|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommer
Seff. Og det finnes mange som velger å bo et et OK rekkehus eller leilighet, som tilfeldigvis er på vestkanten, og som også velger bort SUV og høttah. Er man da bedre eller dårligere eller mer eller mindre bevisst enn en som bor på Grorud og som ikke har SUV fordi h*n ikke har råd? Eller er det rett og slett en dårlig markør.
Det blir temmelig meningsløst å sammenligne en med en mill i inntekt med en som lever på fattigdomsgrensen ang. forbruk. Selv om vi opplever forskjellene som store, så er de aller, aller fleste i en form for middelklasse her i landet. Og parantesen min var ikke en gang poenget. Poenget er, og nå skal jeg se om jeg klarer å si det på en bedre måte enn etter 5 øl i går: det er ikke sikkert at ytre enkeltfaktorer sier så mye om personer som man forestiller seg. Jeg er enig i at det er vanskelig å påstå at man har et veldig høyt miljøfokus hvis man kjører SUV, men det er ikke sikkert at det at man ikke har det beviser noe som helst. F.eks. kunne det ikke falt meg inn å bruke så mye penger på bil, det er ikke verdt det for meg.
![]() |
#182 |
Epikur
|
Neida, det er helt riktig. Det er fordi 1) alle trendsettere bor der vi bor og resten av landet følger etter i ulike bølger de tingene vi gjør, 2) vi har råd til å prøve de ulike produktene, 3) vi har grunnlagskunnskap til å tilegne oss ny kunnskap om forskjellige produkter og 4) vi har ressurser til å endre vaner.
![]() |
#183 |
This is normal!
|
Du tuller nå, ikke sant?
![]() |
![]() |
#184 |
kamerat
|
Selvsagt. Men grunnen til at jeg ikke velger vestkanten, er at jeg ikke har lyst til at ungene mine skal vokse opp med omgivelser der villa/SUV/høtteh er normalen. Jeg vil at de skal vokse opp med en breiere normal.
![]() |
#185 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Lovlige" fordommerScarlett: |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
intro
|
Helt enig. Jeg er dessuten så barnslig sta at jeg regelrett nekter å bosette meg vest for elva.
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerFnis. Mim. Come on. Alle trendsettere bor der dere bor? Tror ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Epikur
|
Nei. Trendene går fra middelklassedamer på vestkanten og videre ut i landet i bølger. Det som Polyanna, Scarlett, Miss Norway og jeg gjør nå, vil de gjøre andre steder om et halvt år, et år eller 5 år, litt ettersom. Det gjelder navn, forbruksvarer, forbruksvaner, helse, holdninger, interesser osv. Det er ikke noe jeg sier for å være ekkel, altså, det bare er sånn.
![]() |
#189 |
kamerat
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerJeg er selvsagt også barnslig sta, det innrømmer jeg glatt.
![]() |
#190 |
intro
|
Kom igjen, Mim, nå overdriver du en smule!
![]() |
![]() |
#191 |
Eklektisk
|
Jeg er ikke enig i dette. Verden har blitt mye mindre og mye endrer seg mye raskere enn før. Mye skjer samtidig. Mange bygdebarn har på seg de samme klærne som bybarn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#193 |
Mother of Dragons
|
![]() |
#194 |
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerVel, Mim. Du skal ikke se bort i fra at noe av det dere gjør nå blir sett på som håpløst harry, pretensiøst og ikke minst ukult av trendsettere som er plassert andre steder i byen. Også om fem år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
This is normal!
|
Nei, vet du hva. Alle trendsetter bor ikke på vestkanten i Oslo, og mange av de trendene som du altså mener at du, Polyanna osv. sender videre ut til oss etterdiltere i resten av landet vil jeg tro at mange rundt omkring i Norge snapper opp fra der de faktisk kommer fra, og det er en eller annen plass ute i verden. Dessuten er det mange som ikke henger seg på slike trender, av ulike grunner.
![]() |
![]() |
#196 |
Yes, we can!!
|
Hva, Mim overdrive?!?! Det kan du da ikke mene!
![]() |
#197 |
Peppy!
|
Jeg må bare forte meg og skyte inn at villa/SUV/hytte ikke er normalen her vest heller. Det er kanskje visse gater med høyere forekomst av denslags enn ellers, men folk flest på vestkanten er middelklasse med leiligheter/rekkehus/tomannsboliger og ordinære biler. Høttah man reiser til er også gjerne foreldrenes. Men at normalen er bredere på østkanten betviler jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
En som trener
|
Men hva skjer når du nå flytter til Bergen? Hopper du da tilbake i tid? Vil du da gjøre det samme om fem år som du gjør nå? :Tilbake til fremtiden-forvirret: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|