Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor har dere spriten?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-08, 19:04   #61
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor har dere spriten?

Sprit, hetvin og likør bor i et skap i stua. Vinen ligger i et vinstativ oppå kjøleskapet. (Ikke lenge.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 19:17   #62
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inne i et høyskap på kjøkkenet. Jeg vet det egentlig er for varmt for vinen der, men vi har ikke noen andre steder å gjøre av flaskene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 20:27   #63
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Øl er i kjøleskapet eller i boden. Vinen er i vinhyllene på kjøkkenet.
Spriten står i et skap i stua.

Gammel 18-09-08, 20:30   #64
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt av alkohol oppbevares på kjølerommet. Jeg kunne ikke tenkt å ha det framme til pynt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 20:45   #65
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sprit og hetvin i låsbart skap/sjenk i stua, vin i vegghengt vinstatin fra Rosendal på kjøkkenet.

Gammel 18-09-08, 21:05   #66
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor låser folk inn spriten?

Gammel 18-09-08, 21:09   #67
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

La meg se... to flasker bak bøkene i bokhyllen, en i hver llse Jacobsen støvel, to i vedbingen.

Gratulere, du er utvilsomt den mest kreative her inne!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor låser folk inn spriten?

Jeg vet ikke, men jeg antar det er fordi at sprit er giftig for småbarn på samme måte som kaustik soda, salmiakk, tobakk, medisin ol? Husker forresten at moren min hadde sånne små spritflasker til pynt, de ble aldri drukket, og hadde fasong som små tønner, damer, sko etc Får kjøpt dem enda så jeg på ferga over til Finnland, men jeg var ikke så fristet.

Gammel 18-09-08, 21:14   #68
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Vi stenger inn spriten slik at ikke lillebror skal leke med flaskene og eventuelt få i seg noe. Halvannetåringer har mye de skulle ha gjort.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:16   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser jo ikke inne vaskemidlene heller. Jeg setter dem høyt.

Gammel 18-09-08, 21:36   #70
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg kunne ikke tenkt å ha det framme til pynt.

Ikke?

Vinen vår blir såpass varm i kjøkkenskapet at jeg må avkjøle den litt før den drikkes. Men vi har verken kjeller eller kalde boder.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:38   #71
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser jo ikke inne vaskemidlene heller. Jeg setter dem høyt.

Når barn blir litt større er ikke vaskemidlene like interessante som sprit.

*minner om spritflasker som ble ganske uttynnet med vann*

Gammel 18-09-08, 21:39   #72
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har et helt kjøkkenskap med "årgangs"sprit som jeg har dratt med hjem fra diverse utenlandsturer. Vi drikker det jo ikke så jeg kan sikkert åpne bar snart. Ellers er det litt øl i kjølehjørnet og vin i vinhylle under kjellertrappa.

Gammel 18-09-08, 21:40   #73
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ikke?

Kanskje jeg burde investert i et vitrineskap med spotter slik at vinen kan bli flombelyst.

Gammel 18-09-08, 21:43   #74
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Spriten ligger på et par hyller i en kjellerbod, sammen med nokså mye annet rusk og rask og en god del vin og champagne. Det er vel en 12-13 år til Andungen skal snoke rundt etter denslags, og jeg er redd vi ikke har klart å drikke det opp før den tid heller.

Heldigvis har vi endelig skjønt at vi omtrent aldri drikker sprit lenger, og bruker kvoten på vin og champagne i stedet. Og øl. På Gardermoen selges en 6-pack for 41,-, så jeg har slept med meg det hjem fra jobbturene denne høsten.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:47   #75
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står i ett av kjøkkenskapene. Jeg har forstått at det er fyfy å oppbevare vin der, så jeg får vel finne et annet sted til det når vi flytter. Men cognac og åpnede vinflasker vil jeg fortsatt ha på kjøkkenet, slik at jeg har det får hånden når jeg lager saus.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:59   #76
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Siden jeg aldri gjorde sånt, så skal jeg gå ut fra at barna mine blir likeens.

Gammel 18-09-08, 22:20   #77
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg aldri gjorde sånt, så skal jeg gå ut fra at barna mine blir likeens.

Jeg også. De eldste guttene mine er nå 22 og 18, og jeg har aldri opplevd at de har forsynt seg av noe. Vi har ikke mer alkohol i huset enn at vi ville merket det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 08:52   #78
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

gjorde det jeg også men bare noen få gangerjeg stoler på min datter men ikke blindt,ho HAR tatt men har blitt oppdaget.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 09:58   #79
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vinen hr vi i vinstativ på stua og resten av drikkevarene står på loftstua.

Gammel 21-09-08, 19:27   #80
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man har da spisskammers...

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.