Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan husker du handlenett!?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-08, 12:07   #1
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Hvordan husker du handlenett!?

Jeg har gått til innkjøp av handlenett. Men 8 av 10 ganger blir jeg stående i kassakø og ergre meg over at jeg har glemt det igjen hjemme. Det ligger lett tilgjengelig, gjerne i veska, men likevel går jeg av sted uten, og ender opp med a) nytt miljønett eller b) ørti bæreposer.

Hva gjør du for å huske handlenettet når du skal i butikken?

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 12:10   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan husker du handlenett!?

Jeg putter ett rett i veska når varene er ferdig utpakket. Funker bra, da har jeg i det minste husket ett.

I tillegg har mannen ett i lomma på jakka si.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 12:11   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvordan husker du handlenett!?

Jeg putter alltid minst to, gjerne tre, rett i vesken når varene er pakket ut. Jeg har alltid vesken med meg.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 12:12   #4
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok puttet flere i, jeg også, om det ikke hadde vært for at veska ikke er så stor. Når det skal storhandles har jeg stort sett vært hjemme og laget handleliste uansett, så da husker jeg det.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 12:15   #5
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg putter flasker som skal pantes i de, da får jeg i allefall med meg minst 1.
Ellers sliter jeg litt med å huske det ja, så jeg begynner å få ganske mange grønne fra Kiwi..

Gammel 08-09-08, 12:16   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg storhandler kun med bil og har aldri bil på jobb. Derfor er det enkelt å ta med seg nettene, handlelappen og bilnøklene. Til daglig har jeg et nett eller to i sekken til sykkelhandling. Man venner seg fort til det om man har det i fokus. Nå, etter et år med nett, glemmer jeg kanskje en gang i mnd. I starten glemte jeg oftere.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 12:27   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stort sett alltid et med meg i sekken/væsken/bag-en.
Ellers henger de nå alle sammen på en knagg ved utgangsdøren og er derfor lette å huske.

Gammel 08-09-08, 12:30   #8
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tre i hver av de to veskene jeg bruker mest, to i hver bil og to på kommoden i gangen. I starten glemte jeg å legge nettene tilbake etter bruk, men nå går det på autopilot.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 16:20   #9
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Jeg pakker utav dem og legger de rett ut i bilen. Vi handler kun en gang i uka, så da er det alltid med bil, både grunnet mengde og avstand.

Gammel 08-09-08, 16:53   #10
Thalia
Nysgjerrig

Medlem siden: Mar 2008
Thalia er litt kulThalia er litt kul
Standard

:Noterer gode tips:

Jeg handler nesten hver dag fordi jeg trenger ferske råvarer, og glemmer følgelig alltid å ta med handlenett. Det er mulig dette henger sammen med at jeg ellers er rimelig distre og glemsk av meg.

Gammel 08-09-08, 19:41   #11
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker ikke nett, men sekk på ryggen. Tar også alltid med meg fire fem panteflasker i sekken, så slipper det også hope seg opp...

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 19:42   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen har tre stk liggende i sin bil. Og jeg har 3-4 stk i min stelleveske.
Hiver de nedi hver gang jeg har pakket ut av varene.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 19:43   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har de i veska hele tiden. Men hvis jeg bare tar med meg lommeboka inn i butikken glemmer jeg det nesten alltid.... Så jeg jobber med saken.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 19:47   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har de i veska hele tiden. Men hvis jeg bare tar med meg lommeboka inn i butikken glemmer jeg det nesten alltid.... Så jeg jobber med saken.

Jeg putter ofte mobil/lommebok oppi en BAGGU jeg da. Og de resterende 2-3 oppi sammen med lommeboka, og så tar jeg med meg det inn på butikken.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:02   #15
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Hvordan husker du handlenett!?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg putter alltid minst to, gjerne tre, rett i vesken når varene er pakket ut. Jeg har alltid vesken med meg.

Samme her, og det går lenge mellom hver gang jeg kommer fra butikken med plastpose.

Gammel 08-09-08, 21:11   #16
jubajuba
grønn og ivrig

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
jubajuba har et hav av muligheter foran seg
Standard

Menspørsmålet mitt er:

.........kjøper dere plastposer til å ha søppel i?

*skjerpe seg på handlenett*

Gammel 08-09-08, 21:13   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jubajuba, her.

Menspørsmålet mitt er:

Vi har fortsatt ikke, etter over et år med handlenett gått tom. Jeg hadde ei eske på loftet med poser. Når vi går tomme er planen å kjøpe, ja.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 21:41   #18
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg putter alle sammen oppi en som jeg henger på utgangsdøra.
Da tar jeg de med neste gang jeg går ut og legger de i bilen.
Når jeg setter meg i bilen for å dra til butikken legger jeg de jeg trenger i veska.

Det hender selvsagt at jeg glemmer de igjen i bilen. Veldig irriterende.

Gammel 09-09-08, 01:23   #19
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvordan husker du handlenett!?

Opprinnelig lagt inn av jubajuba, her.

Menspørsmålet mitt er:

Vi bruker maisposer til søppel.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 09:46   #20
Annie
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2008
Annie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Når varene er pakket ut legges de ved siden av skoene på gangen, - sånn at der er med til bilen neste gang jeg går ut. Hender ofte at de ligger igjen i bilden når jeg er inne i butikken.
Da er det bare å forlate handlevogen og tusle ut å hente dem...
Også prøver jeg å alltid ha en bagubag i vesken. Hjelper til småhandlingen i allefall.

Annie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.