|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Hjelp? Noen som har barna skrevet inn i foreldrenes pass?Har et aldri så lite problem her... Jeg og ungene reiser med familie til Italia neste uke. Jeg var helt sikker på at passene våre var gyldige, men så viser det seg at ungenes pass var utgått i juli. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hjelp? Noen som barna skrevet inn i foreldrenes pass?De passene hvor det var felt for å skrive inn barnas navn er vel så gamle at ingen kan være gyldige? Det trodde jeg i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hjelp? Noen som barna skrevet inn i foreldrenes pass?Vi fikk beskjed om at når man har nytt pass, må barna ha eget.
![]() |
#4 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hjelp? Noen som barna skrevet inn i foreldrenes pass?Du kan få nødpass da. Dem er gyldig i ett par måneder tror jeg.
![]() |
#5 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp? Noen som barna skrevet inn i foreldrenes pass?Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg hadde tatt en tur på passkontoret i morgen tidlig. Da er sjansen stort for at det nye passet er på plass til dere reiser. Det er jo så kjedelig å stå på flyplassen og ikke komme med, evt. haste for å lage nødpass..
![]() |
#6 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp? Noen som barna skrevet inn i foreldrenes pass?Jeg ville definitivt tatt turen i morgen og bestillt ett hastepass til ungene.
![]() |
#7 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hjelp? Noen som barna skrevet inn i foreldrenes pass?Dersom du løper ned å bestiller pass i morgen får du de mest sannsynlig innen uken er omme. De er utrulig effektive om dagen. Betillt nytt pass til både meg og storebror detter året. Gikk da to dager før de låg i postkassen. Mannen bestillte i sommer og da låg det i postkassen dagen etter!
![]() |
#8 |
Tobarnsmor :)
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp? Noen som barna skrevet inn i foreldrenes pass?
Nødpass er nok bare gyldige for den ene reisen. Har ei venninne som trodde det samme, men fant ut da hun skulle bruke det igjen at det nok ikke gikk og hun måtte skaffe seg ett nytt...
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hjelp? Noen som barna skrevet inn i foreldrenes pass?Var på Stovner politistasjon i september/oktober i fjor for å skaffe pass til Poden. Var på politistasjonen i max 10 minutter (hadde med bilder og fylt ut papirene på forhånd) og hadde passet i postkassa dagen etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp? Noen som barna skrevet inn i foreldrenes pass?Vi skulle reise til København torsdag 1. mai, og på søndagen før vi reiser finner vi ut at minstesnuppa vår måtte bli med oss. Dro på Politistasjonen på mandagsmorgen, og forklarte at vi pga sykdom måtte ta med snuppa. Spurte om vi rakk å fikse vanlig pass eller om hun anbefalte nødpass siden vi skulle reise 2 dager etter..
![]() |
#12 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp? Noen som barna skrevet inn i foreldrenes pass?Fikk skaffa oss pass i januar og hadde passen i posten dagen etterpå. Så kom deg på passkontoret/politistasjonen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Skinner
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp? Noen som barna skrevet inn i foreldrenes pass?Jeg har pass som går ut om et halvt år, der er det plass til å skrive inn barn på side 2.
![]() |
#14 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hjelp? Noen som barna skrevet inn i foreldrenes pass?Jeg hadde fått meg nødpass jeg; heldigvis er ikke passene så dyre som de var lenger - så selv om det er surt, så får du i allefall ikke problemer av noe slag og passene utstedt på dagen!
![]() |
#15 |
Textrovert
|
Denne nye loven om at barn må ha eget pass er jo godt over ti år gammel, så jeg skjønner ikke hvilke gamle pass de skal kunne skrives inn i.
![]() |
#16 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hjelp? Noen som har barna skrevet inn i foreldrenes pass?Om du går for å la barna få eget pass, så husk at begge foreldre må ha underskrevet søknaden. Husker ikke i farta om begge må være tilstede også.
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hjelp? Noen som har barna skrevet inn i foreldrenes pass?Jeg ville skaffet barna egne pass. Den av foreldrene som ikke er med må skrive under på fullmakten.
![]() |
![]() |
#18 |
intro
|
![]() Sv: Hjelp? Noen som har barna skrevet inn i foreldrenes pass?
Nei, det holder å fakse over en signert bekreftelse og kopi av legitimasjon. :erfaren:
![]() |
![]() |
#19 |
Textrovert
|
1. oktober 2004 fant jeg på nett. Er det virkelig ikke lenger siden?
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
Det er ikke så lenge siden, nei. Da poden fikk sitt første pass i 2006 så var ikke loven så gammel.
![]() |
![]() |
|
|