|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
mamma til 4 gull
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Norge, et stenkast fra oslo
![]() |
![]() Oreokake, noen gode tips?Nå har jeg hvert super flink hele sommer .
![]() |
#2 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oreokake, noen gode tips?Kaka er lett å lage, følg oppskrift. Jeg pleier å droppe sukker i kremen, synes den blir altfor søt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oreokake, noen gode tips?Du har vel funnet oppskriften her inne, den er jo superdetaljert. Det er enkelt, men mye søl å lage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oreokake, noen gode tips?Jeg klarte å få den perfekt på første forsøk og jeg er mester i mislykkede kaker. Oppskriften er som Maz sier veldig detaljert så om du følger den så går det nok bra. Lykke til!
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Oreokake, noen gode tips?Følger du oppskriften, så har du ingenting å frykte. Kaka er som de andre sier, veldig enkel å lage, men det tar litt tid. Den MÅ bakes kvelden i forveien etter min mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
mamma til 4 gull
![]() |
![]() Sv: Oreokake, noen gode tips?hei ..nei har ikke funnet oppskrift her inne , er det en her å ... fant denne jeg: http://www.festkaker.no/index.php?op...101&Itemid=108 jeg
![]() |
#7 |
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oreokake, noen gode tips?Jeg bruker denne oppskriften, med ferdigmousse fra Toro og den blir himmelsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Oreokake, noen gode tips?Den oppskriften Mammsen31 fant på festkaker skulle jeg ønske at jeg hadde lest før jeg begynte å lage den nå i kveld |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Oreokake, noen gode tips?
Du må bruke Menkomel Whipping; dvs. en kartong med fløtelignende konsistens som piskes opp til krem. Menkomel ferdigkrem vil nok bare smelte.
Det burde gå fint. Jeg vet ikke hvilken varian jeg har brukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
mamma til 4 gull
![]() |
![]() Sv: Oreokake, noen gode tips?tenkte bake den fredag så da går det bra , har ikke bursdag før lørdagen ...
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Oreokake, noen gode tips?Anbefaler virkelig å bruke menkomel whipping framfor krem iallefall - den har for mye fuktighet i seg, og kaka blir dermed litt rar. (Like god altså, bare at den ikke ser så innbydende ut)
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Oreokake, noen gode tips?Jeg fulgte Iset sitt tips, og blandet ost i all kremen. Sånn at det blir ostekrem på toppen også (tok litt mer ost oppi da).
![]() |
|
|