Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mye yttertøy/ulltøy har dere?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 13:01   #1
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Hvor mye yttertøy/ulltøy har dere?

Jeg prøver å få litt oversikt over hva de trenger til vinteren, men jeg blir ikke helt enig med meg selv hvor mye de trenger.

Hvor mange ytterdresser og fleece/ullsett har dere til unger som går på skole eller i barnehage?

Gammel 17-09-08, 13:05   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye yttertøy/ulltøy har dere?

Vi har:
1 vinterdress
1 høst/vår dress

og så har vi 2 ulldresser, 4 ullbukser, ganske mange bodyer, ikke fult så mange strømpebukser, mye sokker. Og plenty med luer i alle tykkelser.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 13:07   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden er 3 år og går i barnehage.

Yttertøy:
- Reimatec høst/vårdress
- Skogstad jakke og bukse
- Lassie Tec snowboardbukse og H&M snowboardjakke
- Reimatec vinterdress

Ull (utenom ullundertøy):
- 2 Prinseulldresser
- et hjemmestrikket sett, bukse og genser
- bukse og genser fra Barnashage
- bukse og genser fra Catch
- 2 Prinseullbukser
- Prinseulljakke

Fleece:
- Skogstadsett, bukse og jakke
- 2 Skogstadbukser
- Todelt sett fra Bilka
- Hel Reimafleecedress

Gammel 17-09-08, 13:09   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Til 5 åringen har jeg to dresser (tror jeg, hvisikke må jeg kjøpe en til). To fleecesett, flere tykke ullgensere og 7 sett med ullundertøy (trøye og longs).

Til 8 åringen har jeg 3 vinterjakker, 2 bukser og to dresser. et par fleecegensere og noen tykke ullgensere, ingen bukser. Tror det var 6 sett med ullundertøy i skapet hennes. Hun bruker sjeldent fleece/tykke gensere under utedressen.

Jeg har nok litt i overkant til 8 åringen, noe som skyldes dårlig oversikt i fjor vinter + arv fra storesøster.

Gammel 17-09-08, 13:19   #5
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Christian er 10 år og han har alltid hatt 2 dresser hel eller 2 delt. Også 2 regntøysett. Greit å ha et sett på skolen og et hjemme.

Han har vel en 4-5 ulltrøyer og ullstilongs. Mange fleecegensere og tjukke gensere.

Luer har han flere av samme gjelder votter.

Jakker har han også mange av.

Han er en skikkelig utegutt og uteklærne blir gjerne våte ute i snøen og da er det greit å kunne ta på seg andre tørre mens det våte blir tørt.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 17:54   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Hm, tør jeg svare på denne da tro.

Vel, vi har
-Reima vinterdress med utallige matchende reima votter og luer,
-Troll vinterdress med to matchende troll luer og to par troll votter,
-En to-delt dress fra POP
-Høst/vårdress fra Reima med tilhørende bomullslue og vindlue
-Hel vindress fra Nøstebarn
- + en drøss med ytterjakker, luer og votter av ymse slag

Av fleece har vi to hele dresser og tre to-delte dresser

Ull er et kapittel for seg, vi svømmer i ull fordi jeg elsker ull. Fleecesesongen er veldig kort her i huset, det er bare en liten periode før vi går over på ulla.
En kjapp overgang:
-To delt dress i ullfleece fra nøstebarn
- Hel dress i ullfleece fra nøstebarn
- Hel krinkelulldress
-To-delt sett i krinkelull
- Tre janus joggebukser i ull med jakke til
- En hel janus dress i regnbueull
-Hel ullfrottedress fra nøstebarn
To-delt hjemmestrikket dress, driver på en til nå. Jeg strikker hele tiden så her øker lageret i løpet av vinterhalvåret.

Jeg tror jeg har mellom 15-20 sett med ullundertøy (tør ikke telle), vi bruker stort sett bare det inne om vinteren uten noe utenpå. Bomullsklærne får ligge på vent frem til sommeren.

Ullfreak og shopoholiker. Usj.

Jeg er en ullfreak til tusen, bor selv i ull hele vinteren.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 18:38   #7
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

3,5-åringen har:
Trolldress med utagbart for
1 regnsett
5 ullundertrøyer
5 ulllongs
5 par tynne ullsokker
1 krinkelulldress
1 annet sett i tynt ull
et par hjemmestrikkede ullgensere
Lue fra Troll + en annen reservelue fra Reima

Votter må vi jammen skaffe oss, ser jeg! Og da velger jeg aller helst hjemmestrikkede ullvotter.

Gammel 17-09-08, 18:53   #8
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

3-åringen har:

1 vinterdress
1 vår/høstdress
1 mellomdress med fleecefor (fin som ekstradress og å ha til bruk hjemme)
1 boblejakke
1 tykk selebukse
1 litt fin tykk jakke

1 strikket dress i ull (strikket av oldemor)
1 strikket bukse i ull (strikket av oldemor)
1 strikket genser i ull (strikket av oldemor)

1 fleecedress
4 ullongs
4 ulltøyer
1 sett med jakke og bukse fra janus
5-10 par strikka sokker (strikket av oldemor)

1 par Reima votter
2-3 par vanter
1 parullvotter
1 par regnvotter
1 hjelmlue
1 finnlandshette
1 hals

1 par vintersko
1 par viking thermo

Vi har det vi trenger og alt er i bruk iløpet av sesongen.
I år er første året vi kan bruke det samme som i fjor.
Herlig å ha alt i hus!

Gammel 17-09-08, 18:59   #9
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

De to yngste har to vinterdresser hver, ett ullfleece-sett, og ett fleece-sett hver, samt 2-3 ullundertøys-sett.

Den eldste har en vinterjakke, og todelt dress, ett ullflece-sett, og et par fleecejakker, samt 2 ullundertøyssett.

Alle tre har penkåper utenom.

Gammel 17-09-08, 19:04   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Per i dag har ungene
- en allværsjakke hver
- ei overtrekksbukse hver
- en vinterjakke hver
- ei fora bukse hver

Det er nok litt lite. De nekter å bruke ull, så jeg må prøve å få tak i et tynt fleecesett til hver, samt vintersko. Luer og votter tror jeg vi har fra i fjor. :ingen utstyrsfreak:

Det er i grunnen litt vanskelig å komme i gang med vinterutstyret, for det er så himla fint vær her. Det har bare regna noen få ganger siden mai, og ungene springer ute i bare genser både på dagene og ettermiddagene fortsatt. Det er bare nettene og morgenene som er kalde.

Gammel 17-09-08, 20:13   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvor mye yttertøy/ulltøy har dere?

Vi har høst/vårdress og vinterdress fra ReimaTec. Et sett regntøy, som brukes bare som reserve iom. at vår/høstdressen fra Reima blir brukt mest som regntøy.
Så har vi vanlige høstjakker, og litt finere jakker (typ ullkåpe/jakke) til vinterbruk.
Så har vi sikkert 10 sett ullundertøy, trøye og strømpebukser/longs fra Nøstebarn i ull/silke.
4 ribbebukser og 4 ribbegensere fra Nøstebarn, et hjemmestrikket sett med bukse og genser, i alpakka akkurat nå. Også et sett med ullfleece (bukse og genser) fra Nøstebarn vel.
Også har vi minst et sett med ulltøy fra Katvig.
Alt er jo til hver da.
Så har vi div. luer, ullhjelmer fra Nøstebarn, både tynne og litt tykkere, og Ull-rik hjelmluer med ull innerst og fleece utenpå, samme med votter, og hjemmestrikkede ullvotter og votter fra gullull som har ull inni og vind/vann -avvisende stoff utenpå.
Også har vi vel noen ullhalser, og en liten haug ullsokker.
Samt gummistøvler, og ufórede skinnstøvletter som brukes nå (typ høst/overgangssko), blir et par med ullfór i tillegg snart, til vinteren.
Lurer på om det var alt.

Sist redigert av Aminta : 17-09-08 kl 21:16.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:22   #12
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Hvor mye yttertøy/ulltøy har dere?

Jeg tror jeg nøyer meg med å si at det er litt mindre enn de andre her. Treåringen har et par undertrøyer, et par stilongser, et par gensere og et par bukser i ull. En høstdress og en vinterdress, pluss jakker (ganske mange). Ja, og et par fleecesett.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:59   #13
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Skal vi se da hva jeg har til jentene:

Skolejenta:

1 troll classic dress
1 rampetroll dress
2 sett 2 delte vinterdresser
2 regnsett
3 vinterjakker
3 ullsett med longs og trøye
x-antall fleece gensere
1 hjemmestrikket sett med genser og bukse
x-antall hjemmestrikkede sokker

Barnehagesnuppa har:
2 vinterdresser
1 vinterjakke
2 regnsett
3 ullsett longs og trøye
1 fleece sett
1 hjemmestrikked sett
et par fleece gensere
x-antall hjemmestrikkede sokker

Kanskje dette ser ganske greit ut allikevel da?

Gammel 17-09-08, 21:06   #14
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til barnehagegutten har vi: En utedress (reimateck pluss), og en strikket nøstebarndress. I tillegg har vi en mariusgenser og en litt tykkere genser fra nøstebarn. (Og tynn nøstebarnull og andre merker i diverse varianter som brukes under. ) + Regntøy.

Til skolegutten har vi: Regntøy og en reimateck pluss dress. I tillegg skal vi kjøpe en boblejakke. Han har noen strikkegensere (aner ikke hva som passer lengre, men det er egentlig ikke så nøye, for han er så varm av seg at en ull/silke trøye fra nøstebarn og en tynn genser over er mer enn nok, og noen ganger for mye. Så vi har mange slike tynne ull/silke gensere (og trøye) til ham.

Gammel 17-09-08, 21:09   #15
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Mine har ikke regntøy engang. Allværsjakkene og overtrekksbuksene er vanntette og kan brukes både i regnvær og på hustrige, tørre høstdager. Men de har støvler, da.

Gammel 17-09-08, 21:12   #16
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Poden her har fire regnsett.
Trenger vi det? NEI.
MÅTTE vi bare ha det fordi det var fint og man er shoppegal? Jepp.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:13   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten på snart 2 har:
2 vinterdresser
1 regntøysett
1 par vintersko med for
1 par kamik med gummi til over ankelen
1 heldress ull
5-6 ullbodyer
4-5 ullstrømpebukser
nok par ullsokker
2 ullfrottegensere
1 ullcardigan
5-6 ullbukser
2 hjemmestrikkede ullgensere

Nevnte jeg at vi liker ull?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:23   #18
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Mine har ikke regntøy engang. Allværsjakkene og overtrekksbuksene er vanntette og kan brukes både i regnvær og på hustrige, tørre høstdager. Men de har støvler, da.

Ja, det er ikke mye regntøyet blir brukt. Lillebror bruker oftest bare dressen (og støvler nå som det er varmt, og eccoene når det blir kaldere).

Gammel 17-09-08, 22:29   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hver av guttene har en reimatec + dress og sorel sko. Og regntøy. I tillegg har de 2 ullbukser og 3 ullgensere hver (strikket). Ikke noe fleece. Ullundertøy (janus prinseull strømpebukse + sokker + trøye) ca 5 sett hver...

Så har de jo vanlig innetøy i tillegg, men i vinterhalvåret er det ulltøyet som blir brukt.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:32   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nok. :ulloman:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.