Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-08, 22:45   #61
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Tilbake i skapet, nei! Man har da stoler til sånt. Og knagger, sofa-armlener, gulv, sengestolper, kommoder etc. :deler:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:45   #62
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker klærne til de er skitne. :enkel: Nå for tiden innebærer det som regel minst to antrekk i løpet av dagen, men om ingen gulper på meg, kan det også innebære to-tre dager i samme genser.

Gammel 21-09-08, 22:48   #63
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan fint bruke en genser 3 ganger, om den er ren og ikke lukter, men aldri 3 dager på rad.
Jeg bruker sjelden noen klær flere dager på rad. Da må det i tilfelle være en strikkejakke eller noe, med forskjellig topp under hver gang.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:50   #64
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Gensere og bukser skiftes når de enten lukter eller er flekkete. Hjemme kan jeg godt gå i det samme et par dager på rad, men ikke på jobb. Forresten, olabukser kan jeg godt bruke noen dager på rad.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:50   #65
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Tilbake i skapet, nei! Man har da stoler til sånt. Og knagger, sofa-armlener, gulv, sengestolper, kommoder etc. :deler:

Eller ubrukte grindsenger som jeg nevnte en gang. Helt geniale til den slags.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:51   #66
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to knaggrekker og en håndklestang på soverommet til sånt.

Gammel 21-09-08, 22:52   #67
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker forresten lokket til skittentøykurven til oppbevaring av nesten-rent-tøy. Samt rekkverket på trappa.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:52   #68
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det også.

Gammel 21-09-08, 22:56   #69
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Truser, sokker og tettsittende topper/gensere skiftes hver dag. BH, ullundertøy og egentlig alt annet skiftes og vaskes når det trengs og dvs når det er møkkete, mistet fasongen (olabukser) eller før det begynner å lukte.
Jeg har ingen regler med antall dager i noen retninger her.
Vi vasker heller ikke dusjhåndklær etter hver dusj. Jeg heller ikke ha en daglig dusj for å fungere. Sånn, det var mange innrømmelser på en gang det.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:57   #70
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bytter stort sett alt unntatt BH hver dag. Evt. kan jeg bruke ull-strømpebukser 2-3 dager også.

Gammel 21-09-08, 22:58   #71
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruker klærne til de er skitne. Eller til de har ligget så lenge på soveromsgulvet at hybelkaninene har tatt over. (Ref. Elinblu sitt eminente svar) Til de er skitne vil som regel si en dag for genser, mange dager for bukser.

Gammel 21-09-08, 23:31   #72
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Kommer litt an på hvor jeg har jobbet.
Har jeg vært i hj.spl skiftes alt etter en gangs bruk.
Ellers kan jeg godt bruke samme klærne 2 dager unntatt sokker og truse.

Ungene får rene klær hver dag.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 23:41   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huh. Tenker folk over sånt?

Jeg bruker klær som ser og lukter rene ut, og klarer også fint å vaske et plagg en kveld for så å bruke det igjen dagen etterpå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 23:49   #74
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Eller ubrukte grindsenger som jeg nevnte en gang. Helt geniale til den slags.

Ulrikke sover i dobbeltsengen, og sprinkelsengen har blitt stumtjener.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 23:50   #75
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skjønner at du kan føle et behov for miljøvennlig alternativ til vaskemiddel når du holder på på den måten, for å si det sånn.
Her i huset vasker klær når de er skitne.

Gammel 21-09-08, 23:56   #76
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Rare mennesker. Man bytter da klærne når de er skitne, ikke etter en eller annen tidsgrense??

Takk.

Jeg syns faktisk å bytte dongeribukse etter to dagers bruk er rarere enn å gå med samme genser i tre dager.

Gammel 22-09-08, 00:03   #77
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg bytter klær når de er skitne, bryr meg ikke om jeg går i samme genser 3 dager på rad heller.
Ja altså sokker og undertøy skiftes hver dag selvsagt.

Gammel 22-09-08, 00:20   #78
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg plasserer meg forøvrig godt og vel på sjuskesiden her. (Ikke spesielt overraskende.) Det er godt å se at de fleste her vasker klærne når de er skitne, ikke etter en to/tredagers-regel.

Olabukser vasker jeg sjelden. Jeg har mange, og bytter ofte, men de som ikke er i bruk frister tilværelsen over kanten på sprinklsengen, ikke i vaskemaskinen.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 00:40   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan godt bruke en genser i både 3 og 4 dager, om den er ren. Jeg dusjer hver dag. Blir den flekkete skifter jeg selvsagt så fort som mulig. Undertøy og sokker skiftes hver eneste dag, DER går grensen. Jeg er ganske renslig av meg, men har aldri sett på det å ha på seg en 2-4-dagers gammel REN genser på en ren kropp, er noe sjuskete.

Gammel 22-09-08, 06:51   #80
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Takk.

Jeg syns faktisk å bytte dongeribukse etter to dagers bruk er rarere enn å gå med samme genser i tre dager.

Hvordan vet man forresten om det er samme genseren damen det er prat om, går med? Selv har jeg enkelte favorittplagg som jeg har flere av eller er kjapp med å vaske fordi jeg gjerne vil bruke det igjen.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.