Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Lovlige" fordommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-08, 09:58   #181
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men det finnes tross alt de som ikke velger vestkantvillaen og SUV-en og høttah, selv om de kan.

Seff. Og det finnes mange som velger å bo et et OK rekkehus eller leilighet, som tilfeldigvis er på vestkanten, og som også velger bort SUV og høttah. Er man da bedre eller dårligere eller mer eller mindre bevisst enn en som bor på Grorud og som ikke har SUV fordi h*n ikke har råd? Eller er det rett og slett en dårlig markør.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Scarlett: Vet du mye om Oslo øst? Det er vel relativt poengløst å sammenligne en med god økonomi i øst med en lignende i vest.
De jeg kjenner som bor i øst med dårlig råd kjøper seg nok ikke 25 H&M bukser, de kjøper seg de to eller tre de trenger. De har ikke bil, for det er for dyrt, og arver mer enn gjerne møbler. Jeg kjenner en god del av dem, spiralen fortsetter, og mange forblir i lavtlønnte yrker som sine foreldre. Samtidig kjenner jeg veldig få av dem i vest, men de finnes sikkert der også.
Jeg har et skammelig forbruk i sammenligning.

Det blir temmelig meningsløst å sammenligne en med en mill i inntekt med en som lever på fattigdomsgrensen ang. forbruk. Selv om vi opplever forskjellene som store, så er de aller, aller fleste i en form for middelklasse her i landet. Og parantesen min var ikke en gang poenget. Poenget er, og nå skal jeg se om jeg klarer å si det på en bedre måte enn etter 5 øl i går: det er ikke sikkert at ytre enkeltfaktorer sier så mye om personer som man forestiller seg. Jeg er enig i at det er vanskelig å påstå at man har et veldig høyt miljøfokus hvis man kjører SUV, men det er ikke sikkert at det at man ikke har det beviser noe som helst. F.eks. kunne det ikke falt meg inn å bruke så mye penger på bil, det er ikke verdt det for meg.

Correct me if I'm wrong, Mim, men jeg antar at f.eks. bruken av økologiske produkter i mat og tekstiler korrelerer positivt med både økonomi og utdanning.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 10:05   #182
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Correct me if I'm wrong, Mim, men jeg antar at f.eks. bruken av økologiske produkter i mat og tekstiler korrelerer positivt med både økonomi og utdanning.

Neida, det er helt riktig. Det er fordi 1) alle trendsettere bor der vi bor og resten av landet følger etter i ulike bølger de tingene vi gjør, 2) vi har råd til å prøve de ulike produktene, 3) vi har grunnlagskunnskap til å tilegne oss ny kunnskap om forskjellige produkter og 4) vi har ressurser til å endre vaner.

Gammel 19-09-08, 10:08   #183
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Neida, det er helt riktig. Det er fordi 1) alle trendsettere bor der vi bor og resten av landet følger etter i ulike bølger de tingene vi gjør, 2) vi har råd til å prøve de ulike produktene, 3) vi har grunnlagskunnskap til å tilegne oss ny kunnskap om forskjellige produkter og 4) vi har ressurser til å endre vaner.

Du tuller nå, ikke sant?

Gammel 19-09-08, 10:10   #184
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Seff. Og det finnes mange som velger å bo et et OK rekkehus eller leilighet, som tilfeldigvis er på vestkanten, og som også velger bort SUV og høttah.

Selvsagt. Men grunnen til at jeg ikke velger vestkanten, er at jeg ikke har lyst til at ungene mine skal vokse opp med omgivelser der villa/SUV/høtteh er normalen. Jeg vil at de skal vokse opp med en breiere normal.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 10:15   #185
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Scarlett:
Mulig vi snakker forbi hverandre, men man trenger ikke leve på fattigdomsgrensen for ikke å ha bedre råd enn det jeg skisserte. Det er mange virkelige mennesker som lever slik i dag, de har levd slik hele livet, og det er deres normal. De verserer nok ikke på topp når det gjelder å handle økologisk, men det går nok ganske mange max havelaar produkter for å dekke inn en bil uansett merke, eller nye møbler, eller et helt nytt hus( ). Jeg sier ikke at de lever slik for å spare miljøet, de har bare ikke mulighet til å være med på sløseriet. Vi kan gjerne snakke om den store middelklassen i Norge generelt, men jeg trodde vi var inne på øst-vest forskjellene i Oslo.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 10:17   #186
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt. Men grunnen til at jeg ikke velger vestkanten, er at jeg ikke har lyst til at ungene mine skal vokse opp med omgivelser der villa/SUV/høtteh er normalen. Jeg vil at de skal vokse opp med en breiere normal.

Helt enig. Jeg er dessuten så barnslig sta at jeg regelrett nekter å bosette meg vest for elva.

Jeg snakket en gang med en middelaldrende mann som bodde på Bygdøy. Han mente i fullt alvor at barna hans var blitt ødelagt av å vokse opp der ute, og han angret oppriktig påvalg av bosted.

Gammel 19-09-08, 10:18   #187
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnis. Mim. Come on. Alle trendsettere bor der dere bor? Tror ikke det.

Jeg bor forøvrig der jeg bor for at jeg skal kunne føle meg rik. Det sier strengt tatt litt mer om nabolaget enn min finansielle situasjon.
Pussig nok bodde jeg før enda litt lenger ute i Suburbia, og det var rene Stepford-gata. Fancy biler, fancy klær og høye inntekter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 10:19   #188
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Du tuller nå, ikke sant?

Nei. Trendene går fra middelklassedamer på vestkanten og videre ut i landet i bølger. Det som Polyanna, Scarlett, Miss Norway og jeg gjør nå, vil de gjøre andre steder om et halvt år, et år eller 5 år, litt ettersom. Det gjelder navn, forbruksvarer, forbruksvaner, helse, holdninger, interesser osv. Det er ikke noe jeg sier for å være ekkel, altså, det bare er sånn.

Alle som bor her er ikke trendsettere, men hva damer, særlig kjøpesterke småbarnsmødre mellom 30 og 40, gjør er veldig interessant for dem som har noe som helst å selge.

Gammel 19-09-08, 10:19   #189
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er selvsagt også barnslig sta, det innrømmer jeg glatt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 10:20   #190
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Trendene går fra middelklassedamer på vestkanten og videre ut i landet i bølger. Det som Polyanna, Scarlett, Miss Norway og jeg gjør nå, vil de gjøre andre steder om et halvt år, et år eller 5 år, litt ettersom. Det gjelder navn, forbruksvarer, forbruksvaner, helse, holdninger, interesser osv. Det er ikke noe jeg sier for å være ekkel, altså, det bare er sånn.

Kom igjen, Mim, nå overdriver du en smule!

Gammel 19-09-08, 10:21   #191
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ikke enig i dette. Verden har blitt mye mindre og mye endrer seg mye raskere enn før. Mye skjer samtidig. Mange bygdebarn har på seg de samme klærne som bybarn.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 10:22   #192
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg hadde avdelingsmiddag for mine kolleger på Vålerenga og det ble det snakket om gitt. «Vet dere hva dr. Weatherwax, hun bor på Østkanten, ja Vålerenga da. Jeg tror mannen hennes er litt sånn kunstnertype skjønner dere, det er nok det.»

Jeg glemmer aldri ansiktet til en tidligere kollega den gangen vi hadde tatt team-middagen på Markeveien Mat- og vinhus i stedet for på Bagatelle el.l. Han er født i fin familie på Bygdø og har romertall i navnet sitt og jeg tror faktisk aldri han hadde vært øst for elva (dette var før det var blitt veldig hippt og kult). Restauranten ligger jo temmelig langt nede på Grünerløkka og det så temmelig rufsete ut der. Stakkars, han var helt blek og skjelven! Enda morsommere var det da han fikk se vinlisten deres (som er (var?) formidabel). Det hadde han ikke ventet, nei.

Gammel 19-09-08, 10:23   #193
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mimmen du er ikke sann noen ganger altså.
Selvfølgelig er middelklassedamer på Oslo Vest påvirkere for mange trendene. Men det er jo feil å si at alle trendsettere bor på vestkanten og at middelklassedamer er ansvarlige for alle trender. I så fall skal vi ha oss en prat om hvorfor dere innførte g-stringtruser i lavmidjebukser.

Gammel 19-09-08, 10:23   #194
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, Mim. Du skal ikke se bort i fra at noe av det dere gjør nå blir sett på som håpløst harry, pretensiøst og ikke minst ukult av trendsettere som er plassert andre steder i byen. Også om fem år.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 10:25   #195
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vet du hva. Alle trendsetter bor ikke på vestkanten i Oslo, og mange av de trendene som du altså mener at du, Polyanna osv. sender videre ut til oss etterdiltere i resten av landet vil jeg tro at mange rundt omkring i Norge snapper opp fra der de faktisk kommer fra, og det er en eller annen plass ute i verden. Dessuten er det mange som ikke henger seg på slike trender, av ulike grunner.

Gammel 19-09-08, 10:25   #196
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Kom igjen, Mim, nå overdriver du en smule!

Hva, Mim overdrive?!?! Det kan du da ikke mene!

(Nyanseversjonen er selvsagt at MANGE av trendsetterne bor her. Og så noen clustre her og der rundt Grønland og deromkring).

Gammel 19-09-08, 10:26   #197
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare forte meg og skyte inn at villa/SUV/hytte ikke er normalen her vest heller. Det er kanskje visse gater med høyere forekomst av denslags enn ellers, men folk flest på vestkanten er middelklasse med leiligheter/rekkehus/tomannsboliger og ordinære biler. Høttah man reiser til er også gjerne foreldrenes. Men at normalen er bredere på østkanten betviler jeg ikke.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 10:26   #198
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Trendene går fra middelklassedamer på vestkanten og videre ut i landet i bølger. Det som Polyanna, Scarlett, Miss Norway og jeg gjør nå, vil de gjøre andre steder om et halvt år, et år eller 5 år, litt ettersom.

Men hva skjer når du nå flytter til Bergen? Hopper du da tilbake i tid? Vil du da gjøre det samme om fem år som du gjør nå? :Tilbake til fremtiden-forvirret:

Neida, jeg skjønner hva du prøver å si, Mim, men du bør nok presisere at dette er i følge statistikken, og derfor blir det feil at du drar fram enkeltpersoner som trendsettere.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 10:26   #199
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

I så fall skal vi ha oss en prat om hvorfor dere innførte g-stringtruser i lavmidjebukser.

Gammel 19-09-08, 10:29   #200
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

De aller fleste trendene kommer nok fra utlandet, tenker jeg.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.