|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?Skjønner at du er skeptisk. Selv spiser jeg svigermors kantareller. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?Vel, jeg spiser bare sopp jeg jar kjøpt på Obs!, så; Ja, jeg spiser sopp andre har plukket.
|
|
|
#5 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?Jeg spiser sopp som onkelen min eller naboen min har plukket (d.v.s soppkjennere som har plukket sopp i en årrekke). Ellers er jeg svært skeptisk til å spise soppandre har plukket. Selv holder jeg meg til kantarell.
|
|
|
#6 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?Jeg har spist sopp som elevene har plukket. :modig:
|
|
|
#8 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?Får jeg servert sopp hos andre, spiser jeg det. Men så vet jeg også at de jeg kjenner som har sopp på menyen også har peiling på hva de plukker. Den ene kameraten vår er f.eks. soppkontrollør.
|
|
|
#9 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?Jeg tror knapt jeg har opplevd det - det er stort sett jeg som serverer andre sopp. Og jeg har aldri fått nei fra noen, i hvert fall. De jeg kjenner som plukker sopp, er alle ganske drevne, så jeg tror det ville vært greit. Hadde det vært noen jeg visste var nybegynnere, ville jeg spurt litt inngående om hva de hadde plukket.
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?Vi snakket om det på jobben forleden faktisk. Og jeg er vel egentlig temmelig naiv sånn sett og har hittil ihvertfall stolt på alle jeg har spist middag hos. Men jeg husker jo den historien for et par år siden hvor noen kronidioter hadde laget soppstuing av sopp de ikke visste hva var for noe og hele familien endte i dialyse. Giftslørsopp har visst blitt mer utbredt og folk tar jo feil hele tiden, så jeg begynner å bli litt skeptisk faktisk.
|
|
|
#11 |
|
intro
|
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?Jeg har langt større tillit til sopp som andre har plukket enn sopp som jeg selv måtte ha rasket med meg, gitt. Jeg har jo overhodet ikke peiling. De siste ukene har jeg uten å mukke spist sopp som er sanket av både svoger og svigerinne.
|
|
|
|
#12 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?Det har jeg gjort et par ganger, dog med noe skepsis. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tankefull
|
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?Kan noe som ser ut som kantarell være noe annet farlig?
|
|
|
#14 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?Ja. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?Jeg kan jo svare selv også. Til nå har jeg sjelden blitt servert sopp andre har plukket, de få gangene det gjelder, har det vært av en svært dreven sopplukker. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?
Den historien husker jeg også. Tror i tillegg naboene ble syke, siden de hadde fått smake, sånn apropos siden HI spør om man stoler på andre. Grøss og gru. Sist redigert av Koma : 22-09-08 kl 00:17. Årsak: oppdatert med link |
|
|
|
|
|
#20 |
|
saftig
|
Sv: Spiser du sopp andre har plukket?
Forskjellen er under hatten. Fluesoppen er helt hvit overalt, champignonen er brun under.
|
![]() |
|
|