Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - 80-talls-mimretråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-08, 03:11   #41
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff - 80-talls-mimretråd

Morsom tråd! I tillegg til det som er nevnt, husker jeg en spraydeo med fløyel utenpå boksen, men jeg kan ikke for mitt bare liv komme på hva den het?

Å ringe var vanskelig. Det var for det første dyrt. Man fikk (jeg fikk i alle fall) strenge formaninger om å vente til etter fem. Så var det nabotakst, nærtakst og fjerntakst å huske på. Mange iskalde stunder i telefonkiosken sammen med venninnen for å ringe Den Utvalgte (for så å legge på). Og bølleringing, selvsagt. Jeg lo veldig av eksemplene over, det må ha vært en landsomfattende bølge? Dessuten hadde man brevvenner. Jeg skrev med haugevis av folk jeg fikk adressene til på små, orange (?) lapper gjennom en eller annen organisasjon. Det var stor stas med brev med fremmede frimerker på i postkassen og jeg tror jeg holdt det gående med ti-femten stykker i årevis.

Buksene mine var så trange i leggen at jeg først måtte tre støvlettene inni dem for så å ta på meg alt-i-ett. Jeg hadde knallgule "lange undebukser" med ceriserosa (cerise var viktig) skjorte over og belte på hoftene, og pastellrosa strekkbukser med strikk under foten. Alle bukser måtte høyt opp i livet og snurpes sammen med belte. Skulderputer kunne man kjøpe løse med borrelås slik at enhver mohairgenser gjorde deg bredskuldret og elegant (det ultimate var hvis den hvite dressjakken utenpå også hadde skulderputer. Jeg tror jeg var bredere over skuldrene enn jeg var høy). Soss var litt viktig, franske merker.

Men det var også viktig å markere sin tilhørighet gjennom musikk og klesstil. Det var et strengt skille mellom synthere og heavyockere, selv om begge foretrakk å kle seg i svart. Det var The Cure, Depeche Mode, Jesus and Mary Chain, Joy Division, New Order, Imperiet. Men også Yazoo, Erasure og Pet Shop Boys. Sukk.

Sist redigert av Turban Smukk : 12-09-08 kl 03:16. Årsak: Mye på hjertet
Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 03:26   #42
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette kan ta litt av, merker jeg. Seilersko! Jeg hadde for sikkerhets skyld hvite Docksides. Den beste filmen jeg hadde sett i hele mitt liv var "The Breakfast Club". Den ultimate klinesangen var "Classic". Gyllene Tider var min første egeninnkjøpte kassett, den ble spilt i filler. På stranda var vi enten usjenert toppløse eller hadde hel badedrakt med skyhøy skjæring over hoftene. Jeg danset jazzballett i pastellfarget drakt med samme skjæring, "Flashdance" var superpoppis og førte til at jeg gikk med burgunderfargede leggvarmere i akryl over olabuksene og Isbastøvlene en hel vinter, en dårlig match til den blåhvite leppestiften fra Sans Souci og Charlie.

Og den ene kjæresten min hadde en velutviklet hockeysveis han tok rotpermanent i.

Gammel 12-09-08, 03:55   #43
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Jeg kommer på mer og mer! For eksempel hadde alle strikkedilla og det var lov å strikke i timene på ungdomsskolen. Først strikket jeg hårete gensere i rosa, gult og kongeblått (kjæresten gikk gjerne i de rosa og gule. ). De skulle felles rett av i halsen, enten med en liten vrangbord eller uten noe som helst. Deretter strikket vi gensere av tynt billiggarn, rettstrikk med de tykkeste pinnene som var å oppdrive. Resultatet ble mer hull enn plagg, men det var hot. Nesten like hot som Madonnas krusifikser, blonder og hårfiller og gutta som ville ligne Morten Harket med alle skinnremmene sine rundt håndleddet. Det luktet dessuten som regel sterkt av klor på vaskerommet siden Levisbuksene skulle hjemmeklores før de ble revet opp både her og der og gjerne påsydd lapper og stoff-stripe i lårene.

Og E.T. i begynnelsen av åttitallet. Snufs. Wam og Vennerøds "Hotell St. Petri" på slutten av åttitallet, innledet med et tjueminutters langt samleie. Sjokk. Innimellom leste man om Christiane F. og ble dødsens redd for narkotikaens farer. Boken har festet seg så godt i minnet at da jeg var på venninnetur til Berlin for et par år siden ble vi alle ekstatiske da vi plutselig befant oss på Bahnhof Zoo.

Dette var jammen gøy.

Gammel 12-09-08, 09:19   #44
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Epleshampoo ..den knallgrønne flasken som luktet noe helt vanvittig sterkt.

Gammel 12-09-08, 10:16   #45
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Akkurat sånn hadde jeg.

Den var skikkelig kul

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 19:28   #46
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Forelska -87 på tv.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 19:55   #47
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Spinoff - 80 talls mimretråd

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Noen som husker "kontakttelefonen", forresten? "Hallo?" "Haallo??" "Hvem er du?" (Mulig dette var et lokalt fenomen her da, det er jeg jammen ikke sikker på.)

Åpen linje kalte vi det! Det var en landsdekkende med flere "avdelinger" og en lokal som vi visste om..

"Ja jeg er ...eh...24! og jobber med... eh.... data...!" sier min tolvårige venninne

Eller bølleringing! "ja hallo dette er kristiansand dyrepark, vi har nettopp fått inn sjiraffen de bestilte.. Kan den leveres på fredag? ...Hallo?"

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 20:35   #48
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Eller bølleringing! "ja hallo dette er kristiansand dyrepark, vi har nettopp fått inn sjiraffen de bestilte.. Kan den leveres på fredag? ...Hallo?"

Hva? Sjiraffer? Levert hvor?

Gammel 13-09-08, 00:07   #49
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Denne karen...

Han var min første forelskelse. Fikk hjertebank og ble svett i håndflatene hver gang jeg så eller hørte ham.

Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 15:48   #50
Smarties
Fullverdig medlem

Smarties sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Smarties er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Han var min første forelskelse. Fikk hjertebank og ble svett i håndflatene hver gang jeg så eller hørte ham.

"Nothing gonna change my love for you..." :synger:

Smarties er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 16:22   #51
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Opprinnelig lagt inn av Smarties, her.

"Nothing gonna change my love for you..." :synger:

"... you oughtta know by now how much I love you - one thing you can be sure of, I'll never ask for more than your love ..."

Jepp.
Var styrtforelsket i denne karen.
Og tar fremdeles frem platene hans fra tid til annen.

Gammel 14-09-08, 11:30   #52
Smarties
Fullverdig medlem

Smarties sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Smarties er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

"... you oughtta know by now how much I love you - one thing you can be sure of, I'll never ask for more than your love ..."

Jepp.
Var styrtforelsket i denne karen.
Og tar fremdeles frem platene hans fra tid til annen.

Var ikke forelsket i han, men de jeg var forelsket i måtte klinedanse når denne kom på - og de (se gutta) hatet den !

Smarties er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 20:28   #53
oss
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2007
oss har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kan jo ikke glemme Jane Helen shampo og balsam som man satt sammen for å danne et ansikt.
Og date deodorant i alle mulige farger.

oss er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
80-tallet, girafferkule, mimre

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.