Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Spiser du sopp andre har plukket?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-08, 00:14   #21
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spiser du sopp andre har plukket?

Jeg blir også mer og mer skeptisk jo mer jeg lærer. Jeg og sambo har tatt sikte på å lære oss en ny sopp i året, og jo flere sopp vi kan, jo flere farlige forvekslingsarter oppdager vi. Men du så moro det er likevel. Årets nye er lerkesopp - en hel haug av dem rett nede i hagen. Nam!

Gammel 22-09-08, 00:15   #22
Solblomst
Passiv

Standard

Når jeg spiser hos andre, og det er sopp i maten går jeg ut i fra den er kjøpt på butikken. Har ikke vært bort i at jeg har blitt fortalt at soppen er selvplukket, men hadde den vært det hadde jeg vært litt skeptisk til å spise den maten.

Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 00:28   #23
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Soppen jeg spiser er kjøpt i butikk... Så ja.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 00:28   #24
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke uten at jeg hadde visst om de var drevne eller om soppene var kontrollerte.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 13:21   #25
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spiser sopp så fremt jeg vet at de som har plukket den har peil. Mamma er soppkontrollør og har lært meg masse, men jeg har allikevel blitt mye mer forsiktig med årene.

Gammel 22-09-08, 13:28   #26
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg har spist sopp som elevene har plukket. :modig:

Jeg nekter min sønn å spise sopp lærerne har plukket.

Jeg synes det er en uting at de skal plukke sopp,tilbrede den og spise den i skoletiden.
Jeg vil ikke riskere at mine barn plutslig begynner å plukke sopp og spise den på egenhånd,hverken i fritiden eller skoletiden.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 13:30   #27
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, hvis de er kjøpt i butikk eller jeg kjenner de som har plukket dem.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 13:38   #28
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser ikke sopp så jeg slipper problemstillingen

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 13:45   #29
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg spiser kun sopp som er kjøpt i butikken, og ville ikke spist selvplukket sopp hvis jeg fikk det servert hos noen.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 13:55   #30
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja det gjør jeg.

Gammel 22-09-08, 14:25   #31
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Ja, jeg spiser sopp andre har plukket. Derimot så ville jeg ikke spist sopp jeg hadde plukket helt selv. Jeg hadde blitt forgiftet glatt.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 18:41   #32
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg nekter min sønn å spise sopp lærerne har plukket.

Jeg synes det er en uting at de skal plukke sopp,tilbrede den og spise den i skoletiden.
Jeg vil ikke riskere at mine barn plutslig begynner å plukke sopp og spise den på egenhånd,hverken i fritiden eller skoletiden.

Fnis.

Vi hadde en lærer med skikkelig peiling på trinnet det året. Nå er han et annet sted, og det er ikke aktuelt å plukke så mye som en liten kantarell engang. :ikke så modig når det kommer til stykket:

Gammel 26-09-08, 19:12   #33
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge det er mamma som har plukket dem. Hun er dreven, og jeg har vært med henne på sopptur såpass mange ganger at jeg vet at hun aldri tar noe hun ikke er hundre prosent sikker på. Hun har også oppdaterte soppbøker, noe som er veldig viktig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 19:28   #34
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg har spist sopp som elevene har plukket. :modig:

Modig. Veldig modig. Bortimot patologisk modig.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 19:38   #35
Skvetten
Passiv

Standard

Aldri med mindre jeg selv har vært med eller at vedkommende er mykolog, noe annet er utenkelig rett og slett. Helsa er viktig og det skal ikke mye til om man er uheldig.

Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 20:41   #36
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Hvis jeg spiser sopp, så kommer den fra buikken.
Når jeg har spist sopp hos andre, har jeg overhodet ikke tenkt over at de kan ha plukket den selv
Ikke mye sopp jeg spiser da, har nettopp så smått begynt å like det. Den beste til nå: Kongeøsterssopp

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.