Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 15:12   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?

Ser ingen grunn til å gå etter en bestemt sum? Vi spør henne hva hun ønsker seg og ser om vi har råd til det, that's it. Minsten får ting han trenger, klær, leker og sånt.

Gammel 17-09-08, 15:18   #2
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ser ingen grunn til å gå etter en bestemt sum? Vi spør henne hva hun ønsker seg og ser om vi har råd til det, that's it. Minsten får ting han trenger, klær, leker og sånt.

Ja sef, men om barnet ønsker seg en ting til 4000, skal man da kjøpe det?
Har ikke noe med råd å gjøre, det er bare snakk om hvor mye penger man skal bruke.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 15:22   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Ja sef, men om barnet ønsker seg en ting til 4000, skal man da kjøpe det?
Har ikke noe med råd å gjøre, det er bare snakk om hvor mye penger man skal bruke.

Spørs. Hadde vi hatt ekstremt god råd og ungene ønsket seg dyrt skiutstyr eller lignende, ja da ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe det. Men man skal jo ikke gi dem alt de peker på altså, man må vel bare finne en slags balanse. Jeg kjenner jo folk som gjennom hele oppveksten alltid har fått det de ville, og hva det har gjort med dem.

Gammel 17-09-08, 15:26   #4
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja for mine har da snart bursdag, og det er ingenting de trenger, så da lurer jeg på hvor mye jeg skal kjøpe til dem for.
Det de ønsker seg mest er en gravemaskin, og da mener jeg ikke en sånn leke gravemaskin, og på toppen av alt ønsker de seg hver sin, Knoll vil ha grønn og Tott vil ha gul.
Vet ikke hva de koster, men kan tenke meg det er 5-6 sifre i prisen.

Gammel 17-09-08, 15:29   #5
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøper helst noe de trenger eller ønsker seg veldig. Er det noe de trenger går vi gjerne høyere i pris enn om det er noe "upraktisk" som de strengt tatt ikke trenger. Vi har feks kjøpt bærbar pc til eldstejenta, for det var noe vi vurderte at hun kom til å trenge (ifm skolearbeid feks).

Gammel 18-09-08, 09:17   #6
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Det de ønsker seg mest er en gravemaskin, og da mener jeg ikke en sånn leke gravemaskin, og på toppen av alt ønsker de seg hver sin, Knoll vil ha grønn og Tott vil ha gul.
Vet ikke hva de koster, men kan tenke meg det er 5-6 sifre i prisen.

5-6 sifre?? Jeg har 6 sifret årslønn jeg.
Vi kjøper det vi ser unga trenger, men tusenlappen er vel sånn ca øvre grense tenker jeg. Har ikke så mye med bortskjemming å gjøre, mere økonomien vår.

Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 18:31   #7
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner jo folk som gjennom hele oppveksten alltid har fått det de ville, og hva det har gjort med dem.

Og så har man sånne som meg som overhode ikke fikk alt jeg ville ha, og som dermed går litt amok som voksen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:58   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Og så har man sånne som meg som overhode ikke fikk alt jeg ville ha, og som dermed går litt amok som voksen.

Jeg gjør også det, hehe, men forskjellen er at jeg er takknemlig for alt jeg kan kjøpe, jeg kjenner ekte og ordentlig glede og lykkefølelse overfor alt jeg får/kjøper. Jeg kan glede meg ihjel over en ny bukse eller en ny pute, mens feks. min mann omtrent ikke leer på øyenbrynet over en ny bil.

Gammel 17-09-08, 22:09   #9
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gjør også det, hehe, men forskjellen er at jeg er takknemlig for alt jeg kan kjøpe, jeg kjenner ekte og ordentlig glede og lykkefølelse overfor alt jeg får/kjøper. Jeg kan glede meg ihjel over en ny bukse eller en ny pute, mens feks. min mann omtrent ikke leer på øyenbrynet over en ny bil.

Men hva med ungene våre? Vi lager en ond sirkel, muligens...

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 06:56   #10
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Den forskjellen kan da skyldes annet enn hva du fikk i gave som liten. Jeg er vokst opp som attpåklatt i en famile som den gang hadde det mye rausere enn folk flest. Mannen min i en vanlig familie, med unge foreldre der det var mye trangere.

Han er vant til færre gaver og ting, men har fobi mot å kvitte seg med noe som helst. (lik moren sin der). Han har langt fra samme entusiasme og glede over nye ting som det jeg har og jeg har lært meg til at han ikke er den en deler entusiasmen med.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 08:03   #11
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Ca 500 kr nå, men det kommer nok til å stige litt nær gutta blir eldre.

Gammel 17-09-08, 22:12   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig har det noe med hva man har råd til eller ikke å gjøre. Jeg skulle gjerne kjøpt de dyreste tingene til gutta som jeg vet de ønsker seg, men har ikke råd. Hadde jeg hatt det hadde pris vært ganske irrelevant. En gang i blant.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:19   #13
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ser ingen grunn til å gå etter en bestemt sum?

Ja, det skulle tatt seg ut med 5 barn.

Vi gir mer til bursdag enn til jul. Fordi til jul skal jo alle ha gaver samtidig + alle andre vi kjøper gaver til selvfølgelig.
Ligger på rundt 1000 ( + -, som regel - ), og som regel litt mindre til jul

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 00:50   #14
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Selvfølgelig har det noe med hva man har råd til eller ikke å gjøre. Jeg skulle gjerne kjøpt de dyreste tingene til gutta som jeg vet de ønsker seg, men har ikke råd. Hadde jeg hatt det hadde pris vært ganske irrelevant. En gang i blant.

Du har vel tatt det litt ut av sammenhengen her, jeg svarer på vegne av meg selv til et annet innlegg.
Så for MEG har det ikke noe med hva jeg har råd til.

Gammel 17-09-08, 15:21   #15
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Ingen fast sum. De kommer ann på hva de trenger og ønsker seg. Nå er mine 5 og 2, så jeg tror at det blir viktigere å legge seg på en linje når det gjelder pris når de blir større og får begrep om pengenes verdi.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 15:45   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen fast sum, kommer helt ann på hva de trenger/ønsker seg. Hvor mye vi kjøper for varierer veldig. Er det en ting som koster over 1000,- pleier ofte besteforeldrene å spleise med oss f.eks sykkel.

Gammel 17-09-08, 15:50   #17
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Det kommer an på her også.

I år ble det 999 på ene, 2500 på andre

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 15:58   #18
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

forskjellig, men gjennomsnitt er nok på ca 2500. De får ting de ønsker seg, eldste fikk sykkel til 3500 i vår, c har snart bursdag, hun får sykkel som vi kjøpte sammen med besteforeldre (1500) og skal kjøpe noe i tillegg til henne (sykkelhansker og div utstyr som vi må ha kjøpt uansett).

Gammel 17-09-08, 16:00   #19
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ingen fast sum, men mellom 500 og 1000 blir det som regel. Om det er noe de trenger (klær, sportsutstyr) blir det som regel dyrere enn om vi bare kjøper leker, filmer og andre ting de ønsker seg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.