Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tallulah?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-08, 19:31   #61
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tallulah?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg syns det er mest snodig at de velger Emma, det er jo så vanlig i dag, og de er jo så zzzzpezielle.

Men Leah er jo også et ganske populært og vanlig navn?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åh herregud. Dette hadde jeg ikke fått med meg. Jaja, de får ha takk egentlig, man trenger jo noe å le av i hverdagen.

Emma var litt rart da, for jeg mener å ha lest et sted (sikkert min faste kilde SePåHor) at de kalte sin eldstedatter nettopp dette? Dvs Maud Angelikas forbokstaver - M-A - ble brukt hjemme? Og det blir jo Emma?

Jaja. Mye man dessverre kan, og tilegner seg.

Er det ikke Lille Ma hun blir kalt, tro?

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 19:34   #62
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

For meg er det litt sånn heksenavn. Som Tabitha eller noe... :grøss:

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 19:37   #63
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

For meg er det litt sånn heksenavn. Som Tabitha eller noe... :grøss:

Tenkte jeg og.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 19:43   #64
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De har fått datter nr tre og valgt navn som de liker, det kunne ikke brydd meg mindre igrunnen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 19:50   #65
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Talullah er et vakkert navn, dog passer det hverken med Emma eller Behn.

Jeg synes egentlig det artigste er at de to, som skal være så zpezielle, har valgt å kalle to av tre unger noe så vanvittig poppis og kjedeligt som Emma og Leah.

Omtrent i samme gate som Petter Geoffrey Kristoffersen.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 19:51   #66
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Men Leah er jo også et ganske populært og vanlig navn?

Du søkte på kvinnenavnet: Leah
Det er 874 kvinner som har Leah som første fornavn.
Det er 421 kvinner som har Leah som eneste fornavn.

Du søkte på kvinnenavnet: Emma
Det er 6571 kvinner som har Emma som første fornavn.
Det er 3829 kvinner som har Emma som eneste fornavn.

Kilde: SSB

Begge navnene har fått en oppsving de siste 10/15 årene, men i det verste Emma året fikk over 2,5% av alle jentebarn det navnet! Samme tall for Leah er 0,8%.

Gammel 29-09-08, 19:56   #67
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Du søkte på kvinnenavnet: Leah
Det er 874 kvinner som har Leah som første fornavn.
Det er 421 kvinner som har Leah som eneste fornavn.

Du søkte på kvinnenavnet: Emma
Det er 6571 kvinner som har Emma som første fornavn.
Det er 3829 kvinner som har Emma som eneste fornavn.

Kilde: SSB

Begge navnene har fått en oppsving de siste 10/15 årene, men i det verste Emma året fikk over 2,5% av alle jentebarn det navnet! Samme tall for Leah er 0,8%.

De satt på en ekstra H for at det skulle være mer zpezielt.

De kunne for min del stavet det "L'eaaa'h", men det er og blir Emma.

Gammel 29-09-08, 19:58   #68
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Oida.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 19:59   #69
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Oh, come on. Det KAN hende at de har med H-en fordi det er finere, fordi det er en mer normal måte å stave det på for engelsktalende og fordi Lea ser rart ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 20:06   #70
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Oh, come on. Det KAN hende at de har med H-en fordi det er finere, fordi det er en mer normal måte å stave det på for engelsktalende og fordi Lea ser rart ut.

Men mest fordi faren faktisk uttaler h-en, ikke sant? :dukke:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 20:06   #71
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Lea er mer zpezielt enn Leah. Her er toppåret ca 0,45%.

Du søkte på kvinnenavnet: Lea Det er 1020 kvinner som har Lea som første fornavn.
Det er 559 kvinner som har Lea som eneste fornavn.

Gammel 29-09-08, 20:07   #72
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

ja, det er ikke det jeg mener. Jeg synes også at det er finest med H i slutten, og ville nok stavet det slik også. Men i bunn og grunn er det "Lea" alle sier. Så i bunn og grunn har to av barna deres erkekjedelige navn.

Gammel 29-09-08, 20:07   #73
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ha ha ha, fantastisk!

Gammel 29-09-08, 20:07   #74
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes navnet var spenstig. Jeg likte det faktisk.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 20:10   #75
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg føler.....tja egentlig ingenting.
Prinesser og sånnt er ikke så veldig viktig for meg- men egentlig syns jeg det klang helt greit og det gleder meg at de kaller ungene sine for det DE har lyst til istedet for å tekkes den konservative gren av det norske folk.

Jeg er fortsatt forelska i Simsalabim jeg da så jeg stiller muligens utenfor de som burde ha en mening.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 20:10   #76
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sitat:

Egentlig kan vel navnene på alle tre ungene skrives med -h på slutt.

Angelicah, Leah Isadorah og Emmah Tallulah

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 20:20   #77
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tallulah?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Egentlig kan vel navnene på alle tre ungene skrives med -h på slutt.

Angelicah, Leah Isadorah og Emmah Tallulah

Du glemte Maudh.

Jeg synes det er zpezielt, og stygt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 20:27   #78
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Unnskyld meg, men får dere noen slags tilfredsstillelse av å disse andre folks navnevalg??

En ting er at dere harselerer med kjendiser, men nå tar dere jo helt av her? Tallulah er zpezielt, greit nok, men så er også Emma og Leah erkekjeedelig og stygge også? Hva skulle de kalt barna sine for å gjøre dere fornøyd, da? Ikke for kjedelig og ikke for sært? Hårfin balansegang...

Og det er faktisk folk her inne som har unger med såkalte erkekjedelige navn også.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 20:28   #79
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Unnskyld meg, men får dere noen slags tilfredsstillelse av å disse andre folks navnevalg??

En ting er at dere harselerer med kjendiser, men nå tar dere jo helt av her? Tallulah er zpezielt, greit nok, men så er også Emma og Leah erkekjeedelig og stygge også? Hva skulle de kalt barna sine for å gjøre dere fornøyd, da? Ikke for kjedelig og ikke for sært? Hårfin balansegang...

Og det er faktisk folk her inne som har unger med såkalte erkekjedelige navn også.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 20:30   #80
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg driter i hva folk kaller barna sine- enkelt og greit. Men jeg forbeholder meg retten til å ytre min mening om temaet. Og spesielt når det gjelder hos offentlige personer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.