|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?Du har også mange romaner der forfatteren har satt seg godt inn i stoffet, og bruker fakta som ramme rundt det oppdiktede. Man kan lære mye av å lese romaner om man velger de "riktige", og det kan gjøre stoff som ellers ville vært tørt, eller vanskelig tilgjengelig spennende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?
Nei, det har du definitivt rett i. Men jeg ser ikke hva det har med saken å gjøre.
![]() |
#4 |
Pauset
|
Jeg prøver ikke "disse" noen her jeg altså. Jeg prøver bare forstå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hva syns du er gøy/underholdende da?
![]() |
#7 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?Hehe, jeg skjønner at du ikke prøver å "disse" noen altså
![]() |
#8 |
intro
|
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?Jeg har slukt veldig mye skjønnlitteratur gjennom hele livet, men tror likevel jeg kjenner meg litt igjen i det Joika beskriver. Det gjelder ikke først og fremst litteratur for min del, men filmer, show, teater, radio (ikke minst, det er virkelig drepen), foredrag, TV-programmer - fryktelig mye står for meg som veldig kjedelig. Jeg mister konsentasjonen med det samme, og tar ofte meg selv i å sitte og telle ned minutt for minutt til det er over. Det går kanskje litt i perioder. Akkurat nå føler jeg meg veldig ukonsentrert, og da greier jeg nesten ikke lese bøker engang.
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Mening kan jo være så mangt. Mening behøver ikke være noe konkret og målbart. Jeg synes det virker rart å velge bevisst å gjøre noe som for en selv virker totalt meningsløst. Gjør noen det da? En ting er at man kan havne i situasjoner som virker meningsløse, men velge det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sånn passe sane
|
Nei, det tror jeg virkelig ikke noen gjør. Men jeg tror det er veldig individuelt hva folk oppfatter som meningsfylt/meningsløst. Noen synes sikkert det er meningsløst å hygge seg med en romantisk komedie, mens andre får noe ut av det. Det må absolutt ikke være målbart, noen ganger er jo den gode følelsen man kan få i visse sammenhenger god nok grunn til å foreta seg noe.
![]() |
|
|