Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er høy lønn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva synes du er høy lønn?
Over 100.000 0 0%
Over 200.000 0 0%
Over 300.000 3 1,06%
Over 400.000 52 18,44%
Over 500.000 121 42,91%
Over 600.000 54 19,15%
Over 700.000 23 8,16%
Over 800.000 16 5,67%
Over 900.000 3 1,06%
Over 1.000.000 8 2,84%
Dustepoll (denne er vel obligatorisk å ha med, eller hur?) 2 0,71%
Deltakere: 282. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-08, 15:17   #61
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er høy lønn?

Rundt omkring meg i mitt yrke er det de fleste har svart vanlig lønn.
Derfor stemte også jeg over 1 mill. er høy lønn.

Men, alt er relativt.

Gammel 18-09-08, 15:21   #62
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jo også gjøre unna mye av den sinnsyke jobbingen og posisjoneringen før man får barn, slik at man er på et anstendig nivå når man begynner å roe ned litt. Det GÅR an å jobbe <40 timer per uka og ha høy lønn. Faktisk.

Gammel 18-09-08, 15:21   #63
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skulle gjerne hatt høy lønn.....

(det var det jeg hadde å si om den saken)

Gammel 18-09-08, 15:22   #64
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:litt sur over antydninger om at vi som tjener godt antagelig ikke passer på ungene våre:

Sist redigert av Polyanna : 18-09-08 kl 15:38.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 15:35   #65
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

:litt sur over antydninger om at vi som tjener godt nok ikke passer på ungene våre:

Den antydningen tror jeg det bare var du som så.

Og hva betyr "tjener godt nok"? Hvis vi først skal se antydninger?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 15:38   #66
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg mente "nok" som i "antagelig". Rettet nå.

Gammel 18-09-08, 15:40   #67
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jo også gjøre unna mye av den sinnsyke jobbingen og posisjoneringen før man får barn, slik at man er på et anstendig nivå når man begynner å roe ned litt. Det GÅR an å jobbe <40 timer per uka og ha høy lønn. Faktisk.

Det gjør det helt sikkert, men jeg tenkte i alle fall bare ut fra min egen situasjon da jeg nikket til Bauches innlegg. Hvis jeg skulle hatt høy lønn (og ikke bare god lønn, som jeg vel relativt sett har), måtte jeg ha byttet beite fullstendig og fått en eller annen slags konsulentstilling (hvis noen ville ansatt en halvt avdanka språkviter, da ). Mannen min har vært i den businessen i noen år, og det frister meg veldig lite.

For den saks skyld kan man godt jobbe 50 timer i uka og se masse til barna, hvis man er innstilt på mye kveldsjobbing. Det er ikke jeg - egentida om kvelden er altfor verdifull for meg. :ego:

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 15:41   #68
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Sånn går det når man prioriterer barn og ikke lenger gidder å jobbe døgnet rundt.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det der er et viktig perspektiv for meg. Hva betaler man med for å få denne høye lønnen? Masser av reising, overtid, ansvar etc?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

...men da hadde ikke ungene hatt 7-timersdager i barnehagen. Og ikke hadde jeg hatt "fri" etter at de var lagt heller.

Dette var det jeg mente.

Gammel 18-09-08, 16:07   #69
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne glatt ha tjent over millionen, også her på sykehuset. Men da hadde jeg virkelig aldri sett ungene mine. Eller mannen min. Eller noen andre enn pasienter, egentlig.

Men det er klart, i en jobb med høyt lønnsnivå, eller timelønn, eller bonusordninger, eller fleksibilitet, så kan man jo utføre mye på måter som ikke går ut over familietid. Men jeg mistenker at man da er ganske god på organisering av privatlivet. Og ikke sitter på FP hele dagen...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 16:12   #70
lille L
Kykkeliky !

Medlem siden: Aug 2008
lille L er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Men, alt er relativt.

Signerer denne...

Gammel 18-09-08, 16:13   #71
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men jeg mistenker at man da er ganske god på organisering av privatlivet. Og ikke sitter på FP hele dagen...

Hæ, kaller du meg en dårlig mor?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 17:10   #72
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg synes over 400 er høy lønn, men så tjener jeg såvidt over 300 selv...

Og jeg er fornøyd med min 250

Gammel 18-09-08, 17:38   #73
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Høy lønn, over 600.000 kansje? Men det er jo som alle har sagt veldig avhengig av bransje, offentlig eller privat sektor osv.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 17:42   #74
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hvis jeg lukker øynene, gjør slik og bare tenker penger, så stemte jeg for lønn over 500 000,-.

Men alt er nå relativt her i verden.

Gammel 18-09-08, 17:50   #75
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:litt sur over antydninger om at vi som tjener godt antagelig ikke passer på ungene våre:

Jeg har aldri antydet det. - bare så at det er sagt.

Gammel 18-09-08, 19:17   #76
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte på hva jeg ville syntes var høy lønn for meg selv med mitt yrke og i min alder. Da er svaret alt over 400k. :selvsentrert nyutdanna jypling:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 19:26   #77
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Men, alt er relativt.

Jobber dere svart?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 19:41   #78
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm... tenker at alle i Norge (i full jobb) burde tjent ca. 400.000: nestenlittkommunistiskavmeg?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 19:43   #79
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hm... tenker at alle i Norge (i full jobb) burde tjent ca. 400.000: nestenlittkommunistiskavmeg?

Du må gjerne ta en prat med sjefen min.

Gammel 18-09-08, 19:47   #80
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Du må gjerne ta en prat med sjefen min.

Som er hvem?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.