Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Støvete grønnplanter

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-08, 01:36   #21
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støvete grønnplanter

Jeg hev mitt pengetre i vasken og hev en del vann på og skylte. Det ble knall!

Gammel 07-09-08, 02:08   #22
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Støvete grønnplanter

Dusjer dem, sier mannen. Han har de grønne fingrene.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 03:16   #23
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

jeg har hørt at det å gni dem med bananskall skal gjøre bladene blanke og flotte. Tror faktisk det var blomster-Finn som viste det på TV. Selv dusjer jeg dem, når jeg gidder da.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 09:24   #24
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det høres egentlig ikke særlig lurt ut å smøre inn plantene med melk. Fettet kan gjøre at bladene blir blankere, men plantene er avhengige av at pustehullene ikke tettes igjen. Da kveles de. Derfor anbefales heller ikke slike middel man skal smøre på for å få blanke blader. De virker, men plantene mistrives av det.

Dusj dem, eller ta dem med ut og spyl dem. Det er det beste.

Å, da lærte jeg noe nytt. Takk.

Gammel 15-09-08, 02:38   #25
lille
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2008
lille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg dusjer dem jeg å.. eller jeg ville ha dusjet dem, hvis de levde så lenge..

Uansett: melk? på planter??

lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 08:44   #26
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vasker dem med klut og vann,kjedelig men gjør det ikke så ofte da.

Gammel 15-09-08, 09:28   #27
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Fant ut at sviffer den støvgreia tok støvet. Sjenial.

Gammel 15-09-08, 09:34   #28
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snøballer i helvete osv. før jeg tørker støv av plantene. Jeg tar de på badet og dusjer dem. Men hvis du ikke gidder å bære dem opp, kan du ikke bære dem ut på verandaen eller noe?

Gammel 15-09-08, 09:35   #29
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Mamma har en sprayflaske med vann som hun går over plantene med fra tid til annen.
Det funker visst fint, særlig når man - som hun - har altfor mange grønnplanter til at man gidder å bære dem inn i dusjen etter tur.

Gammel 16-09-08, 11:13   #30
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Mamma har en sprayflaske med vann som hun går over plantene med fra tid til annen.
Det funker visst fint, særlig når man - som hun - har altfor mange grønnplanter til at man gidder å bære dem inn i dusjen etter tur.

Det gjorde mamma da jeg bodde hjemme også.
Nå aner jeg ikke hva hun gjør.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 11:48   #31
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pleier å gi grønnplantene mine en skikkelig dusj med ujevne mellomrom. Helst når støvlaget virkelig blir irriterende. Sommerstid tar jeg dem gjerne ut og gir dem en omgang med hageslangen, resten av året er det en runde i dusjen. Så får de stå der til de har dryppet av seg det meste.

Derav konklusjonen: ikke ha større grønnplanter enn de man greier å bære.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 11:50   #32
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg trenger nye grønne planter. Vi har ikke en enste igjen i stua. De er døde alle sammen.

Kan man ønske seg grønne planter til jul?

Gammel 16-09-08, 11:53   #33
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Kan man ønske seg grønne planter til jul?

Selvsagt! Det er en flott gave både å gi og få. Jeg elsker grønne planter. Og personlig kjøper jeg dem gjerne på vinteren, for da er jeg rimelig sikker på å få litt harføre varianter. De jeg kjøper på sommeren har en lei tendens til å stryke med sånn rundt desember.

Gammel 16-09-08, 11:54   #34
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Men man kan jo ikke pakke inn en grønn plante.

Gammel 16-09-08, 11:56   #35
bina
Ustabil

Standard

Men man kan jo ikke pakke inn en grønn plante.

Klart man kan. De gjør jo det på blomsterbutikkene. Men du kan nok ikke pakke den i Smartpost-eske og sende over halve landet. Men en dag eller to tåler de godt å være innpakket.

Gammel 16-09-08, 11:57   #36
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

hmm.... tror jammen vi skal ønske oss det i år. Vi trenger det jo, og grønne planter er dyrt!

Gammel 16-09-08, 12:01   #37
bina
Ustabil

Standard

hmm.... tror jammen vi skal ønske oss det i år. Vi trenger det jo, og grønne planter er dyrt!

Ja, det er dyrt. Og så er det noe med at når jeg i hvertfall kjøper selv så har jeg tendenser til å la fornuften styre hele tiden, og det blir litt ensformig. Når andre kjøper til meg blir det ofte ting jeg ikke ville vurdert en gang - fordi "den var jo veldig dyr" eller noe i den dur. Jeg har tendenser til å vurdere pris mot størrelse - og det er jo meningsløst. :selvinnsikt:

Gammel 16-09-08, 18:45   #38
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå overlever ikke mine planter lenge nok til at det er ett reelt problem, men har hørt at man skal slenge de i dusjen.

Gammel 16-09-08, 19:34   #39
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Mine dusjer en gang hver 14dag.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 09:49   #40
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Mine dusjer en gang hver 14dag.

Nå fikk jeg et mentalt bilde av plantene til Georgine som en gang hver 14. dag står i kø utenfor badet med håndkle og toalettmappe under bladene ...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.