Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bilder og blogg

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-08, 00:34   #21
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilder og blogg

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg har lurt på det samme, men da uten å skulle lage en side som man må logge inn på.

Har sett bilder på div steder som ikke lar seg høyreklikke slik at man får opp menyen med blant annet lagre, og det er den muligheten jeg gjerne skulle hatt...

Kan hende de har lagt bildet i en karusell eller noe. Da har de brukt flash feks, og da kan man ikke kopiere på normal måte. Men det er fortsatt easypeasy og ta en kopi av hele skjermbildet og klippe ut bildet etterpå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 00:36   #22
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg har lurt på det samme, men da uten å skulle lage en side som man må logge inn på.

Har sett bilder på div steder som ikke lar seg høyreklikke slik at man får opp menyen med blant annet lagre, og det er den muligheten jeg gjerne skulle hatt...

Å deaktivere høyreklikk er ikke annet enn irriterende for brukeren. Det beskytter på ingen måte bildene fra en bruker som ønsker å laste ned bildet, en kan lese URL fra "vis kilde" eller en kan deaktivere javascript i nettleseren og (høyre)klikke fritt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 00:36   #23
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er en enkel liten greie man kan legge på siden som gjør at det ikke går an å høyreklikke, men som de andre sier er det veldig lett å bare ta printscreen hvis man vil ha det bildet.

Gammel 18-09-08, 00:38   #24
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kan hende de har lagt bildet i en karusell eller noe. Da har de brukt flash feks, og da kan man ikke kopiere på normal måte. Men det er fortsatt easypeasy og ta en kopi av hele skjermbildet og klippe ut bildet etterpå.

Jo, det er sant, men mer jobb med det, og kanskje en viss sjanse for at de som er ute etter bilder løper videre til neste sted, hvor det bare er å kopiere.

Nå legger ikke jeg ut bilder av ungene på hjemmesiden min, men jeg har lagt ut endel resultater av min leking med fortoapparatet. Sikkert ingen fare for at de blir stjålet, men hadde vært artig å kopibeskyttet dem lell.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.