Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du overvektig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-08, 21:03   #21
Left
Passiv

Standard

Sv: Er du overvektig?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vel.. ikke sikkert det er helt hisides det der. Ikke det at jeg tror det gjelder alle, men mulig de som har både genetiske forutsetninger for å legge fort på seg og i tillegg har en aktiv hjerne kan legge fortere på seg enn folk flest.

Vet at de sier at folk med hyperkinetiske forstyrrelser (for lite dopamin i hjernen og dermed økt aktivitet) har en tendens til å være overvektige. Det har visst med sult og regulering av inntak å gjøre.

DER har vi det ja, det er DERFOR.

Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 21:08   #22
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Jasså.

Gammel 15-09-08, 21:13   #23
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Atte...jeg synes jeg tenker mye. Til tider altfor mye... Men, jeg innser nå at det nok bare er tomme tanker...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 22:34   #24
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Er det DET det er!??!

Gammel 15-09-08, 22:56   #25
Frantzen
Passiv

Standard

Det er jo morsomt da, hvordan alle de ulike grunnene til at menneskekroppen og psyken påvirkes - og teoriene rundt dem - presenteres på en måte som får mange til å tro at DER var forklaringen liksom... (de som tenker slik ved første tabloide presentasjon har i det minste den fordelen at de neppe blir overvektige med det første )

Sist redigert av Frantzen : 15-09-08 kl 23:20.
  Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 23:08   #26
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vipper mellom normalvekt og overvekt. Ustabil aktivitet i alle etasjer.

Gammel 16-09-08, 08:35   #27
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker tabloide vinklinger på slike problemer. Har nettopp funnet god ammunisjon til sjefen hvis han klager på innsatsen min. "Beklager! Jeg slanker meg og kan dermed ikke tenke. "

Gammel 16-09-08, 10:09   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Genialt, Blondie.

"Ser det UT som om jeg klarer å tenke så mye på en gang, lissom? "

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 10:17   #29
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Det var en forklaring jeg kan leve med. Jeg spiser for øvrig frokost nr. 2 nå.
Jeg har store planer om å slutte å tenke nå, så jeg må fritas for ansvar i forhold til hva jeg skriver i forum og blogger heretter.

Gammel 16-09-08, 14:01   #30
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Minn meg på å sende deg en link om hyperkinetiske forstyrrelser og mat. Har lest en kjempeartikkel om det (på engelsk). Den var veldig opplysende. Jeg forstå mer enn ting om mine matvaner etter å lest den. Linken ligger lagret på den andre pcen. Rekker ikke å få sendt den idag. Skal prøve i morgen kveld. Bare minn meg på saken.

Jeg husket. Ikke dårlig.
http://www.addvance.com/help/adults/weight.html

Gammel 16-09-08, 16:10   #31
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra for jeg har glemt det. Tusen takk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.