakovervendte barn i baksete, må dette setet stå foran. Vi kan heldigvis slå av airbagen selv.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no