|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Ser ingen grunn til å gå etter en bestemt sum? Vi spør henne hva hun ønsker seg og ser om vi har råd til det, that's it. Minsten får ting han trenger, klær, leker og sånt.
![]() |
#2 |
nygift
|
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?
Ja sef, men om barnet ønsker seg en ting til 4000, skal man da kjøpe det?
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Spørs. Hadde vi hatt ekstremt god råd og ungene ønsket seg dyrt skiutstyr eller lignende, ja da ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe det. Men man skal jo ikke gi dem alt de peker på altså, man må vel bare finne en slags balanse. Jeg kjenner jo folk som gjennom hele oppveksten alltid har fått det de ville, og hva det har gjort med dem.
![]() |
#4 |
nygift
|
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Ja for mine har da snart bursdag, og det er ingenting de trenger, så da lurer jeg på hvor mye jeg skal kjøpe til dem for.
![]() |
#5 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Vi kjøper helst noe de trenger eller ønsker seg veldig. Er det noe de trenger går vi gjerne høyere i pris enn om det er noe "upraktisk" som de strengt tatt ikke trenger. Vi har feks kjøpt bærbar pc til eldstejenta, for det var noe vi vurderte at hun kom til å trenge (ifm skolearbeid feks).
![]() |
#6 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
5-6 sifre?? Jeg har 6 sifret årslønn jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Og så har man sånne som meg som overhode ikke fikk alt jeg ville ha, og som dermed går litt amok som voksen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Jeg gjør også det, hehe, men forskjellen er at jeg er takknemlig for alt jeg kan kjøpe, jeg kjenner ekte og ordentlig glede og lykkefølelse overfor alt jeg får/kjøper. Jeg kan glede meg ihjel over en ny bukse eller en ny pute, mens feks. min mann omtrent ikke leer på øyenbrynet over en ny bil.
![]() |
#9 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Men hva med ungene våre? Vi lager en ond sirkel, muligens... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Den forskjellen kan da skyldes annet enn hva du fikk i gave som liten. Jeg er vokst opp som attpåklatt i en famile som den gang hadde det mye rausere enn folk flest. Mannen min i en vanlig familie, med unge foreldre der det var mye trangere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Selvfølgelig har det noe med hva man har råd til eller ikke å gjøre. Jeg skulle gjerne kjøpt de dyreste tingene til gutta som jeg vet de ønsker seg, men har ikke råd. Hadde jeg hatt det hadde pris vært ganske irrelevant. En gang i blant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nå også i farger
Ja, det skulle tatt seg ut med 5 barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
nygift
|
Du har vel tatt det litt ut av sammenhengen her, jeg svarer på vegne av meg selv til et annet innlegg.
![]() |
#15 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Ingen fast sum. De kommer ann på hva de trenger og ønsker seg. Nå er mine 5 og 2, så jeg tror at det blir viktigere å legge seg på en linje når det gjelder pris når de blir større og får begrep om pengenes verdi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Ingen fast sum, kommer helt ann på hva de trenger/ønsker seg. Hvor mye vi kjøper for varierer veldig. Er det en ting som koster over 1000,- pleier ofte besteforeldrene å spleise med oss f.eks sykkel.
![]() |
#18 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?forskjellig, men gjennomsnitt er nok på ca 2500. De får ting de ønsker seg, eldste fikk sykkel til 3500 i vår, c har snart bursdag, hun får sykkel som vi kjøpte sammen med besteforeldre (1500) og skal kjøpe noe i tillegg til henne (sykkelhansker og div utstyr som vi må ha kjøpt uansett).
![]() |
#19 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?Vi har ingen fast sum, men mellom 500 og 1000 blir det som regel. Om det er noe de trenger (klær, sportsutstyr) blir det som regel dyrere enn om vi bare kjøper leker, filmer og andre ting de ønsker seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|