Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-08, 14:15   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: er det greit å kjøre i fylla i en nødsituasjon?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Nå er dette noen år siden, men jeg kom på det når jeg leste sms tråden.

Vedkommende har en tilstand/sykdom som gjør at hjertet stanser innimellom. Tilstanden/sykdommen kan oppereres, men da med kun 50% sjangse for lykkelig utfall, et andre utfallet tenker man ikke på(død eller invaliditet).

husker jeg ikke helt, men jeg mener at det var en grunn til at saken ikke ble prøvd rettslig. At det ikke var grunn god nok for å kjøre, eller at de burde ventet på ambulanse. Nå var de jo langt til skogs, og de torde det vel ikke. Men jeg husker som sagt ikke helt, og det er heller ikke vesentlig. Jeg lurte bare på om folk kjører i en sånn situasjon.

Jeg ble forøvrig bedt om å kjøre snuppa til sykehuset selv etter en pustestopp, jeg måtte bare se til henne hele tiden. Det er jammen ikke lett når man skal kjøre bil og hun satt bakovervendt i baksetet...

Jeg tror også at man blir ganske "edru" i en slik situasjon.

Det er aldri en god idé å kjøre når man er påvirket av alkohol. Du klarer sikkert å komme opp med et tenkt tilfelle hvor også jeg hadde slengt meg bak rattet og kjørt, men sånn til vanlig er det sjelden til aldri noe behov for å kjøre i fylla for å redde liv. I min bok setter man bare ytterlige liv i fare ved å gjøre noe sånt, ikke bare en selv og de en møter, men også den man prøver å hjelpe. Normalt sett, etter at man har varslet og får beskjed om at hjelpen er på vei, skal den som ringer utføre livreddende førstehjelp (som å komprimere blødning, HLR, Heimlich, roe ned, overvåke osv.) og instruksene blir gitt av 113. Så at man kjører i hui og hast med pasienten usikret og uovervåket er nødvendigvis ikke alltid det beste og slettes ikke det som redder liv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.