|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Ulv/bjørn i Kongsberg/Notodden-området?Jeg tror nesten du får holde deg til lokale parker jeg, om du er redd for å støte på rovdyr. Jerv, Gaupe, Ulv og Bjørn kan streife over større områder. |
![]() |
![]() |
#3 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ulv/bjørn i Kongsberg/Notodden-området?
"Alle" bjørneangrepene var såvidt jeg skjønte enten to eller tre, selv om man ikke skulle tro det ut fra hvor mange ganger de ble omtalt i avisene. Finner ikke detaljer nå. De kjente bjørnedrapene i Skandinavia er også mildt sagt godt publisert, men koker så vidt jeg vet ned til en svenske i 1902, en norsk gjetergutt* i 1906, en finsk jogger i 1998, og to svenske elgjegere i hhv 2004 og 2007.
![]() |
![]() |
#4 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ulv/bjørn i Kongsberg/Notodden-området?http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.3745681 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
rakkarpus
|
Det kan være ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
rakkarpus
|
Selvfølgelig vet jeg at jerv og gaupe finnes over store deler av Norge, men her snakker jeg om bjørn og ulv, og de streifer ikke over store deler av Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
rakkarpus
|
Eh, dette er feil, her i Midt-Norge har det vært mange avis-reportasjer om bygdefolk som ikke klarer å skremme vekk bjørn de ser, og at bjørn er veldig nærgående tett befolkning. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|