Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En hyllest til høye hæler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-08, 20:42   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

En hyllest til høye hæler

Eller rettere sagt en hyllest til dere der ute som faktisk ser vakre og elegante ut der dere svever avgårde på høye hæler.
Jeg undres; hvordan er føttene når dere kommer hjem?
Er det egentlig godt å gå med?
Smiler dere fordi dere føler der høyreiste og fine i hælene eller er det rett og slett et litt anstrengt drag i munnvikene?
Må man virkelig lide slik for skjønnheten?

Ja, jeg har stavret rundt på høye hæler idag( takk På Randen for at du ikke sa hælene var sååå høye).
Syv cm høyere ( kjentes ut som 14 ) har jeg vært i 6 timer dag.
4 av de dog i sittende stilling.

Jeg har krampe i venstre leggen, fotsålene er såre og jeg er sikker på at jeg blir støl i høyre armen i morgen etter å ha klamret meg fast i veskestroppen. Akkurat som det hjalp noe
For ikke å neve at det kunne se ut til at jeg hadde gjort mitt fornødne i buksa der jeg vaglet bortover.
Men jeg hadde lekre støvletter.

Så dere jenter der ute som har høye hæler som en del av hverdags outfiten:
Jeg bøyer meg i støvet.

Personlig må jeg trene meg litt mer på hæler høyere enn 4 cm.
Finnes det slike timer med PT på SATS?

Sist redigert av Obelix : 24-09-08 kl 00:24. Årsak: Jeg hadde ihvertfall skrevet gjennomført feil
Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 20:45   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: En hyllest til høye heler.

Vel, det er vel ulikt hva som kvalifiserer til høye hæler. Til tross for min høyde, elsker jeg høye hæler i de fleste varianter. Synes ikke det er så ille å gå med, men velger lave sko til tur osv.

Men så er jo jeg en jåle også, da.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 20:45   #3
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til høye heler

Kjenner meg igjen. Høyere enn fem cm synes jeg blir slitsomt i lengden, men det går med litt trening. Det er ikke noe problem å gå uanstrengt med høye hæler, men det gjør etterhvert vondt under føttene.

Gammel 23-09-08, 20:48   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Føttene går stort sett fint for min del, hvis skoene er gode, men ryggen min ber om nåde etter ganske kort tid på hæler som er mer enn 4 cm eller deromkring. Jeg kjenner liksom prolapsene tyte ut, så det begrenser seg hvor ofte jeg tar sjansen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 20:50   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg glemte å nevne at venstre hofta mi er død

Gammel 23-09-08, 20:53   #6
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg glemte å nevne at venstre hofta mi er død

Ja, det er jo en opplysning som forklarer en del.

Gammel 23-09-08, 20:57   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ja, det er jo en opplysning som forklarer en del.

Den døde etter klokken sytten-null-null idag

Gammel 23-09-08, 20:57   #8
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Det kommer an på skoen.
Er skoen av god kvalitet og hælen riktig plassert kan jeg finfint gå en hel dag med høye hæler.

Gammel 23-09-08, 21:13   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Den døde etter klokken sytten-null-null idag

Å, trodde du mente sånn generelt. Altså konkluderte jeg med at det er ikke rart du sliter med høye hæler når du har en død hofte.

Gammel 23-09-08, 21:15   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker å gå på høye hæler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 21:20   #11
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En hyllest til høye hæler

Jeg lever på høye heler (og buffalo boots), jeg er bare 158 og liker å kjøpe meg litt høyde.
Før hadde jeg temmelig vondt i beina, men nå er det en livsstil og noe jeg er blitt vant til, så etter litt øvelse blir det bedre.
Jeg bruker også en spray som iser varme bein, for det kan jeg bli, sånn sårvarm, hvis noen skjønner hva jeg mener.
Men jeg går på all slags heler, noen er utrolig høye, men det er en deilig følelse og ikke være lav

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 21:24   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Det kommer an på skoen.
Er skoen av god kvalitet og hælen riktig plassert kan jeg finfint gå en hel dag med høye hæler.

Jeg har et par støvletter som er veldig høye, men de er som tøfler å ha på (i tillegg til at de er lekre, kjøpt i Roma). Og så er det mye tyngre om helen er veldig tynn.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 21:29   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Men 7 cm er da veldig høyt på jobbsko/sko til daglig? Jeg bruker vel ikke så høye på fest engang. Liker litt høyde, men får ofte litt vondt under beina, ja.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 21:30   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

..og hvis man må bruke is-spray på beina fordi man går med for høye hæler, så synes jeg nesten man burde revurdere skoa :tante sofie:

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 21:44   #15
Flo
Aktiv

Flo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Flo er litt kul
Standard

Jeg kjøper omtrent uten unntak høye hæler som er gode å gå i. Det er ikke alltid høyden på hælen det kommer an på, men hvordan den er plassert under skoen (lærte jeg av en informativ og flink dame i en skobutikk). Clarks har enkelte sko og støvletter som både er fine og gode å gå i. Acne har noen (grusomt dyre, men ufattelig fine) støvletter som jeg klarer å gå lenge i uten problem.

For at rygg og hofter skal holde til et forhåpentligvis langt og aktivt liv så er jeg likevel pent nødt til å la de høye hælene stå flere dager hver uke, og gå i gode joggesko/hverdagssko. Men det er ingenting som får meg til å føle meg finere enn et par skikkelig nydelige høyhælte, så sant det er gode å gå i (ellers ser jeg alt annet enn lekker ut der jeg staverer bortover, ikke alle som er født til å gå i alle typer sko...)

Gammel 23-09-08, 21:48   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk endel misunnelige blikk fra andre damer da jeg valset i høyhæler til uke 37 (rett før permisjonen).

Mao; jeg tåler det godt, men velger hæler med omhu.

Gammel 23-09-08, 21:49   #17
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Du må øve Obelix

Da kan du skride fremover elegant på høye hæler. Inntil du har stilen inne så får du holde deg unna alkohol

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 22:22   #18
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

og

Høye hæler er drepen for føtter og rygg.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg fikk endel misunnelige blikk fra andre damer da jeg valset i høyhæler til uke 37 (rett før permisjonen).

Jeg kan tenke meg at du fikk en del blikk da ja. Jeg husker jeg var helt himmelfallen når jeg så en mamma i barnehagen gå i 17. mai tog i åttende måned på høye hæler. Helt utrolig at det går.

Gammel 23-09-08, 22:30   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min rygg liker høye hæler. Jeg står og går nemlig mer riktig med høye heler - jeg får en penere og bedre holdning.

Sist redigert av Pelen : 23-09-08 kl 22:39.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 22:37   #20
Gammel bruker
Passiv

Standard

Jeg har skodilla, men eier omtrent ikke høyhælte sko, i alle fall ikke støvletter/skoletter. Etter noen desperate forsøk på å bli mer damete og litt mer sexy, har jeg konkludert med at høye hæler ikke er min greie. Mulig jeg ser stilig ut, men prosjektet stjeler altfor mye energi og godt humør. Konklusjon: Jeg er langt mer sjarmerende i flate sko.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.