|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Støvete grønnplanterDusjer dem, sier mannen. Han har de grønne fingrene.
|
|
|
#23 |
|
Tåler regn
|
Sv: Støvete grønnplanterjeg har hørt at det å gni dem med bananskall skal gjøre bladene blanke og flotte. Tror faktisk det var blomster-Finn som viste det på TV. Selv dusjer jeg dem, når jeg gidder da. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Live and let live
|
Sv: Støvete grønnplanter
Å, da lærte jeg noe nytt. Takk.
|
|
|
#25 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
Sv: Støvete grønnplanterJeg dusjer dem jeg å.. eller jeg ville ha dusjet dem, hvis de levde så lenge.. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvete grønnplanterJeg vasker dem med klut og vann,kjedelig men gjør det ikke så ofte da.
|
|
|
#28 |
|
Epikur
|
Sv: Støvete grønnplanterSnøballer i helvete osv. før jeg tørker støv av plantene. Jeg tar de på badet og dusjer dem. Men hvis du ikke gidder å bære dem opp, kan du ikke bære dem ut på verandaen eller noe?
|
|
|
#29 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvete grønnplanterMamma har en sprayflaske med vann som hun går over plantene med fra tid til annen.
|
|
|
|
#30 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det gjorde mamma da jeg bodde hjemme også.
|
|
|
#31 |
|
Ustabil
|
Sv: Støvete grønnplanterJeg pleier å gi grønnplantene mine en skikkelig dusj med ujevne mellomrom. Helst når støvlaget virkelig blir irriterende. Sommerstid tar jeg dem gjerne ut og gir dem en omgang med hageslangen, resten av året er det en runde i dusjen. Så får de stå der til de har dryppet av seg det meste. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
På opplading
Sv: Støvete grønnplanterJeg trenger nye grønne planter. Vi har ikke en enste igjen i stua. De er døde alle sammen.
|
|
|
#33 |
|
Ustabil
|
Selvsagt! Det er en flott gave både å gi og få. Jeg elsker grønne planter. Og personlig kjøper jeg dem gjerne på vinteren, for da er jeg rimelig sikker på å få litt harføre varianter. De jeg kjøper på sommeren har en lei tendens til å stryke med sånn rundt desember. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
På opplading
Sv: Støvete grønnplanterMen man kan jo ikke pakke inn en grønn plante.
|
|
|
#35 |
|
Ustabil
|
Klart man kan. De gjør jo det på blomsterbutikkene. Men du kan nok ikke pakke den i Smartpost-eske og sende over halve landet. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
På opplading
Sv: Støvete grønnplanterhmm.... tror jammen vi skal ønske oss det i år. Vi trenger det jo, og grønne planter er dyrt!
|
|
|
#37 |
|
Ustabil
|
Ja, det er dyrt. Og så er det noe med at når jeg i hvertfall kjøper selv så har jeg tendenser til å la fornuften styre hele tiden, og det blir litt ensformig. Når andre kjøper til meg blir det ofte ting jeg ikke ville vurdert en gang - fordi "den var jo veldig dyr" eller noe i den dur. Jeg har tendenser til å vurdere pris mot størrelse - og det er jo meningsløst. :selvinnsikt: |
|
|
|
|
|
#38 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Støvete grønnplanterNå overlever ikke mine planter lenge nok til at det er ett reelt problem, men har hørt at man skal slenge de i dusjen.
|
|
|
#40 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|