Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Drikkeflaske av stål i barnehagen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 20:32   #21
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikkeflaske av stål i barnehagen

XXL har godt utvalg av ZIGG-flasker. I alle fall i butikkene, mener jeg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 23:05   #22
Marmor
Fullverdig medlem

Marmor sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: På toppen av en ås
Marmor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Åh, har de? Så bra! Da skal jeg stikke innom der å kikke. :-)

Marmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 23:11   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte denne siggen på Anton Sport på Colosseum. De hadde stort utvalg!

Den kostet 200 kroner, så var ikke billig, men den virker god.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 23:28   #24
Marmor
Fullverdig medlem

Marmor sin avatar

Standard

Se der ja. Det spørs om vi ikke ender opp med en Sigg.

Marmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 23:57   #25
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://cgi.ebay.co.uk/KLEAN-KANTEEN-...742.m153.l1262

Jeg har kjøpt Laptop Lunchbox herfra, den kom raskt og greit.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 00:01   #26
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor skal ikke slike vaskes i oppvaskmaskin?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 21:03   #27
Marmor
Fullverdig medlem

Marmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvorfor skal ikke slike vaskes i oppvaskmaskin?

Aner ikke. Jeg bare leste det på infolappen som satt på flasken.

Gammel 20-09-08, 21:21   #28
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Æsj - her har jeg gått glipp av noe. Min lillegutts drikkeflaske fra leketøysbutikk med Ole Brumm på kan altså lekke giftstoffer?

Gammel 20-09-08, 21:42   #29
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Er SIGG og LAKEN-flaskene like "trygge"? Hva er forskjellen?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 21:43   #30
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Æsj - her har jeg gått glipp av noe. Min lillegutts drikkeflaske fra leketøysbutikk med Ole Brumm på kan altså lekke giftstoffer?

Det kan de fleste plastlasker, også Imsdal-flasker ol. Men det skal visstnok ikke være så mye at det er skadelig i følge en eller annen fyr på radioen...

Gammel 20-09-08, 21:44   #31
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det kan de fleste plastlasker, også Imsdal-flasker ol. Men det skal visstnok ikke være så mye at det er skadelig i følge en eller annen fyr på radioen...

Den vi har er av stål.

Gammel 20-09-08, 21:58   #32
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Stål burde vel være ok, men jeg har ikke så mye peiling altså. Defor følger jeg med her.

Gammel 20-09-08, 22:01   #33
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Eller har vi en i "eloksert aluminium" tro? Hvordan ser det ut?

Gammel 20-09-08, 22:06   #34
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Er SIGG og LAKEN-flaskene like "trygge"? Hva er forskjellen?

Vi har begge flasketypene og de virker veldig like. Men jeg har vel ikke sett LAKEN flaskene med barnevennlig drikketopp.

SIGG flasker har de iallefall i alle Anton Sport forretninger med litt utvalg. Jeg har også sett de på G-Sport, XXL, babyforretninger etc.

Skal ikke SIGG flaskene i oppvaskemaskinen. Det var nytt for meg. Jeg syntes at "alle" kjører disse flaskene daglig i maskinen uten at de har blitt forringet. Tror det skal gå helt greit.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 23:06   #35
Marmor
Fullverdig medlem

Marmor sin avatar

Standard

Dette sto på hjemmesidene til Sigg:

Cleaning tips

Detach the seals, then wash out the bottle. The small cleaning brush from the SIGG bottles cleaning brush set is ideal for the job.
Rinse the bottle with hot water, leave open to dry and always store it opened. Do not clean it in the dishwasher; this can impair the life of the outer coating and the effectiveness of the seal.

For ease of cleaning, do not allow drink leftovers to dry out in the bottle.
SIGG BOTTLE CLEAN helps with heavily soiled bottles. Always leave open to dry afterwards, and store the bottle opened.

Gammel 20-09-08, 23:15   #36
Marmor
Fullverdig medlem

Marmor sin avatar

Standard

Tror nok Laken og Sigg er ganske like. De er begge aluminiumsflasker med et belegg inni, sånn at evt. skadelige stoffer fra metallet ikke kommer over i drikken. Men det aller beste er da en drikkeflaske i rustfritt stål. Men det er ikke å oppdrive i Norge, (har ikke funnet noen enda).

Vet ikke hvor mye jeg skal gidde å pese med dette lenger jeg... Tror jeg kjøper en sånn Laken også satser jeg på at det er trygt nok. Alle andre gjør jo det...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.