|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Passiv
|
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenDet er så sant som det er sagt, Iset. Skremmende mange som er trafikkfarlige. |
|
|
|
#163 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenDette er den mest skremmende tråden jeg noensinne har lest. Det er helt uforståelig for meg at noen kan argumentere mot at det er trafikkfarlig å lese/skrive sms mens man kjører. Det at det finnes enda farligere ting man kan gjøre som sjåfør er et ikke-argument. Kjører man bil, er man ansvarlig for sikkerheten både i til seg selv og andre i egen bil og til andre man møter i trafikken, og jeg har vært dum nok til å gå ut fra at det å vente med å sms-e var en like stor selvfølge for alle andre som for meg.
|
|
|
#165 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilen
Jeg trenger iallfall litt mer konsentrasjon for å skrive sms enn for å stille inn radioen. Kan holde øynene på veien hele tiden mens jeg gjør det egentlig. Og smokkeproblematikken? Tja... med førstemann hadde vi ikke bil og med andremann kunne førstemann finne smokken mens jeg kjørte: smart:
Gjør det? |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Einverstanden! |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Erfaren nok
|
Jeg synes heller ikke det å være full er det samme som å sende en sms. Jeg sier ikke at sms er bra i bil, men jeg synes uansett det ikke kan sies å være det samme. Er man full så er man jo full og ukonsentrert HELE tiden, en sms er jo en tidsbegrenset greie. Ja, jeg vet at mye kan skje på den tiden man evt sender en sms, men å si at det er likt blir for meg litt fjernt.
|
|
|
#168 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenJeg er ganske sikker på at min 4 åring og 7 md gamle sønn er mer trafikkfarlige for meg,enn om jeg skulle vært full og sendt sms samtidig. Men i byen eller tettbebygde strøk bruker jeg ikke tlf.
|
|
|
#169 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Det er sånt jeg ikke tar offentlig i en tråd.
|
|
|
#170 |
|
|
Hvorfor pokker'n gidder du å begynne da? |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenNoen bare må, aC. Jeg bryr meg ikke.
|
|
![]() |
|
|