Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-08, 15:58   #141
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilen

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Hvor blir du av? Møte starter nå!

Om man hadde installert handsfree i bilen, kunne man kjapt ringt og sagt at man var på vei. Ellers kunne man gitt beng i å svare til man hadde kommet frem.

Gammel 28-09-08, 16:00   #142
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

For en tråd...

Greit nok at du prøver deg i moralapostelens rolle, Line*, men det eneste jeg greide å tenke var: "Det var da rette ræva som feis..."

Det får bli ditt problem det da, stakkars.

Gammel 28-09-08, 16:00   #143
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jag pleier svare: Kan ikke svare nå - kjører bil.
(Pleide svare. Jeg har sluttet, tror jeg.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 16:00   #144
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tar for lang tid.

Hvor mange er det ikke som stiller inn radion mens dem kjører, eller leter etter noe i vesken. Eller forsøker å lette frem en smokk?
Eller leter etter en cd?

Er det noen som sitter og leter etter noe i vesken mens de kjører? Ikke jeg, i hvertfall. Og jeg har knapper til både radiokanaler, cd-skift og volum på rattet. CDer finner jeg FØR jeg kjører, ikke mens. Huff. Nifst å tenke på hvor mange uvørne sjåfører det er der ute, som er til fare for meg og min familie.

Gammel 28-09-08, 16:02   #145
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Om man hadde installert handsfree i bilen, kunne man kjapt ringt og sagt at man var på vei. Ellers kunne man gitt beng i å svare til man hadde kommet frem.

Om man skal ringe med handsfree, så betyr ikke det at man ikke trenger å taste på tlf eller?
For at jeg skal ringe med min handsfreee, må jeg lete frem nr på tlf. Ergo så er vi like langt, eller?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 16:03   #146
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange er det ikke som stiller inn radion mens dem kjører, eller leter etter noe i vesken. Eller forsøker å lette frem en smokk?
Eller leter etter en cd?

Eller som sminker seg...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 16:03   #147
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det noen som sitter og leter etter noe i vesken mens de kjører? Ikke jeg, i hvertfall. Og jeg har knapper til både radiokanaler, cd-skift og volum på rattet. CDer finner jeg FØR jeg kjører, ikke mens. Huff. Nifst å tenke på hvor mange uvørne sjåfører det er der ute, som er til fare for meg og min familie.

Det er det sikkert. Det er jo faktisk dem som leser VG mens dem kjører.

Gammel 28-09-08, 16:06   #148
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det sikkert. Det er jo faktisk dem som leser VG mens dem kjører.

Sånt burde man bli fratatt lappen for på stedet! Problemet er jo at man ikke blir tatt.
Ei venninne av meg både sminker seg, snakker i telefonen og enda verre mens hun kjører, jeg har tatt henne flere ganger men det nytter ikke. Ei annen venninne satt og skrev JULEKORT mens jeg satt på med henne. Jeg blir helt satt ut.

Gammel 28-09-08, 16:08   #149
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Sånt burde man bli fratatt lappen for på stedet! Problemet er jo at man ikke blir tatt.
Ei venninne av meg både sminker seg, snakker i telefonen og enda verre mens hun kjører, jeg har tatt henne flere ganger men det nytter ikke. Ei annen venninne satt og skrev JULEKORT mens jeg satt på med henne. Jeg blir helt satt ut.

Han som leste vg, ble jo nettopp tatt i en kontroll. Det var politiet som sa det på tv for en stund siden.

Det finnes vel dem som tar seksuelt på sin mann, mens han kjører også. Vet ikke helt jeg altså, men det annser jeg som værre enn å sende en sms.

Gammel 28-09-08, 16:11   #150
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg hadde krevd å bli satt av da jeg. Skvetten er pysete.

Han som leste vg, ble jo nettopp tatt i en kontroll. Det var politiet som sa det på tv for en stund siden.

Det finnes vel dem som tar seksuelt på sin mann, mens han kjører også. Vet ikke helt jeg altså, men det annser jeg som værre enn å sende en sms.

Men i køen inn mot Oslo om morgenen er det mange som leser avisen. Det å ta seksuelt på en mann som kjører bil høres skummelt ut, de kan jo som kjent bare ha en tanke i hodet om gangen.

Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 16:15   #151
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg hadde krevd å bli satt av da jeg. Skvetten er pysete.

Ja, det hadde selvsagt jeg også gjort - i dag. Den gangen var jeg 15-16 år gammel og tenkte ikke så langt. Huff. Man tror man er udødelig når man er ung og dum.

Gammel 28-09-08, 16:19   #152
Skvetten
Passiv

Standard

Ja, det hadde selvsagt jeg også gjort - i dag. Den gangen var jeg 15-16 år gammel og tenkte ikke så langt. Huff. Man tror man er udødelig når man er ung og dum.

Enda godt vi blir voksne og ansvarlige etterhvert

Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 18:46   #153
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Snakk for deg selv, Skvetten.

Gammel 28-09-08, 19:30   #154
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Grey, her.

Snakk for deg selv, Skvetten.

En litt mer voksen og ansvarlig Skvett enn da hun var 16 om ikke annet.

Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 19:37   #155
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Gammel 28-09-08, 20:09   #156
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Men Avelonia: at noe er verre enn å skrive SMS mens man kjører, betyr vel ikke at det ikek er så farlig med SMS-skriving?

Jeg synes det er fælt å tenke på at folk skriver tekstmeldinger mens de kjører. Det skal ikke mange hundredels sekunder til før man går glipp av noe foran seg, f.eks. et skolebarn som skjener ut i veien.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 20:35   #157
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ack, her.

Folk gjør da ting i bilene som er like farlig elle rom mulig farligere enn å skrive sms i bilen. Så kommer det selvsagt an på hvor man kjører og hvor fort man kjører.

Så fordi andre voldtar og dreper, gjør det ikke så mye at jeg stjeler?
Jeg ser ikke logikken.

Gammel 28-09-08, 20:37   #158
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg holdt på å kræsje pga. sms-skriving for noen år siden, da jeg var ung og dum. Jeg var sikkert 2 cm fra å kræsje, og har ikke RØRT mobilen under kjøring siden. Kun når bilen står helt stille. Jeg trodde aldri det kunne hende meg (og det gjorde det forsåvidt ikke heller, flaks) men det går så fort!

Gammel 28-09-08, 20:38   #159
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg holdt på å kræsje pga. sms-skriving for noen år siden, da jeg var ung og dum. Jeg var sikkert 2 cm fra å kræsje, og har ikke RØRT mobilen under kjøring siden. Kun når bilen står helt stille. Jeg trodde aldri det kunne hende meg (og det gjorde det forsåvidt ikke heller, flaks) men det går så fort!

Enda godt at det gikk bra! Man får seg en støkk i livet når man kommer ut for slikt.

Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 20:42   #160
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, det som er så tragisk er jo at mange ikke slutter med sånt før de kræsjer eller får seg en støkk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.