Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

It's aliiiive

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-08, 11:45   #5
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: It's aliiiive

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Grattis med mirakel orkideen.

Den utblomstra stilken kan du bare klippe av helt nede med røttene. Jeg bruker å klippe av ca. en cm fra der den stikker ut. Ok elendig forklart.

Når der kommer nye stilker fester jeg de til pinnen litt etter litt, altså at jeg dytter den nærmere og nærmere pinnen for hver uke eller etter noen dager. Ikke bruk for mye makt, da knekker den. :erfart:

Ellers et lite tips om orkideer fra BlomsterFinn er å spyle røttene under vasken, la vannet rennet nesten helt av til det bare drypper og så sette orkideen oppi krukka igjen. Dette gjør jeg sånn ca. hver uke (av og til MYE sjeldnere) og de blomstrer igjen og igjen. Merkelig. Før var jeg orkide dødaren, men etter at vi flyttet og de får stå i solen uten trekk er det utrolig hvordan de trives.

Spyle røttene under vasken? Men må du gi dem ny jorrd hver uke? Det gidder ikke jeg....
Jg har lært at de skal ha ett eggeglass med vann hver uke.
Her får de vannet sitt hver fredag; fredagskos.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.