Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ok, jeg innrømmer det!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-08, 11:49   #41
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg innrømmer det!

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Men det er jo det samme som står i tabloidene.
De sakser fra Se & Hør og kjører førstesidene sine.
Og siste nytt fra "Skal vi danse?" pryder førstesida. As if det er det viktigste som skjer i Norge den dagen.

I tabloidene står det nå litt mer enn kun kjendisstoff (sport, blant annet), så jeg synes ikke sammenligningen er helt rett. (På nettet står det mindre kjendisstoff enn i papirutgven.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 11:54   #42
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Prøvd bladet "På TV" til 12 kroner da?

Nei. Men det skal jeg se etter. Takk for tips.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 12:02   #43
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg liker minst med tråder av denne typen, er vel martyr/sannhetsvitne-tonen i dem, og ideen om at alle egentlig må ha samme smak i lesestoff. Altså resonnementer av typen: «Jeg liker S&H. Andre sier at de synes S&H er et møkkablad. Men siden jeg liker det, antar jeg at de innerst inne også liker det, og at de velger å kalle S&H et møkkablad av andre grunner, f.eks. for å ha gleden av å antyde at selverklærte S&H-lesere er uetiske grafsere og nysgjerrigperer. Dessuten er det masse folk som ikke tør innrømme at de elsker S&H, og da er det sannelig godt at noen tør stå fram.»

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 12:03   #44
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei jeg kjøper aldri Se & Hør - bortsett fra en gang jeg var i bladet selv. Og da gjemte jeg det inni avisen da jeg gikk ut av butikken. Før bladde jeg i S&H på tannnlegeventerom og slikt, men nå gidder jeg ikke en gang det lenger. Jeg har stort sett sluttet å kjøpe Dagbladet også, med unntak av på lørdager.

Og jeg antar nok automatisk at jeg ikke har så mye til felles med folk som bruker penger på søpla, men man skal jo vokte seg for å generalisere og jeg har intet i mot å oppdage at jeg tar feil.

Gammel 27-09-08, 12:09   #45
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

I tabloidene står det nå litt mer enn kun kjendisstoff (sport, blant annet), så jeg synes ikke sammenligningen er helt rett. (På nettet står det mindre kjendisstoff enn i papirutgven.)

Du kom meg litt i forkjøpet her, Liven, jeg hadde tenkt å skrive akkurat dette (bortsett fra det i parantesen, der er jeg uenig, men pytt pytt).

VG og Dagbladet har ofte oppslag i Se og Hør-sjangeren fordi det selger. Og dermed kan de gjemme seg bak at det er sånt folk vil ha. Men det betyr ikke at hele avisa er som Se og Hør.
(men det får de jo ikke vite, de som ikke kjøper avisene fordi oppslaget er for tabloid. )

Jeg kjøper aldri Se og Hør, men kan finne på å kjøpe lørdags-VG eller Dagbladet en gang eller to i måneden.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 12:11   #46
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

I tabloidene står det nå litt mer enn kun kjendisstoff (sport, blant annet),

Det er ikke alle som synes at det er noe bedre, da.

Gammel 27-09-08, 12:12   #47
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg kjøper Se & Hør når det er OL og når det er jul. Bladet blir aldri lest, men eg liker å ha programmbladet. Under Ol for å få med meg dei sportsgreinene som eg vil sjå, og ved juletider for å sikre meg at eg får med meg julefilmane.

Gammel 27-09-08, 12:20   #48
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøper ikke Se&Hør,men har ingen problemer med at andre gjør det.
Hos frisøren og tannlegen blar jeg igjennom det,viss det ikke ligger noe annet der.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 12:25   #49
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går faktisk i operaen 4-6 ganger i året, fast med en venninne OG jeg leser/blar i tabloidblader.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 12:27   #50
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg går faktisk i operaen 4-6 ganger i året, fast med en venninne OG jeg leser/blar i tabloidblader.

Mens jeg aldri går i operaen (eller jeg har gjort det noen få ganger, men stort sett bare i utlandet) OG jeg leser ikke tabloider. Hvem av oss vinner da?

Gammel 27-09-08, 12:27   #51
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

VG og Dagbladet har ofte oppslag i Se og Hør-sjangeren fordi det selger. Og dermed kan de gjemme seg bak at det er sånt folk vil ha. Men det betyr ikke at hele avisa er som Se og Hør.
(men det får de jo ikke vite, de som ikke kjøper avisene fordi oppslaget er for tabloid. )

Tja...de bruker jo ekstremt mange sider på å dekke ekstremt samfunnsmessige begivenheter som drap, bankran og litt mere drap. Og Rimi-Hagen.
Jeg synes de har en ekstemt overfladisk måte å formidle nyheter på. Det spekuleres i "shock-value" (kommer ikke på det norske uttrykket i farta) istedet for en mere undersøkende, nøktern og dyptpløyende journalistikk.
Jeg sier ikke at alt i tabloidene er sånn, men mer enn nok til at jeg velger å holde meg oppdatert andre steder.

Gammel 27-09-08, 12:29   #52
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mens jeg aldri går i operaen (eller jeg har gjort det noen få ganger, men stort sett bare i utlandet) OG jeg leser ikke tabloider. Hvem av oss vinner da?

Vi får vel slåss om det da

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 12:31   #53
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøper Se & Hør når det er noen vi kjenner som er med i bladet, men ellers ikke.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 12:32   #54
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ikke alle som synes at det er noe bedre, da.

Hva er det du sier? Alle liker vel sport?

Gammel 27-09-08, 12:36   #55
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

nope det er rett og slett kjedelig.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 12:39   #56
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

nope det er rett og slett kjedelig.

Godt tabloidene har noe for enhver smak, da. Du kan lese om Rimi-Hagen og jeg kan lese om skadeproblemene i Arsenal.

Gammel 27-09-08, 12:41   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må fnise litt over at Liven selvfølgelig poengterte det jeg også mente var en stor forskjell på DB og S&H, nemlig sporten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 12:41   #58
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg gidder ikke bruke penger på å kjøpe Se&Hør, der går grensa. Men jeg kan gjerne inrømme at jeg leser det hos svigermor.

Samme her. Har aldri kjøpt det men er ganske rask til å finne det hos svigerinnen min eller hos frisøren...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 12:48   #59
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper aldri men det hender at svigermor kommer innom med en pose hun har samlet opp.
Dostoff.

Gammel 27-09-08, 12:52   #60
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Nei, jeg leser ikke S&H. Jeg boikotter det faktisk. Men det er klart det har tiltrekningskraft - selv jeg blir nysgjerrig når jeg står ved kassa og leser overskriftene.

Dagbladet på lørdag er jeg dessverre derimot omtrent avhengig av...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.