Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Folk som ikke kan gå normalt i trapper

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 08:57   #21
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Folk som ikke kan gå normalt i trapper

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Før vi flyttet hit pleide mannen å sitte på til jobb med en kollega som bodde på samme feltet.
Han ble hente 06.45 hver morgen, så han var jo klar over at denne kollegaen kom.
Likevel hadde denne mannen en irriterende uvane med å begynne å tute allerede i svingen når han kom.
Hver gang.
Før sju om morran!

Pfft. Man er da oppe for lengst klokka sju. :A-barn:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 08:59   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lydisolasjon ja, hva er det? Når jeg er på do eller badet kan jeg høre hele samtaler mellom folkene oppfor og nedfor oss, jeg hører ALT de sier. Og da trenger jeg vel ikke å si at jeg også hører andre ting de gjør på do, og at de sikkert også hører meg.

Men røyken er verst, ungene bor jo i røyk. Flere ganger har det faktisk vært tåkete i gangen av røyk (folk røyker i trappeoppgangen også), og det stinker røyk her hver dag. Hadde det bare vært jeg som reagerte hadde jeg muligens tenkt at jeg var oversensitiv overfor røyk, for det er jeg jo faktisk. Men alle som har vært på besøk her kjenner det også når det er på det verste.

Nei, jeg er glad jeg skal flytte snart. I HUS! Skulle bare ønske den helvetes renta snart fikk være i fred!

Gammel 17-09-08, 09:00   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Ikke mine unger, de står i hvertfall ikke opp før åtte.

Gammel 17-09-08, 09:04   #24
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker min far var skikkelig nazi på det med å gå ordentlig i trappeoppgangen. Ikke trampe og ikke subbe. For subbelyder er like intense som tramping.

Jeg skjønner hvorfor da vi bodde i blokk. Det bråker noe inni helvete når man kommer rasende ned fra 4. etg og man selv bor i 1. etg.

Men går det ikke an å si fra da istedenfor å sitte inn hos seg selv og irritere seg over det?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 09:07   #25
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endelig en grunn til å være glad for at det er bare små leiligheter her jeg bor. Ingen barnefamilier og ingen festlige ungdommer.
Flest pensjonister, og de tøfler jo sakte ned trappene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 09:15   #26
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Ja, jeg var jo det.
Men jeg tenkte jo litt på naboene også ...

Gammel 17-09-08, 10:23   #27
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Endelig en grunn til å være glad for at det er bare små leiligheter her jeg bor. Ingen barnefamilier og ingen festlige ungdommer.
Flest pensjonister, og de tøfler jo sakte ned trappene.

Signerer denne. Her er det bare vi som bråker.

Gammel 17-09-08, 10:23   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Men går det ikke an å si fra da istedenfor å sitte inn hos seg selv og irritere seg over det?

Åh tro meg, jeg har sagt fra mange ganger. Nylig fikk mannen nok og stakk hodet ut av døra og brølte til dem, da ble det rolig gitt.
Men problemet er jo at det ofte skjer på nettene eller etter at vi har lagt oss osv, og da er det ikke så lett å si fra. I tillegg har minsten soverom rett ved siden av inngangsdøra, og han sover så lett at jeg såvidt tør å gå ut i gangen når han har lagt seg.

Gammel 17-09-08, 10:27   #29
TBM
Passiv

Standard

Vet du - jeg tror man må tåle det i en blokk. Alternativet ditt er å flytte - og det er dere vel i ferd med?

Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 10:54   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Vet du - jeg tror man må tåle det i en blokk. Alternativet ditt er å flytte - og det er dere vel i ferd med?

Ja heldigvis! Jeg vet man må tåle mye i blokk, men folk klarer vel å ta litt hensyn, og skal man måtte finne seg i røyk inn i hele leiligheten? Jeg synes det går en grense for hva man faktisk skal finne seg i, selv i blokk. Trappelyder må man jo bare finne seg i (selv om man godt kan si fra av og til), men jeg undrer meg jo over hvordan folk tenker, hvorfor de tror det er ok å bråke så mye. Jeg stusser over det, mulig fordi jeg er opplært til å ta hensyn fra barnsben av.

Nå kan vi flytte utelukkende pga. at svigers stiller som kausjonister, ellers måtte vi blitt boende her i noen år til, sikkert. Takk og lov for at vi slipper det!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.