Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klarer dere å få laget middag hver dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-08, 21:07   #21
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?

Vi har middag hver dag.
Dler også 50/50 omtrent på hvem av oss som lager den.

Har vanlige middag type kjøttkaker,fiskegrateng etc. Poteter og grønnsaker eller salat.

Min nest eldste datter er også flink til å lage middag dersom alt er i hus og hun vet hva hun skal lage.

Gammel 07-09-08, 21:08   #22
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har middag hver dag ja. Min mann pendler 3 dager i uka, og er ikke hjemme før 19 eller 21, og de dagene har jeg ansvar for alt. De dagene han er på hjemmekontor er det han som har ansvaret for middagslagingen. Det blir nok ikke ofte potetmiddager, men det kommer mer av at vi ikke er så glad i poteter. Noe av cluet er at vi har middagslista klar på forhånd, da vi handler en dag i uka. Da sparer vi oss turen på butikken, og det er faktisk litt tid.

Gammel 07-09-08, 21:08   #23
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Vil ikke si vi har middag hver dag, men vi har ett varmt måltid hver dag

Pølse m/brød, frossen pizza, omelett etc er ikke middager i mitt hode

Enig, men vi kan godt ha suppe med grovt brød til.

Gammel 07-09-08, 21:09   #24
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Selvfølgelig. Sunne middager også. Men middag trenger ikke ta lang tid å lage. Mange av middagene våre tar 20-30 minutter å lage. Det kan gå enda fortere. Å steke koteletter tar ikke all verdens tid. Heller ikke å dampe grønnsaker og koke ris/poteter.

Nå er jeg jo flink til å lage ukemenyer, så man trenger ikke tenke så mye. Bare ta ut av fryseren det man trenger om morgenen.

I prinsippet skal det være slik at den som ikke henter i barnehagen skal lage mat, men det blir som oftest meg. Jeg er jo flinkere til å tenke helhet og variasjon i matlagingen uansett. Og jeg gjør ikke så mye annet husarbeid.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:09   #25
jubajuba
grønn og ivrig

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
jubajuba har et hav av muligheter foran seg
Standard

Middag hver dag ja, i varierende tilberedelsestid selvfølgelig.Jeg i 60% stilling og mannen i 100%,sier det seg selv at man ikke lager full kjøttkake hver dag..

-fiskegrateng,kokte gulerøtter,kylling,ris,pita,pastasalat,toast,pølse r og makaroni osvosv.

skulle barna ha valgt middag ville det vært fiskeboller.(og potet og gulerøtter og sprøstekt bacon)

jubajuba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:10   #26
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Ja vi har middag hver dag. Jeg er hjemme først uansett og lager middag. Det er ikke alltid jeg greier å få laget middag før treningene, da får guttungen noe litt enkelt før trening og så spiser vi middag når han kommer hjem.

Fordeling av oppgaver og ansvar? Jeg planlegger, kjøper inn og lager. Gubben rydder kjøkkenet etterpå.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:13   #27
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi synes mat er viktigere enn husarbeid generelt, så middag blir det hver dag. Nå er jo jeg i permisjon, så da er det ikke noe stress. Til vanlig er det litt mer stress, og det kreves mer forberedelse, men sunn og skikkelig middag er det hver dag. Der er vi flinke.

Jeg lager som regel middagen, og handler oftere enn mannen. Fordi jeg liker det, og lager bedre mat. :ubeskjeden:

Gammel 07-09-08, 21:15   #28
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Middag hver dag. Dersom jeg vet jeg får det travelt, lager jeg enten noe kjapt, eller lager klart noe dagen før

Nå har jeg begynt å jobbe fullt utenom gården igjen, og det merkes at planleggingen blir viktigere for å si det slik

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:17   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har middag hver dag med få unntak.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:20   #30
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og forresten, så er mitt bruk av ordet "selvfølgelig" rettet mot meg selv, at det er selvfølgelig for meg.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:20   #31
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jubajuba, her.

Middag hver dag ja, i varierende tilberedelsestid selvfølgelig.Jeg i 60% stilling og mannen i 100%,sier det seg selv at man ikke lager full kjøttkake hver dag..

-fiskegrateng,kokte gulerøtter,kylling,ris,pita,pastasalat,toast,pølse r og makaroni osvosv.

Sier det seg selv? Hva da?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:23   #32
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker når jeg lager middagsplanen. I hverdagen tar jeg bare opp fra fryseren/ut fra kjøleskapet det vi trenger og leser oppskriftskortet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:26   #33
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har middag hver dag, og lager stort sett alltid maten fra bunnen av. Jeg setter opp ukesmeny hver lørdag, og så handler vi for hele uken, da har vi alltid det vi trenger til middagen i kjøleskapet. Ukesmenyen har sidenhenvisninger til kokebøker der hvor det er aktuelt, og den henges opp på kjøleskapet slik at den som er først hjemme starter med middagen.

Å lage middagen kvelden før når det er mulig er et lurt tips. Doble porsjoner av f.eks. hjemmelaget pizza, kjøttkaker og sånt er lurt, da kan man putte halvparten i fryseren. På søndager har vi ofte gryteretter til middag (lett å lage stor porsjon av og ha i fryseren), og de lager jeg gjerne på formiddagen før vi drar ut på tur. I dag hadde vi gulasj, og jeg lagde litt ekstra slik at jeg har til lunsj i morgen.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:27   #34
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lager middag hver dag. På mandager spiser vi alltid fisk. I tillegg så spiser vi et eller annet med kylling (stort sett paj eller fajitas) en gang i uka og ellers så varierer det veldig.
Med god planlegging så går det greit.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:28   #35
jubajuba
grønn og ivrig

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
jubajuba har et hav av muligheter foran seg
Standard

I min verden er det ganske så åpenbart ja..At man ikke lager full middag fra scratch hver dag?Type renser fisk og lager egen fiskegrateng, eller kjøttkaker eller hjemmelaget ravioli...Legger ikke ut her hvorfor jeg tross bare 60% stilling ikke lager Middager som på død og liv må være laget fra bunnen av,som er korrekt i følge husmorskolens pensum, eller som skal inneholde hvertfall 40% grønnsaker..

Men så framt mor har ork, lager man jo ordentlig middag

JObber man turnus så jobber man turnus.All mulig ære til de av dere som lager skikkelig hjemmelaget hver_eneste_dag

Gammel 07-09-08, 21:32   #36
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også middag hver dag. Noen dager holder det hardt å få laget noe som helst, det kan bli litt av et press fra sultne barn om å få røre i grytene mens mamma prøver å lage sausen selv.

Det er ofte jeg som lager middagene, og jeg hadde helt klart tjent på å lage i stand mye kvelden i forveien. Men - jeg er ikke så motivert til å lage middag rett etter legging av barna, da vil jeg gjerne gjøre noe for meg selv. Kanskje jeg kan klare å få til noe nå som høsten er her og rutinene i hverdagen begynner å sitte litt bedre.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:50   #37
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg må forresten si at vi har ikke hatt noen fritidsaktiviteter å ta hensyn til på ettermiddagene, men nå som de skal begynne på svømming og snuppa på dansing så blir det jo litt travlere to dager i uken. Vi får se hvordan det blir med middag da, jeg vet sannelig ikke. Muligens tar vi bare brødmat eller havregryn før svømming/dansing og så evt. middag til kvelds.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:52   #38
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Middag og middag. Vi har iallefall et varmt måltid hver dag.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:56   #39
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har middag hver dag, men vi har jo ingen som skal på fotball etc. Den som henter, er hjemme før klokken 16 som regel, og har god tid til å lage. Den som ikke henter kommer kl 17 og da serveres maten presis. Men vi har lettvine retter som tar maks en halvtime å lage, for den som kommer hjem starter aldri med en gang.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:58   #40
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi har middag hver dag. De dagene det er skikkelig hektisk, tar vi ei brødskive etter arbeid og middag i kveldinga. Jeg og gubben deler på hvem som lager mat, men har ikke noe fast oppsett. Får også hjelp av ungene innimellom.

Emneord
hverdagen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.