|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: På toppen av en ås
![]() |
Drikkeflaske av stål i barnehagenJeg vil ikke bruke billige plastflasker eller elokserte aluminiumsflasker, da det er påvist at det kommer skadelige stoffer som Bisphenol A, BPA, og aluminiums-fragmenter over i drikken fra slike flasker, noe man bør unngå om det er mulig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Drikkeflaske av stål i barnehagenJeg tror ikke noe på at det kommer skadelige stoffer fra de plastflaskene som brukes til vann, div. brus eller lignende. Hvorfor ikke bruke en slik? |
|
|
|
#3 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikkeflaske av stål i barnehagenHørte på radio nylig at det kommer giftige stoffer fra plastflasker, men at det visstnok ikke skal være så mye at det er skadelig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Drikkeflaske av stål i barnehagenTja... Jeg leste at Sigg-flaskene ikke skal vaskes i oppvaskmaskin. Mens Klean Kanteen tåler å bli vasket i oppvaskmaskin. Synes det er litt greit jeg da. Men det må jo ikke være det merket heller. Bare jeg finner en drikkeflaske i stål... det er ikke så lett det... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
saftig
|
Sv: Drikkeflaske av stål i barnehagen
Jeg har sett dem i alle sportsbutikkene jeg har vært i, og noen bokhandler også. Eller var det lekebutikker?
|
|
|
#10 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikkeflaske av stål i barnehagenG-sport har Sigg. Har ikke Jernia også? De har hvertfall noen aluflasker.
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Drikkeflaske av stål i barnehagenHmm.. jeg var innom to sportsbutikker (G-Sport og Sportshuset), lekebutikken Brio og Babyshop. Jeg har virkelig lett skjønner du.. Jeg må jo si at jeg fant EN flaske da, på Babyshop. Men den var liten og kostet 200 kr? Men de er vel så dyre. Dessuten hadde de bare EN. Det skal jo være mange farger og varianter. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Mulig jeg var innom en G-Sport med lite utvalg da. Jernia har jeg ikke prøvd ennå. Jeg fant noen aluminiumsflasker, men de het Laken... og det er ikke Sigg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Drikkeflaske av stål i barnehagenhttp://www.kleankanteen.com/ |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Drikkeflaske av stål i barnehagenÅ, måtte det være norske butikker? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Nei, i grunn ikke. Jeg synes bare det er litt skummelt å bestille fra ebay ol. Så man kan bestille de dirrekte fra produsent også altså. Hvordan blir det med porto og toll? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Godt forslag. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Drikkeflaske av stål i barnehagenOK! Det blir i alle fall ikke aktuelt å bestille drikkeflaska fra Klean Kanteen.com. Greit at en flaske koster ca. 80kr. MEN jeg gidder ikke å betale 149 kr. i frakt ass! |
|
|
|
![]() |
|
|