Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Holder det med kun én vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-08, 09:17   #41
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Holder det med kun én vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jess, jess, jess!! Jeg blir stadig mer overbevist om at vi trenger to stykker.

Neste spørsmål/utfordring:
Hvordan overbeviser jeg sambo om at vi trenger én til?

kan du ikke bare kjøpe en til da?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 09:23   #42
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper en god dress til alle og en rimeligere variant til reserve. Samme med regntøy.

Gammel 05-09-08, 09:23   #43
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vasker bare vinterdressen i helgene om den er skitten noe den skjeldent er om vinteren
er det ikke snø og det er slaps så bruker de regnklær

Gammel 05-09-08, 09:25   #44
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg kjøper en god dress til alle og en rimeligere variant til reserve. Samme med regntøy.

Sånn gjør stort sett jeg det også. Kjøper som oftest en ny dress, og en brukt. Da kan man faktisk få en veldig god dress til fin pris

Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 10:38   #45
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Finnes vadebukser til barnehagebruk tro?

Jepp.

Bare se her:

Vi har forøvrig aldri hatt mer enn en dress, pga barnehagens utetider har det ikke vært nødvendig. Hjemme har jeg bukser som de kan bruke sammen med jakke på ettermiddagene. I helgen tar jeg dressen med hjem.

Gammel 05-09-08, 10:49   #46
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde to i fjor og skal ha to i år. En Troll Classic som dobler som høst- og vårdress og en ReimaTec bobledress. Hvis det er behov for det så kjøper jeg bukse til vinterjakken hans. Vi har uansett en som skal arve så jeg syns det er helt greit med to dresser. Snupp er mye ute i barnehagen og vi er mye ute i helgene, så jeg syns det er viktig at utstyret er i orden.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 10:52   #47
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det holder med en dress. Henter man et barn som er sølete fra topp til tå, så må dressen vaskes. Her består vinteren som regel av mer søle og slaps enn snø. Det er ikke alltid det er praktisk mulig å få vasket og tørket den til neste morgen. Vi hadde alltid en dress hengende i barnehagen og en hjemme.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 10:54   #48
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Joda man kan klare seg med det men det er godt å ha 2 i tillfelle du skulle trenge å vaske den eller at den er så våt at det ikke lar seg gjøre å få den tørr til neste dag.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 11:44   #49
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har aldri opplevd å ikke få dressen tørr til neste morgen. Innser at det er mange fordeler med å ha løst ullfor.

Gammel 05-09-08, 11:52   #50
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Her har vi aldri klart oss med bare en dress. Vi har som regel den fra året før pluss at jeg kjøper en ny. Da ha vi alltid to dresser. Pluss at vi har et par til. Nå har mine barn gått i naturbarnehage. De har alltid vært ute mer enn inne. De har alltid hatt to dresser og to sett regntøy i barnehagen. Pluss at de har et sett av hver i hjemme. Nå er mine barn sånn at de svømmer i vanndammer så det er ikke noe som holder det tørt. Selvom selve dressen/regntøyet holder tett så er det åpent ved armene, halsen og føttene. Med de snøfattige gjørmete vintrene som har vært på østlandet de siste årene så blir det mye klesvask. Ren dress på morgenen har vært en så møkkete dress på ettermiddagen at det ikke går ann å se fargen på dressen.

Gammel 05-09-08, 11:56   #51
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Vi har alltid hatt en ekstra dress (minst), men velger ofte en rimeligere/pent brukt dress som nummer to.

Vi og. I år har jeg en Troll (kjøpt her inne ) og en Reflex. Aldri prøvd noen av de før, så er spent.
Jeg synes det er kjekt om dressen blir skitten/våt etc også. Og jeg ikke rekker vaske og tørke den til dagen etter. Så kan jeg bare sende med dress nr 2.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 12:33   #52
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Den nye reimadressen kan jo gå både i tørketrommel og tørkeskap. Ser ikke hvordan jeg ikke skal klare å få den rein.

Om den er skikkelig imprignert går det vel ann å bare spyle den ren og i uke dagene og vaske den i helgene?

*uerfaren*

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 12:36   #53
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Den nye reimadressen kan jo gå både i tørketrommel og tørkeskap. Ser ikke hvordan jeg ikke skal klare å få den rein.

Om den er skikkelig imprignert går det vel ann å bare spyle den ren og i uke dagene og vaske den i helgene?

*uerfaren*

Så klart det går an, men jeg gidder ikke å stresse med det når vi kommer hjem, hvor vi først skal lage middag, så slappe av litt sammen med ungene, og så er det i seng. Etterpå styre for å få ren dress etc til neste dag. :nekter:
Derfor har vi 2.

Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 12:44   #54
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Holder det med kun én vinterdress?

Jeg klarer å vaske dressen etter barnehagen når det trengs, og ReimaTec tørker da til dagen etter igjen fordi de er så tynne (vinterdressene og).

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 12:48   #55
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Vi har alltid klart oss med en dress (Reima) Og har tenkt å gjøre det denne sesongen også.

Gammel 05-09-08, 12:48   #56
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri hatt mer enn én dress (til hver unge, vel og merke), og det har ikke vært noe savn å ikke ha flere. Vi går eller sykler til barnehagen, så da hentes og bringes ungene i dressen.

Jeg vasker ikke dressene annet enn i helgen, med mindre det er noe spesielt, og hvis det er det, så kommer både Reima og Troll i utgaver som kan tørketromles nå for tiden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 12:51   #57
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

*uerfaren*

Det har aldri vært et problem hos oss, i alle fall, men nå krever jeg bare at dressen er behagelig og funksjonell, ikke at den er ren og pen i barnehagen.

Vanlivis lar vi bare dressen tørke og koster av løs skitt og sand. Alternativt spyler vi den på hverdagene og vasker den i helgen, slik du sier.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 13:05   #58
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer vel litt an på vær og føreforhold i barnehagen også. Hos oss var det skikkelig sølete på en del av uteområdet/skogen i perioder, og snø er det lite av her.
Det høres greit ut å børste av løs skitt og sand, men hvis dressen er søkkvåt utenpå og så skitten at man ikke ser den opprinnelige fargen så syns jeg det er veldig greit å kunne vaske den uten tidspress og panikk, og ha en annen å bruke i mellomtiden. I vinter måtte vi ofte vaske dressen nesten hver dag. Trenger ikke være ren og pen på barnehagedressen til enhver tid, men dete r ikke særlig kult å ta på en dress som er helt stiv av skitt heller.

Sist redigert av Filifjonka : 05-09-08 kl 13:13.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 13:08   #59
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde bare en dress første året i barnehagen. Det gikk helt greit, da var de ikke så mye ute. Senere har vi hatt to, men jeg har aldri samme størrelse. Ifjor hadde vi str 98 og 104 i Troll. I år fortsetter vi med 104 i Troll samt at jeg har kjøpt en TTH på salg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 13:10   #60
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Spesielt når dressen har gjørme på innsiden av armene og oppover beina. Hvordan de får det til vet jeg ikke men de gjør det. Uavhengig av om det er såkalt god dress som troll feks eller billig dress. Hva slags type personlighet barnet er vil jo også spille inn. Har man stille og rolige barn som er like rene og pene etter en dag i barnehagen eller har man som jeg har, barn som man må spyle vekk en del lag gjørme først før man kan se ansiktet på det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.