|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg vasker ikke klærne mine bare fordi jeg har brukt de en dag, selv om jeg ikke bruker de to dager på rad, så kan jeg legge genseren tilbake i skapet og bruke den noen dager senere igjen før den vaskes. Jeans bruker jeg i 3 til 4 dager før de vaskes, de er jo best på dag 2 og 3.
|
|
|
#42 |
|
intro
|
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Det kommer veldig an på. En t-skjorte/genser inn mot kroppen bruker jeg som regel i to dager med mindre jeg av en eller annen grunn har blitt svett. (Men sjelden to dager etter hverandre, da jeg liker å variere.) Utenpågensere/cardigans etc. kan jeg bruke i mange dager, og det kan bli en del dagers bruk på bukser og (ikke minst) skjørt også. Underbukse er det eneste jeg konsekvent skifter hver dag.
|
|
|
|
#43 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg har flere helt like bukser og flere helt like topper, dessuten vasker jeg klær hver dag, og har god tørk på vaskerommet. Derfor kan det godt hende at jeg har på meg samme antrekket to, tre dager etter hverandre.
|
|
|
#44 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Buksene brukes flere dager så fremt de ikke er blitt skitne. Gensere kan jeg bruke flere dager på rad om jeg føler for det, men bytter stort sett daglig. Jeg går med uniform på jobb 7-16, så det er ikke mange timene jeg har privattøy på meg.
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?
Samme her. |
|
|
|
#46 |
|
intro
|
Tilbake i skapet, nei!
|
|
|
|
#47 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Kjære vene, om genseren var ren har det vel ikke noe å si om den ble brukt flere dager? |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ekvilist
|
Jeg er en lightversjon av denne mannen tror jeg.
|
|
|
#49 |
|
intro
|
Der sa du det!
|
|
|
|
#50 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Sokker og truser skifter jeg hver dag. Bukser, gensere og cardigans bruker jeg så lenge jeg føler meg komfortabel med klærne. Dvs at de ikke lukter og har flekker. Den jobben jeg har, gjør at jeg skifter når jeg kommer hjem. Kan godt bruke de samme klærne 2 dager på rad, men så skifter jeg som oftest genser. Dongeri kan jeg sikkert bruke i 4-5 dager før jeg vasker den. Vasker kroppen på morgenen, så det er begrenset for hvor ille det kan bli etter noen få dager.
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg lurer litt på hvor lite folk har å gjøre på hvis hele familien skifter klær fra innerst til ytterst hver dag... det må jo bli jævlig mye klesvask. Og hvem i all verden er det som legger merke til hva slags antrekk kollegaene går i hver dag, og hvor ofte de skifter? |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så enig, så enig! Jeg ser over klærne til ungene på kvelden, er de flekkfrie, så brukes de dagen etter og. Synes det viktigste er at man ikke lukter.
|
|
|
#54 |
|
Ekvilist
|
Hvis jeg skal være fordomsfull så antar jeg at det er de samme som skifter håndkle hver gang de dusjer også. Det må bli mengder med klesvask!
|
|
|
#55 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Når de lukter eller er skitne. Je ghar ingen tidsgrense. Bukser brukes generelt lenger enn gensere.
|
|
|
#56 |
|
saftig
|
Mener du å si at du bytter alt fra innerst til ytterst hver eneste dag? Si meg, svetter du mye? For med mindre du gjør det, eller du blir møkkete så syns jeg dette er vanvittig tullete. Og jeg blir også litt småsjokkert over at dette er noe dere diskuterer bak ryggen på denne damen? Jøye meg. Nei, her fremstår du som temmelig platt og ureflektert, Trulte.
Ikke sant? Jeg bruker som regel genseren bare en dag om jeg er utenfor døren. Bukser brukes flere ganger, og legges til vask når det er nødvendig.
|
|
|
#57 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg er i hvert fall glad jeg slipper å vaske klærne til en del her inne -det må virkelig bli MENGDER! |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg kjenner at jeg er litt lettet over at Safran er enig.
|
|
|
#60 |
|
trøtt
|
Vi hadde også en sånn! Han luktet sterkt av rullings og kaffe, og hadde en arbeidsuniform bestående av blå dongeribukse, lyseblå skjorte med en mørkeblå vest utenpå. Mulig skjorta ble skiftet innimellom, men vesten så stort sett ut til å være skånet for vask. (Og stakkars lærere, som daglig er ofre for slik grundig gransking!) |
|
|
|
![]() |
|
|