Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke størrelse bruker barna i lue?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 22:04   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke størrelse bruker barna i lue?

Kan noen fortelle meg hva en 10-åring bruker i luestørrelse?

Mamman til stesnuppa mente at stesnuppa kanskje brukte str 52 i lue, men det er jo ikke mulig, er det det da?

Poden er snart 1 1/2 år og bruker str 50. Han er ikke spesielt tykkhodet eller noe. Stesnuppa er kanskje litt storhodet.

Gammel 22-11-06, 22:05   #2
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke størrelse bruker barna i lue?

Hodet til små barn er som regel veldig stort i forhold til kroppen, så det kan nok stemme.

Gammel 22-11-06, 22:07   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Junior her er 6 og halvt og han bruker str 52 i luer og han er ikke stor i hodet.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:08   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

54/56 for en tiåring.

Gammel 22-11-06, 22:08   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte 56 til min 10-åring, og den passer perfekt! 52 blir nok i minste laget!!!

Gammel 22-11-06, 22:10   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

54/56 for en tiåring.

Ja, det var noe sånnt jeg så for meg også

Sitat:

Hodet til små barn er som regel veldig stort i forhold til kroppen, så det kan nok stemme.

Jo, jo, det er jo for så vidt riktig, men å bare vokse en størrelse i hodet fra man er liten og ny og fram til man er 10 år høres litt lite ut da.

Gammel 22-11-06, 22:11   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jo, jo, det er jo for så vidt riktig, men å bare vokse en størrelse i hodet fra man er liten og ny og fram til man er 10 år høres litt lite ut da.

Da er de jo isåfall skikkelig billige i drift når det kommer til luer

Sliter forøvrig også med å forstå luestørrelser.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:16   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer vel ganske mye, vil jeg tro, på tiåringer som på andre? Lillegutt på fire bruker ca. 52/54, og jeg vet om voksne som bruker 56; selv hadde jeg 61 i russelue, mener jeg å huske.

Gammel 22-11-06, 22:21   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det varierer vel ganske mye, vil jeg tro, på tiåringer som på andre? Lillegutt på fire bruker ca. 52/54, og jeg vet om voksne som bruker 56; selv hadde jeg 61 i russelue, mener jeg å huske.

Trodde ikke skilpadder var så "tjukke i hue"?

Gammel 22-11-06, 23:27   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Trodde ikke skilpadder var så "tjukke i hue"?

Ikke skjær alle over én kam. Vi er forskjellige, vi som andre.

Gammel 22-11-06, 23:28   #11
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Ikke skjær alle over én kam. Vi er forskjellige, vi som andre.

*noterer ivrig i dyreleksikonet*

Gammel 22-11-06, 23:38   #12
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok like mye forskjell der som på skostørrelser.
Dessuten er det forskjell fra fabrikant til fabrikant.

Jeg hadde 54 i russelue - men bruker i dag str 56, kanskje 58 - det kommer an på hvor langt ned i panna, les; halsen, jeg skal dra hodeplagget.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 01:14   #13
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er vel rundt 54 i hue.
Om jeg skal kjøpe lue og ungene ikke er med så kan jeg prøve de. Passer de meg paser de ungene. Eldstegutten min er 12 år.

Mine er litt tjukke i hue da, akkurat som pappa,n sin.

Måtte røve litt luer nå jeg.
Fikk på meg en i str 50........ ( og en annen i 50/52)
Den ble litt liten på den måten at jeg fikk den ikke godt nok ned over øra, men omkretsen passet bra til mitt hode.

Kan konkludere med at jeg ikke er tjukk i hue da, men hva jeg da er vil jeg ikke tenke på engang.

Gammel 23-11-06, 09:00   #14
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Min datter på 4 år bruker str. 54... Betyr vel bare at det ikke er så lett å si noe generelt. Selv er jeg str. 58, og det er også nokså stort, tror jeg.

Bare kloke tanker i de tykke hodene, altså...

tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:08   #15
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

56 bruker 10-åringen min.

Gammel 23-11-06, 11:20   #16
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hodestørrelser varirerer jo enormt! Her i familien er vi tjukke i hue hele gjengen. Mathilde, fire i morgen, bruker nok 56 nå hun.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.