|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
*_*
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommer
Garantert nyrike innflyttere. :fordomsfull:
![]() |
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerSkjeptisk til nyrike og lav kulturell kapital.
![]() |
#3 |
*_*
|
Er vi på Bourdieu nå? Du vet at da kan du i grunnen ikke si "vi" når du omtaler vestkantfolk og deg selv, hvis det var slik at du opprinnelig er fra bondelandet? Som innflytter og barn av mennesker uten høyere utdanning kan du ikke erverve deg mer kulturell kapital enn hakket over foreldrene dine. Men det er jo stort håp for barna dine, spesielt hvis dere blir boende i riktige strøk under hele deres oppvekst. For ikke å snakke om barnebarna.
![]() |
![]() |
#4 |
Epikur
|
Jeg er en hybrid, morfar er født og oppvokst i Oscarsgate, med langt fint etternavn, våpenskjold og familietrær som omfatter det meste av fintfolk. Familien min er utelukkende storbønder av typen som hadde folk til å gjøre ting for seg, prester, advokater, leger og ingeniører. Foreldrene mine var crazy hippier som hoppet av og var de første i familien som droppet høyere utdanning. Kulturelt sett er jeg mer lik vestkantfolket enn både bygdefolk og østkantfolk. Foreldrene mine har bøker i to lag i bokhyllene og er selvsagt preget av å være n'te generasjon som har større hus og flere våpenskjold enn andre.
![]() |
#5 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Lovlige" fordommerOi! Jeg føler meg truffet av halvparten av fordommene her.
![]() |
|
|